Hasonlóan a Porsche 914-hez, ennek a 911 Carrera Cabriolet-nek is megörültem, mikor 2020-ban újra elővette a Matchbox. Hasonlóan jól sikerült darab ez is, így nagyon vártam már, hogy birtokba vehessem. Aztán nagyon nem akart a horgomra akadnia, de végül rám mosolygott a szerencse.
Újratöltve
Első Matchbox Memories-os debütáláskor megírtam róla amit tudni érdemes, aztán később ezt megfejeltem egy giga update bejegyzéssel. Akkor elétek tártam egyszerre az összes addig beszerzett verzióját, ami azóta azért gyarapodott egy kicsit, így most se csak egy verziót mutatok belőle - bár a cím ezt azért előre sejtetni engedi.
Első körben visszamennék a történet legelejére, egészen 1999-re, amikor is bekerült a kínálatba a sárga modell. Ugyanabban az évben egy ötös csomagba is beköltözött fekete színben. A kivitelezés megegyezik a premier-, és a következő évi változattal, azonban az ötküllős kerék mellett ezzel a virágmintással is meg lehetett venni - sajnos és remélem hogy csak egyelőre mindössze ez utóbbi változat jutott el hozzám. A 2021-es szintén fekete festésű változathoz képest elég puritánnak hat, elég sok minden változott ennyi idő alatt, de ne ugorjunk ennyire előre, maradjunk ezen a vonalon és következzen a sárga változat! Ez 2013-ban került a kínálatba MB-25-ként. A halványsárga színt fekete küllős kerekekkel emelték ki és igen részletes lámpafestést kapott elöl és hátul is. Nagyon mutatós, de itt is hiányolom a szélvédő keretének a kifestését, de tudom, ne legyek telhetetlen.
Valami jó is történt tavaly
Térjünk rá a 2020-as változatra! Szintén nagyon mutatós lett a gyöngyházfehér fényezésével, amihez világosbarna belteret párosítottak, majd krómfelniket passzítottak alá. MB-37 volt ekkor a százas sorban, ami MB-54-re változott a következő évre, a színe feketére, a beltere szürkére változott. Lámpafestéseik szintén igen részletesek, szemre a citromsárgán levővel teljesen megegyezőek, mondjuk ami jól sikerült azon kár is változtatni. Extraként a nóziján ki lett festve a Porsche logó is.
Ennyi infó alapján simán lehetne egy update post, de a színek változtatásán kívül történ itt kicsit komolyabb beavatkozás is. Hasonló dolog történ itt is, mint a nemrég mutatott Ford Crown Victoria taxinál, vagyis teljesen újraalkották modellt, amire csak akkor lettem figyelmes, miután már itthon nézegettem a fehér példányt. A kerekeket leszámítva itt sincs közös alkatrésze a 2020-tól kiadott és a korábbiak között. Az alváz is megújult, frissítve lett az aktualitások szerint. Már csak itthon a kibontáskor tűnt fel, hogy a korábban hiányolt visszapillantókat is megkapta, ráadásul fémből vannak. Ez hatalmasat dob rajta, igazán tudok neki örülni. Érzésre az összes hézag és él hangsúlyosabb lett, vagy csak a fehér szín láttatja annak, ezt nem sikerült eldöntenem. A szélvédő is új lett, kicsit mások az ívei, a napellenző és az anyagvastagsága is megnőtt, alkalmazkodva a szigorúbb biztonsági előírásokhoz. Természetesen ezek után a belteret sem hagyták meg eredeti formájában, aminek lehet örülni is meg nem is. Örülni azért lehet, mert sokkal több részlet köszön vissza, de például az ajtó borítás továbbra is hanyagolva lett. A hatalmas szívfájdalom viszont a kormányra pillantva éri az embert, borzasztóan egyszerű, pontosabban szólva ronda lett.
Sajnos egy köztes megoldást még nem sikerült találnia a Matchboxnak, remélem előbb utóbb sikerül megoldaniuk ezt a kérdést. Összességében véve csak ez az egy gyenge pontja lett amit a tükrök felbukkanása próbál egálba hozni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése