2021/12/27

Norev Citroën C3 – SAMU

Egyetlen egy dolog vezet a kisautógyűjtésben: Az adott jármű tetszik-e vagy sem. Most mégis egy olyan járgány kerül terítékre, ami alapvetően nem tetszik. Ellenben van rajta egy részlet ami miatt imádom és azonnal kellett, amikor megláttam az egyik online pénztemetőm akciós kínálatában.

A Franciák őrülten jók abban, hogy megosztó autókat tervezzenek. A skála széles az őrületes beletrafálástól – lásd Citroën DS, Citroën SM, Renault 5, Renault 5 Turbo – az érdekteleneken át, a borzalmasakig. Nekem az érdektelen a pont a C3, a borzalmasra meg szándékosan nem írok példát, mert igazából az van, hogy jövőre a Matchbox kínálatában lesz egy borzalmas francia autó, amit tervezek megvenni, csak azért hogy gyűlölet-postot írhassak róla.

Semmi különös
A C3 jelenlegi, harmadik generációja pont az az autó, ami nem vált ki belőlem semmit. Az első végtelenül cuki volt – pedig utálom ezt a szót, de nem tudok rá jobb jelzőt. A másodikat olyan jellegtelennek érzem, hogy a tökéletes rejtőzködőautó, egyszerűen észre sem veszem. A ráncfelvarrásával szerintem ártottak neki, azt már kifejezetten csúnyácskának gondolom, a harmadik meg mint már mondtam, olyan semmilyen. Szerintem a célközönség azok voltak, akiknek az autó pusztán közlekedési eszköz, elvisz A-ból B-be, minden más másodlagos. Megértem, manapság divat lett nem szeretni az autókat úgy általában, a gépjármű a „szükséges rossz”, és pont az így gondolkodónak készülnek az ilyen „egy méret jó mindenkinek” verdák. Biztonsági játék ez van.

A Totalcar nagyjából egy éve prezentált egy cikket a 2020-as ráncfelvarrott járgányról, tessenek kedves lenni fogyasztani igény szerint. Nem bonyolódnék bele a típusismertetőbe, mert több olyan műszaki megoldást is felvonultat a C3 amit én félek – leginkább a háromhengeres motort – és nem szeretnék olyasmiről nyilatkozni, aminek a tartósságában nem bízom. Persze aki három évre vesz magának autót, annak kb. mindegy.

Tehát mint az a fentiekből is látható, nem vagyok érte oda. Jogos tehát a kérdés, hogy mi a bánatnak is vettem meg én önszántamból olyasmit ami nem tetszik?

Bon voyage monsieur Samu!”
Mindig azt gondoltam, hogy teljesen érdektelen, hogy én ki vagyok, mert az a fontos hogy milyen tartalmat állítok elő – a büdös életben nem leszek YouTube influenszer, az már biztos. Ezért most nagy szó, hogy le kell lepleznem, hogy a Samu az nekem a vezetéknevem. Jó pár éve volt, hogy először utaztam Franciaországba, Cannes-ba, párizsi átszállással az akkori munkám kapcsán. Ferihegyen nem tudtak beszállókártyákat adni nekem a teljes útra, ezért a transferpultnál kellett hozzájutnom az út Párizs – Nizza részének kártyájához. (Cannes-nak csak kisgépes reptere van.) Már akkor feltűnt, hogy gyanúsan széles a kisasszony mosolya miután visszaadta a jegyem és elrebegte az alcímben szereplő mondatot. A beszállítókapunál is megismétlődött a jelenet. Oké, tudom én, hogy „arcom Delon, testem Stallone”, de nem tudtam mire vélni. Aztán rájöttem.

Franciaországban – és mint később URL-ekből rájöttem Chilében és Brazíliában is – a mentőautókon olvasható a nevem mint rövidítés, aminek a „Service d'Aide Médicale Urgente” a feloldása, ami kb. annyit tesz hogy „Sürgősségi Egészségügyi Ellátási Szolgálat”. Szóval a légikisasszonyok azon derültek, mintha valakit OMSZ-nek hívnának.

Citroën C3 a SAMU de Paris flottájában. (Kép: autotitre.com fórum)

Ezek után nem kell talán magyaráznom, hogy a vezetéknevemet viselő, megkülönböztető jelzést hordozó kisautó birtoklása nekem miért kötelező gyakorlat. A C3 már csak azért is kellett, mert nem nagyon sanszos, hogy más, 1:64 méretarányú járgányba botlok a fenti paraméterek mentén.

A Norev nem végzett rossz munkát, a Párizsi SAMU-nak cirka teljesen ugyanilyen festésű C3-asa van. A megkülönböztető jelzés eltúlzott méretű, de gyorsan igyekszem hozzátenni, hogy a kisautókon általában valamiért a túl nagy ilyenek mutatnak jól és egyáltalán örvendetes, hogy „támogatják a fényhíd ipart” és nincs róla elspórolva mint sok kortársnál. (Rád nézek, Mattel fiam!) A minőség valami olyasmi, mint amit a kortárs Majorette-eknél megszoktunk, de azért a dobozból frissen kibontott, virgo intacta kisautón van elkent festék plezúr.

A megkülönböztető jelzés túl nagy, de valamiért a kisautókon az mutat jól, ha túl nagyra vannak véve. A minőség tisztességes, de a frissen kibontott kisautón van megfolyt festék plezúr.

Nem erről a fotóról fog kiderülni, de a beltér szép részletes.

Ritka madár mifelénk a Norev, ezért mutatom a nem csillogó oldalát is.

Ilyen amikor még NRFB.

 

Nincsenek megjegyzések: