2022/07/22

Matchbox Specials - Kremer Porsche CK5

Hosszú évekig szándékosan kerültem a Matchbox Kremer Porsche CK5-ös Specials modelljét, mert nem nagyon vagyok oda az eleve versenyzési célból épített autókért, amiknek semmi közük sincs az utcai autókhoz. Ráadásul a Matchbox kivitelezése még csak nem is tetszik. Vagyis tetszett...

Kremer CK5
A dolog úgy kezdődött, hogy a Kremer fivérek a sikeres 935-ös változatok után - K4-es volt az utolsó - egy teljesen új, C csoportos versenyautó építésébe fogtak. Innen is jön a CK5-ös névválasztás. Az alumínium csővázas autó alapját a 936-os modell adta, amibe a már jól bevált 935-ös erőforrását építették. Mindezt a 917-es váltójával kötötték össze, amivel a Mulsanne egyenesben több, mint 320 km/h-val száguldott. Sajnos az autó az 1982-es, és az 1983-as évben sem tudta befejezni a Le Mans-i 24 órás versenyt így a következő évre már a 962-es modellre váltottak. Amit talán érdemes kiemelni az autón, hogy a fülkét és a hátsó légterelőt összekötő függőleges idomot manapság újra elővették az LM P1 és LM P2 prototípus kategóriában. A CK5-ös mindkét generációjáról az alábbi linken találtok korabeli képeket.

Matchbox CK5
A közelmúltban volt egy olyan időszakom, hogy hosszabb ideig nem tudtam gyarapítani a gyűjteményemet és elkapott a vásárlási láz. Pár nap alatt kívülről fújtam az összes hazai aukciós oldal Porsche felhozatalát, de semmi olyat nem találtam amire vágytam volna. Legkevésbé az 1984-ben debütáló Specials kisautóra, amiből ott volt az 1988-as fekete-kék Kremer modell. A képekről egész tűrhető állapotúnak tűnt és az ára sem volt vészes. Úgy voltam vele, hogy üsse kő megveszem, legalább megnézem közelebbről is, hogy mi fán terem ez a Matchbox. Nem akarok a dolgok elébe rohanni, de szerintem ez a legkevésbé szép változata a sok közül - Joe így fogalmazott hallva e megállapításom: "Örülök, hogy ezt nem nekem kellett kimondani". Mint láthatjátok, az állapotát tekintve szinte hibátlan, de ami a lényegesebb, hogy megtetszett, annak ellenére, hogy az eredeti autó kecsességét nem nagyon adja vissza. Részleteiben stimmel, még a két-két beömlő is ott van a helyén, de nekem valamiért mégis olyan baltával faragott kivitelnek tűnik. Ezen kettősség után gyorsan megvettem a fehér-kék elődjét is, ami 1985-ben debütált a Matchbox kínálatában. Ez egy fokkal szebb, ráadásul a kerekei is kaptak krómozást - a gumi feliratai is - amik sokat dobnak az összképen. Extraként járt hozzá egy viseltes ablakú doboz is, így már ilyenem is van mutatóban.

Az első fecske
Nem szeretem, de itt illik hozzá a teljesen fekete kerék
Komor fekete a hátulja
Innen elég morcosan fest
Csak én látom CKS-nek az alvázon a feliratot?
Nagyságrendekkel szebb a fehér változat
Jól mutat a kifestett gumi felirat, csak ebben a "színben" fura
Nem túl részletes az autó hátulja
Jól látszik, hogy csak a színeket variálták
Matchbox Specials - Kremer Porsche CK5

Nincsenek megjegyzések: