2022/01/03

Matchbox MB-04 2008 Best of British Range Rover Sport

Végre egy olyan autó, ami teljes joggal szerepel egy olyan nevű sorozatban, mint úgy hívnak, hogy a „Britek Legjobbjai”!

Ha van olyan SUV a BMW X5 szérián túl, amitől minden környezetvédő Hulkká változik legalábbis lélekben, az a Range Rover Sport. Bocs, de szerintem ennél aszfaltterepjáróbb nincs is! Képtelen vagyok komolyan venni mint terepjárót, hiába a Dragon Challange lépcsőmászós, meg az alpesi sípályán leereszkedős videók*. (*Oké, én is tudom, hogy azok már a 2013-as, második generációról készültek.)

Első generáció
Azt pontosan tudtam, hogy a Land Rover 2005-ben dobta piacra az L320 kódnevű, „közepes méretű, luxus SUV-t”, de hogy a két későbbi ráncfelvarráson innen, vagy túl mintázta meg a Matchbox, arról csak onnan tudtam meggyőződni, hogy 2006-ban debütál az 1-75 sorban. Kinézetre nem sok változott rajta. Mit mondjak róla? Szögletes tehát elvben tetszik. Drága mint a méreg. Újonnan focimama / focistafeleség cirkáló a jó ízlésen és a BMW-n túl, G-Wagonon innen. A Lajtától keletre inkább alternatív üzletember wagen, minél keletebbre annál alternatívabb.

Motorizáltságban ha turbódízel és V6 akkor 2,7- vagy 3 liter a hengerűrtartalom, ha V8, akkor 3,6. Teljesítményben 187 és 268 közé tehető a lovak száma – évjárattól függően –, míg Newton méterei 440 és 640 közt mérhetőek. Ha benzines akkor csakis V8. 4,2 és 5 literes hengerűrtartalomra, ha feltöltős a motor, ha természetes úton lélegzik akkor 4,4- és 5 liter. A lóerők számát tekintve 296 és 503 (!) közt, newtonméterben pedig 425 és 550 közt. A váltó csak és kizárólag automata, hat- vagy nyolcsebességes.

A típusismertető műsorszámban bedobnám még nagyjából találomra az AutóPult cikkét. Videóban inkább valami tökéletesre fotografált reklámszerűséget kultiváltam volna, de csak rettenetes minőségben találtam bármit is a második generáción innen – amúgy is lovakkal és/vagy lóarcú tangótáncosnőkkel vannak tele, mintsem vágtázó böhömcékkel. A korabeli katalógusok meg 5x – 7x oldalra rúgnak, ami eszement túlzás. Ezért a 2009-es, az első ráncfelvarrás évében kiadottból emeltem ki három gyönyörűséges képet. Igen, ez nem egészen az, mint a kisautó de én nem tudom megnevezni az eltéréseket.


 
Gyári fotók a 2009-es katalógusból. Igen, ez már az első facelift utáni model, de én képtelen vagyok megtalálni a különbségeket a legelsőhöz képest.

Speciális kiadás, 2008
A Matchboxnál 2006-ban debütál a böhömce, mint MB-50 – tökéletes gengszterautóként fekete. Meglepően sokszor elsütik mindenféle spéci kiadásokban – mint ez is – de az 1-75 sorban már annál kevésbé. Utoljára én 2017-ben láttam egy rettenetes selyemcukorka-zöld árnyalatban, de addig egészen sok, vonzó kivitel napvilágot lát.

Igazából szerintem szép munkát végeztek, sok apró részletet emeltek ki rajta festékkel. A beltere sem elnagyolt, igényes kisautó.

NRFB. Érthető okokból marad is így.

Sok részlet kiemelve festés által.

Szerintem jó, bár bele lehet kötni, ha muszáj. Az eredetin még az A-oszlop is fekete.

A "85R9T175" kikódolása "Heritage", azaz "öröksgég". Ha valaki érti az utalást, bátran használja a komment szekciót!

 

Nincsenek megjegyzések: