2022/10/19

M2 Machines 1956 Ford F-100

A Ford F-100-as modellje nagy kedvencem. Korábban halmoztam is a Matchbox különféle változatait, illetve az sem titok, hogy az autómentőkre is bukom. Így mikor az M2 kombinálta ezt a kettőt és megfejelte egy hókotró lappal is, egyből tudtam, hogy bizony nekem abból fog kelleni egy. Ez volt az első modellem a gyártótól és az egyetlen amit ki is bontottam. Éppen emiatt nem fogok messzemenő következtetéseket levonni a gyártó kapcsán, de nekem nem jött be.

A képeken láthatjátok, hogy elég igényes, részletgazdag modellnek ígérkezett, több mozgó alkatrésszel, ráadásul mindezt egy műanyag vitrines talapzatra rögzítve. Igaz, nem is a játékszer kategóriában indult, az árazása is a fentiek tükrében alakult, de bőven az ésszerű határon belül. Persze mindez 9-10 évvel ezelőtt volt, manapság nem tudom hogy mi a helyzet. Szóval tetszett, az ára sem volt vészes, így egy börze alkalmával be is szereztem. Otthon aztán kibontottam, megtapogattam, körbefotóztam és azt mondtam, hogy ez bizony nem az én világom. Hiába jó a forma, szépek és gumik feszülnek a kerekeken, a lámpák külön műanyag elemek, de nekem az egész olyan baltával faragottnak tűnik. Az egész öntvény túl vastag, drabális, a platón a gém borzasztóan ergya, a vastag fémrúd a hajlításnál nem is illeszkedik bele. A krómozott kampó a végén nagyon kilóg a sorból. A hátsó kerekek ugyan duplázottak, de így is nagyon keskeny lett a nyomtáv, nem néz ki jól. Ha már az ajtók is ilyen jó vastagok, akkor igazán elbírta volna a visszapillantó tükröknek is a kialakítását. A motorja és a hűtőrácsa szép, de körülbelül ennyi amit pozitívumként el tudok róla mondani. Összességében nekem nem adja ki, mást vártam tőle.

Első pillantásra igen meggyőző a megjelenése
Földig ér a tolólap, azonban az alsó gumicsík magasra került
A V8-as egész korrekt lett
Két csavar kitekerése után levehető a tolólap
A gém megoldása nagyon nem tetszik, főleg, hogy nem is illeszkedik rendesen
Vaskos, igen masszív darab, nekem már túlzottan is
Hiába a dupla kerék hátul, így is nagyon keskeny a nyomtávja
Akár mehetne egyből a polcra is így ahogy van
M2 Machines 1956 Ford F-100

Nincsenek megjegyzések: