Sikerült egy érdekes darabra szert tennem, ami úgy Code 2, hogy közben Code 1 is. A régi szép időkben, amikor a gazdaság sokkal jobban volt, mint manapság, voltak olyan cégek akik tudtak arra költeni, hogy a saját céges reklámajándékaikat ne kisebb névtől rendeljék meg mint a Matchbox. Egy ilyen nagyon látványos készletet sikerült megkaparintanom az eBay-en. A dobozba beragasztott kísérőlevélből – melyen meglepő módon nincs semmiféle keltezés – az derül ki, hogy a Crookes Healthcare nevű cég megkezdte a működését, Crookes, Optrex és Farley’s nevű termékeket forgalmaz és saját, a Crookes Healthcare logót viselő flottájával ki is viszi azokat ügyfeleinek. Hogy ezek egészen pontosan micsodák, azt tulajdonképpen lusta voltam kiguglizni, de olyan sok minden nem lehet, gyógyszerek, vagy gondolom valamifajta gyógyászati segédeszközök. Ez úton kérek elnézést ebbéli lustaságomért Kevin G. Wilson úrtól, aki a marketing és az értékesítés vezetője van/volt a cégnél, de nyilvánvalóan a doboz tartalma – melyet a fenti alkalomból küldtek el ügyfeleiknek –, engem jobban érdekelt.
A vicces a dologban, hogy én szentül meg voltam győződve arról, hogy a CY-25 DAF 3300 Space Cab Box Truck szerelvény Code 2, de legnagyobb meglepetésemre mind a Convoy Project, mind az MBX Forum egybehangzóan állítja, hogy Code 1-ként is létezik. Maga a szerelvény nem új, szerepelt már nálam többször is, például ITT. Viszont ahogy elnéztem azon kevés változatok közé tartozik, melynek az alváza és a fülkéje is azonos színű – azaz az alváz és ezzel a hűtőrács nem fekete.
A mellette lévő MB-20 Volvo Container Truck azonban most fordul itt elő először. (Édes testvére az MB-26 Volvo Tilt Truck azonban már megjelent itt.) Az MBX Forum és Areh is 1985-re datálja az alvázán 1981-es dátumot és egyszerűen csak Volvo feliratot viselő teherautót. A magyarázat, hogy a Volvo F-sorozatát mintázó teherautó először 1982/83-ban lát napvilágot, mint MB-26 Cable Truck. Az MB-20-on a konténer nagyon hasonlít azokra a nyitható ajtajú konténerekre, amiket már nagyon jól ismerünk mondjuk az MB-42 Mercedes Container Truckról, meg a nem nyitható változataikat a Convoy sorozatból. Ennek is nyitható az ajtaja, de nincsenek rajta azok a lukak, amelyek segítségével a Matchbox rakodógépek képesek felemelni őket. Az oldaluk is eltérő valamelyest, ennek keskeny csíkokból álló, recézett mintázat van az oldalán. A Volvo platóján attól marad ott, hogy a platóban van két keresztirányú, párhuzamos rés, amibe a konténer aljából kiálló pöckök illeszkednek. (A kábeldobokat szállító verzió is ugyanilyen. Tulajdonképpen csak a rakomány különbözik az alap teherautó az teljesen ugyanolyan.) A teherautó fülkéjének belső terét nem alakították ki, ezért a sötét szélvédő. A méretaránya 1:90-hez, ami nagyon közeli a Convoyhoz, kár hogy nem készítettek belőle nyerges vontatót. A fülke már kész volt, nem lett volna olyan őrülten nagy meló elkészíteni. Abban azonban egészen biztos vagyok, hogy ez az MB-20 azonban Code 2, mert az MBX Forum nem listázza, illetve Areh, akinek megvan ez a verzió is, cselesen nem ír hozzá sorozatszámot – erre jó lesz figyelnem a jövőben!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése