Nem vagyok különösebben nagy Forma 1 és így versenyautó fanatikus sem, de ami szép az bizony szép! Olyan 52 éves Matchboxot láthattok a mai postban, ami bármennyit letagadhatna a korából.
Azt mondják rá, hogy Ferrari
A hozzáértők azt
állítják, hogy ez igazából egy 1970-es Ferrari 312B, vagy
legalábbis arra hasonlít leginkább a kortárs versenygépek közül.
Erről – a
legnagyobb meglepetésemre – igen részletes szócikket jegyez
magyarul a Wikipédia, úgyhogy a részletekért kattintsatok –
így meg tudjátok ítélni magatok is, hogy mi a helyzet hasonlóság
ügyben.
Ritka
1974-ben aztán citromsárgára vált, de nem szándékos árnyalateltérések bőven akadnak – a legdurvább amit láttam inkább hatott krémszinűnek. A kerekek változatlanok maradnak, de előfordul a fentebb már említett és olyan matricával is, amit az én példányomon láthattok. 1975-ben még megtaláljuk az 1-75 sorban, de ezzel véget is ér az öntvény pályafutása.
Amit ebben a postban
láthattok, egy ritkább változat. Ilyen narancssárgában csak és
kizárólag az 1973-ban debütáló, G-4 Team Matchbox Superfast
Champions Set-ben fordul elő, amit citáltam már e lapokon a
TP-09 Field Car és MB-24 Team Matchbox twinpack kapcsán,
illetve egész pontosan abból is a versenyautó apropóján.
Megjegyzem az is egy kacifántos történet, érdemes
visszakattintanotok rá, ha másért nem azért, mert a háttérben
„ők” statisztálnak a fotókon. A narancssárga versenygépen
előfordulhat még ugyanolyan matrica is mint az 1971-es
premiermodellen. A kerekeken változtatnak, szélesebb, de felemás
papucsokat kap. A hátsók – mint a mellékelt ábra mutatja –
nagyobb átmérőjűek is és ezzel már jobban belelátom én is a
Ferrari 312B-t.

G-4 Team Matchbox Superfast Champions Set, 1973-ból. A versenyautó szállító teherjárművet nagyon szeretném belőle! A fotó a Vectis Auctions oldaláról származik. Ez a konkrét szett 2021-ben került kalapács alá és 120 - 150 angol font körüli összeget - mai árfolyamon kb. 57 000 - 71 000 forint - vártak érte.
Ugyanehhez a szetthez készült egy negyedik színváltozat is, ami értelemszerűen pont ennyire ritka, mint a narancssárga: a metál-világoskék. Ez megegyezik a narancssárgával, de 15-ös rajtszámot kap és felcserélik a nyíl és az azt körülölelő keret színét – ha ez kék-sárga, akkor az sárga-kék - lásd a fenti fotón.
Az öntvényből kétféle
verzió létezik, amelyek bármelyik színverzión felbukkanhatnak.
Sajnos megmutatni nem tudom az eltéréseket, de igyekszem a képeknél
elmagyarázni a lehetséges eltéréseket.
Az öntvénynek annyi utóélete van, hogy a brazil Roly Toys – esett már e lapokon szó róluk – vásárolt MB-34 alkatrészeket és azokból változatos színekben és dekorral dobott piacra Brazíliában saját modelleket.
Ti belelátjátok a Ferrari 312B-t? Mondjuk a hengerek száma az stimmel.
A hátul nagyobb kerekes változatokba - csak a G4-szettben vannak ilyenek - már én is jobban belelátom a Ferrarit.
Az 1-75 sorozatú verziókhoz képest szélesebb papucsokat kapott, ami határozottan jól áll neki!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése