2022/10/21

Ideal Toy Slam Shifters Porsche 935

Mikor anno megvettem ezt a kisautót, fogalmam sem volt, hogy mi fán terem, pusztán csak kozmetikázni szándékoztam vele más beszerzés postaköltségét. Több mindent vettem az eladótól akinél ott volt ez is, nem is volt drága, mondom had jöjjön!

Mikor hozzám került se tudtam hova tenni, fura egy szerzet azzal a hatalmas nagy nyílással a hátulján az már biztos. Ráadásként a hátsó tengely egy laza mozdulattal kivehető, vagyis könnyen cserélhető, bár sok értelmét nem láttam. A gyártója az Ideal Toy Company, amiről addig még csak nem is hallottam.

Annyit külön kiemelnék az 1940-ben alapított cégről, mint érdekesség és talán ismerős is lehet nektek az a dolog, hogy a Tyco felvásárolta, amivel aztán a Mattel tette ugyanezt. Nem is nagyon foglalkoztam vele nagyon, mert gyors netes keresésemre se lettem okosabb, gondoltam biztosan megvannak mindennek a jó oka. Aztán a minap újra a látóterembe került és úgy voltam vele, csak ki kéne nyomozni már, hogy tulajdonképen mi is ez! Annyit gyanítottam, hogy valami kilövős vagy egyéb meghajtós szerkezet miatt van kialakítva az az ék a hátuljában, így ilyen kulcsszavakkal operáltam a keresőben. Szerencse koronázta tettemet, mert az egyik hasonló autó alatt ott volt a kulcs szó: Slam Shifters. Na, innentől már könnyű dolgom volt, gyorsan meglett a megfejtés, mutatom is a reklámvideóját egyenesen a születésem évéből:

Szóval láthatjátok, hogy ez egy igazán különc kilövő szerkezet amire az autókat kell csatlakoztatni. Láthattatok már itt nálunk sima gumisat a Matchbox-tól, levegőset a Hot Wheels-től - amilyen a Matchboxnak is van -  és most ezt az ék meghajtásút is - jobb kifejezést nem találtam rá. 1982 és 1984 között készültek ilyen kisautók 42-féle kivitelben, persze mindegyik több színvariációban is elérhető volt. Volt belőlük olyan, aminek világított az első fényszórója is. Kilövővel és a nélkül is megvehetők voltak, illetve hatféle versenypályát is készítettek hozzájuk. Ez kifejezetten tetszik, elég komoly kis szerkezet, biztosan élvezetes lehet vele játszani:

Ennél a pályánál mutatkozik meg ennek a kilövő megoldásnak az előnye, ugyanis "öntöltő" tud lenni, amire még a Burnin' Key Cars sem képes. Szóval ha még kevésbé dekoratív is mint a kulcsosak, megvannak a maga előnyei, így a játékélmény itt is simán feledtetni tudja a hátrányos kinézetet.

Nem a legszebb 935-ös a tarsolyomban, de azért nem is olyan vészes
Kicsit "dragsteres" az a hátsó kerék
Nem túl szép a hátulja a nagy nyílás miatt
Három furat, de csak kettő szegecs van az alvázon. Talán több karosszériához is felhasználhatták.
Könnyedén kivehető a hátsó tengely
Bontatlanul a kilövővel. Sajnos nem az enyém, az eBay-ről van a kép.
A csomagolás hátulja egyben a használati utasítása is
Sárgában kilövő nélkül (kép: hobbydb.com)
Ez kicsit Martinis színvilágú (kép: hobbydb.com)

Nincsenek megjegyzések: