Mikor egy új Matchbox Porsche típust mutatok be nektek, akkor szeretem azt a premier darabbal megtenni, szerintem úgy a stílszerű. Mikor megjelent a 911 Rally verzióból az első kiadás, azt hittem ez ebben az esetben nem fog sikerülni. Mint látható, szerencsére mégiscsak összejött, mert ez is egy olyan darab a gyűjteményemben, ami erősíti azt a szabályt, hogy soha ne mond, hogy soha nem lesz ilyened.
Szerintem 1984-ben sokan meglepődtek, amikor a Porsche három 911-est benevezett a Párizs-Dakar versenyre. A versenypályákon megszokott látvány a stuttgarti sportautó, ám a világ talán legnehezebb terepversenyén igencsak szokatlan volt egy ilyen jármű. Az meg talán végképp tágra nyithatta az emberek szemét, hogy az egyik autó elsőként ért célba, vagyis megnyerte a versenyt. Hogy pontosan hogyan keveredett oda a Porsche és mi fán is termett a 953-as kódjelűként futó versenyautó, arról egy jól összerakott cikket találtok a porscheforever.hu oldalán. Ezek után gondolhatnátok, hogy a Matchbox is ezt az autót mintázta meg, de ha jobban megnézitek az évszámokat és a győztes autóról a képeket gyorsan kiderül, hogy ez nem így van. Sokkal inkább a Patrick Long és Howie Idelson által jótékonysági célból épített és 2016-ban a Luftgekülth rendezvényen elárverezett autó lehetett az alapja. A linkre kattintva, vagy az onnan vett videót megnézve láthatjátok mennyire egyformák:
Porsche a Matchbox terepén
Ahogy az autógyárak egy-egy új típusuk bemutatóját valamelyik nagy autószalonra szokták időzíteni, úgy a játékgyártók is gyakran tesznek így a nagyobb játékkiállítások alkalmával. A Matchbox 1985 Porsche 911 Rally-ja a 2019-es Toy Fair kiállításon debütált, természetesen annak rendje és módja szerint egy speciálisan ide készülő kivitelben. Ráadásul korlátozott mennyiségben és csak a kiállítás helyén lehetett hozzájutni, ezért is gondoltam anno, hogy bizony ilyen tutira nem lesz az én gyűjteményemben. Szerencsére tévedtem. Ha a fehér igazihoz nézzük, látható, hogy nagyon szép munkát végeztek a lekicsinyítésével, minden részlet a helyén, jók az arányai. Nyilván a vékony csövezést elől nem lehetett volna ennél jobban kivitelezni, ahogyan a tetőcsomagtartót sem, így ezeket a kis szépségfoltjait elnézem neki. Ha már kicsinyítés, akkor talán ezt a részt kicsit túlzásba is vitték, így ezek a kerekek nagyobbnak hatnak alatta, mint kellene. Egy dolgot viszont mindenképpen kiemelnék hibaként, az pedig a B oszlop hiánya, legalább az üvegezés műanyagjából stilizálhatták volna valamennyire, így olyan Hangyászos lett. Mivel elég spéci kiadás, így természetesen festés/dekoráció terén minden részletre kiterjedően odatette magát a gyártó. Az alap szín egy érdekes bronzos árnyalat, azonban a képek nem igazán adják vissza, hogy milyen is valójában. A dekoráció témája is a kiállításhoz lett igazítva. Csomagolás tekintetében hasonlót kapott, mint a 40th Superfast sorozat, ám nem oldalról, hanem alulról vagy felülről nyitható a műanyag doboz. A benne található papírdoboz viszonylag egyszerű, mondhatni puritán kivitelezést kapott.
Aki Supekings méretben is szívesen látná a 911 Rally-t, annak Játékdoki remekművét ajánlom megtekintésre, ami eljutott az eredeti autó gazdájához.
1 megjegyzés:
Kéne. Nem azért, mert drága és relative ritka, hanem mert jól néz ki. Jó a színe, jók a kiemelések.
Megjegyzés küldése