Mikor e sorokat írom, volt hír a szaksajtóban, hogy a Volvo brit kereskedői hálózatában innentől már csak SUV-okat lehet rendelni. A raktáron lévő kombikat és szedánokat nyilvánvalóan még értékesítik, aztán egy hosszú és legendás korszak ér véget. Szomorú aktualitással is bír tehát egy Volvo kombi e lapokon.
Compact Executive
Estate
A
V60 első generációját a 2011-es modellévben mutatta be a Volvo.
2014-ben kap a modell egy ráncfelvarrást – ezt dolgozta fel a
Matchbox –, majd 2018-ban debütál a jelenleg is, de ki tudja még
meddig kapható, második generáció. Porsche kollégával lelkes
hívei vagyunk a kombiknak, ő birtokolt is egyet az 1:1
méretarányban – én csak egy majdnem kombit. A szögletes, amúgy
is legendás Volvók a szívem csücskei, a kombik sem kivételek. A
V60 azonban nem mozgat meg bennem semmit. Teljesen neutrális. Azt
értékelem hogy nincs olyan imidzse mint egy BMW-nek vagy
Mercedes-Benznek, pedig új autóként pont azokat célozta, akik
megengedhetnek maguknak ilyen autókat, az alcím is erre utal. Ezért
nagyon boldogan
adom szervezem ki a típusismertetést a TotalCar használtteszt
rovatának, illetve az audiovizuális bemutatót a SpeedZone
palócának, Vályi Pistának.
Amit a magam részéről egy 2016-os, azaz a Matchbox premierévéből való rövid, az adatokat felsoroló, amerikai brosúrát tudom hozzátenni.
Érdekes, hogy a Matchbox iránt is úgy érzek, mint az eredetijével kapcsolatban. Sem nem tetszik, sem nem taszít. A kisautó szép részletes – a beltere is –, a festékkel sem spóroltak hogy részleteket emeljenek ki rajta. Szép színekben jelent meg, az ívelt tető és a lőrésszerű ablakok jól rejtik, hogy a csomagtartóban bizony ebben is oszlop van. A különböző színeknél eltérő, hogy mennyire látványos a B- és C-oszlopok hiánya – pontosabban azoknak az oldalablakok anyagába belekarcolással történő jelzése. Úgyhogy ez hol fáj, hol nem.
Részletek vegyesen fémből és festékből. Ez az első generációs V60, ráncfelvarrás utáni változata.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése