Az, hogy a pedigrés gyártók egészen a közelmúltig szinte egyáltalán nem foglalkoztak a keleti blokk járműveivel – a Matchbox Ikarus és Škoda 130LR a két kivétel, amiről tudok – óriási kihagyott ziccer. Lassan-lassan kezdenek beszivárogni az 1:64-es modellek piacára ilyen járművek és mi nagyon örülünk mindennek, amit gyermekkorunkban láttunk az utcán, vagy utaztunk benne.
NYILATKOZATA Matchbox Memories egy családbarát autó- és kisautó rajongói blog. Elsődleges célja a gyűjteményeink megosztása virtuálisan mindenkivel, akiket érdekel a téma és képesek magyarul olvasni, nemtől, kortól, bőrszíntől, bármitől függetlenül. Szerzői politika ügyekben megtartják a véleményüket maguknak és ezt várják el olvasóiktól is. Függetlenül attól, hogy mi történik a közvetlen szomszédunkban vagy a nagyvilágban, az itt megjelenő járművek iránt érzett rajongásunk vezet minket, nem pedig az, hogy mely országban készültek.
A szocialista
autógyártás csúcsa
Nem
tudom elképzelni, hogy a Zsigulikat vagy Ladákat be kéne igazán
mutatni bárkinek a mi földrajzi koordinátánkon, hiszen
évtizedekig az utcakép részei voltak és van ahol még ma is azok
vagy a csóróság okán, vagy éppen megőrzött veteránok képében.
Mi több, személyesen is érintve vagyunk, hiszen – mostanában
sajnálatos módon inaktív – szerzőtársunk
is dédelget egy országosan ismert kereklámpást. (Infó
még itt.)
Ugyanakkor
az „egy csecsemőnek minden vicc új” elv mentén ajánlom az
érintettek figyelmébe a
TotalCar, Zsiguli gyorstalpalóját – nem csak 2106
vonatkozásban – illetve Bolla Gyurinak még a TotalCar színeiben
készített 2106 bemutatóját alább.
„Eh, mi a név? Mit
rózsának hívunk, Bárhogy nevezzük, éppoly illatos.”*
Az
van, hogy a Welly igen komoly keleti blokkos, ezen belül jellemzően
szovjet gyártmányú jármű portfólióval bír. Számomra
ismeretlen és érthetetlen okokból egyrészt többféle néven
kínálja őket, másrészt Magyarországon ezek nem, vagy csak
nehezen hozzáférhetőek. Ha ritkán igen, akkor is a
játékimportőrök szemfülességét és piacismeretét dicséri, ha
polcra kerülnek, akkor is pillanatok alatt elkapkodják őket és a
teljes Welly portfólió töredéke jut el így hozzánk. Mutatok
példákat! A
saját neve alatt kínál Škoda Favoritot, de ez abban az
értelemben nem hazai beszerzés, hogy nem boltban lett vásárolva,
hanem online piactéren – talán-talán lengyel import. Lada
Samara (2108), Autotime név alatt fut és ez sem boltban lett
vásárolva, mint ahogy a következő három sem: Lada
4x4 (Niva, 2121), orosz zászlós Welly dobozban, valamiféle
katonai hatóságra – az automata fordító szerint „Katonai
Járművizsgálat”, akármi is az – utaló felirattal. Ugyanez
civilben, Autotime dobozban. Lada
2110, szintén Autotime skatulyában. Amit ebben a postban láttok
Lada 2106 „Autogrand” márkanév alatt fut, a dobozán angol és
orosz feliratok vannak és egészen biztosan itthon vettem boltban,
ha jól emlékszem akkor talán Pepcoban – a hangsúly a „talánon”
van. Tehát vannak ilyenek, igényünk volna rá, de nehéz hozzájuk
jutni.
*William Shakespeare - Romeó és Júlia
Minőség
A
helyzet az, hogy a Welly olyan pofont ad a neves gyártóknak ezzel a
kis Ladával, hogy öröm nézni! Minden tekintetben gyönyörűen
részletes, egészen apró feliratokat is kidolgoztak és
megfestettek rajta, mint ahogy a világítótestek zömét,
díszléceket, a lökhárítókat, ablaktörlőlapátokat is. A
beltér részletes a kormány NEM pizza. A kerekek nagyon szépek,
sőt egyenesen túl jók, az eredeti soklyukú acél keréktárcsa
plusz krómozott fém, „kutyatál dísztárcsa” kombóhoz képest
– de fogjuk fel kortárs, feljavított autónak! Azért az sem
mindennapos, hogy abba „kell” belekötni egy kisautó esetében,
hogy egy bizonyos részlete túlzás, nemde?!
Remek
kisautó, nem egyszerű hozzájutni, csapjatok le rá, ha sikerül!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése