2024/10/28

Corgi Juniors Whizzwheels Ford Escort

Vannak olyan autók, amiket egyszerűen nem értek, hogy hogyan maradhattak ki a Matchbox kínálatából! Az első generációs Ford Escort is ilyen. A későbbi generációkat – valamilyen módon – zömében megmintázták, de ezt, ami az igazi klasszikus volt, ezt nem.

Kutyacsont vagy (baba)piskóta?
Annyira szeretem ellustálkodni a típusismertetőket, ha magyarul ezt már megtette más helyettem! Az Origo, pontosabban a Retro Mobil 2018 decemberében megjelent írását citálnám ebben az ügyben. Amit én hozzá tudok tenni az az 1967-es, tehát a premierév svájci katalógusa és egy korabeli tévéreklám.





Hogy ez hogyan páratlan oldalszámú, azt ne tőlem kérdezzétek!

Ami fura, hogy az alábbi tévéreklám britnek tűnik - az akcentusból, meg abból ítélve, hogy az út melyik oldalán hajtanak -, mégis balkormányos autók szerepelnek benne.

Terra incognita

Be kell valljam, hogy Corgi Juniors ügyekben teljesen fogalmatlan vagyok. Gyerekkoromban az osztálytársaimnak volt pár ilyenjük, a Kojak Buick, és a Starsky and Hutch Gran Torino is óriási menőségnek számított. Én a U. S. Van-t is szeretem tőlük. Még azt is tudtuk róla, hogy ez is brit márka, mint a Matchbox, de nagyjából ennyit. Felnőtt gyűjtőként sem tudok sokkal többet, interneten hozzáférhető adatbázist a háromhüvelykes léptékű sorozatokról nem találtam, csak a nagyobbakról. Érdekes, hogy abban a kevés katalógusban amit láttam, szintén a nagyobb léptékű modelleken volt a hangsúly, a kisebbek volt, hogy csak említés szintjén kerültek be.

Úgyhogy ne várjatok premier és kivezetés évszámokat, vagy verzió információkat tőlem, mert ilyenekkel nem rendelkezem! Saccra nagyjából a megmintázott eredetivel gondolom kortársnak a kisautót. Az egyetlen fogódzót a keletkezés idejéről egy az alvázon lévő védjegyszám jelent, amely „/69-re” végződik, ezért azt sejtem, hogy az öntvény 1969-ben készült.

Amit a Corginál megmintáztak, egy jobban felszerelt modell, amit a szögletes első lámpákból lehet tudni. A fentebb citált Retro Mobil cikk is említi a „Super” kivitelt, ami ezen a kívülről látható részleten túl a beltérben szőnyegeket, szivargyújtót és hűtővíz hőmérséklet jelző műszert jelentett.

Nem tudom eldönteni, hogy a túlzó szélesítések és a cingár kerekek zavarják-e meg az arányérzékemet, vagy tényleg nincs minden rendben a C-oszlop környékén. Mintha túlságosan is hátul lenne a hátsó tengely. Majd a képek alapján eldöntitek!


Ez egy jobban felszerelt, "Super" kivitel, amit a szögletes első lámpákból lehet tudni.

A rali-stílusú kiegészítő fényszórók a lökhárítóval és alvázzal egy alkatrész.

Rugózása egyáltalán nincs, de azt a Corgik nem szokták tudni.

Ezen a fertályon valahogy nem jók az arányai.

A hátulja is szép részletes!

A hátsó lökhárító csücskének letörésében azért lehetett munka! A beltér nem részletes, de legalább nem pizzakormányos.

1 megjegyzés:

Tommi írta...

Óriási szerencsével nekem is lett a gyűjteményemben egy ilyen Escort, annak is olyan a futóműve, mintha hátrébb lenne a kelleténél. Szerintem ez alkati sajátosság ezeknél. Vagy ugyanabból a gyártási szériából való a tiéd is, mint az enyém. :-D