Vannak olyan autók, amiket egyszerűen nem értek, hogy hogyan maradhattak ki a Matchbox kínálatából! Az első generációs Ford Escort is ilyen. A későbbi generációkat – valamilyen módon – zömében megmintázták, de ezt, ami az igazi klasszikus volt, ezt nem.
Kutyacsont vagy
(baba)piskóta?
Annyira szeretem
ellustálkodni a típusismertetőket, ha magyarul ezt már megtette
más helyettem! Az
Origo, pontosabban a Retro Mobil 2018 decemberében megjelent írását
citálnám ebben az ügyben. Amit én hozzá tudok tenni az az
1967-es, tehát a premierév svájci katalógusa és egy korabeli tévéreklám.
Terra incognita
Úgyhogy ne várjatok premier és kivezetés évszámokat, vagy verzió információkat tőlem, mert ilyenekkel nem rendelkezem! Saccra nagyjából a megmintázott eredetivel gondolom kortársnak a kisautót. Az egyetlen fogódzót a keletkezés idejéről egy az alvázon lévő védjegyszám jelent, amely „/69-re” végződik, ezért azt sejtem, hogy az öntvény 1969-ben készült.
Amit a Corginál megmintáztak, egy jobban felszerelt modell, amit a szögletes első lámpákból lehet tudni. A fentebb citált Retro Mobil cikk is említi a „Super” kivitelt, ami ezen a kívülről látható részleten túl a beltérben szőnyegeket, szivargyújtót és hűtővíz hőmérséklet jelző műszert jelentett.
Nem tudom eldönteni, hogy a túlzó szélesítések és a cingár kerekek zavarják-e meg az arányérzékemet, vagy tényleg nincs minden rendben a C-oszlop környékén. Mintha túlságosan is hátul lenne a hátsó tengely. Majd a képek alapján eldöntitek!
Ez egy jobban felszerelt, "Super" kivitel, amit a szögletes első lámpákból lehet tudni.
1 megjegyzés:
Óriási szerencsével nekem is lett a gyűjteményemben egy ilyen Escort, annak is olyan a futóműve, mintha hátrébb lenne a kelleténél. Szerintem ez alkati sajátosság ezeknél. Vagy ugyanabból a gyártási szériából való a tiéd is, mint az enyém. :-D
Megjegyzés küldése