A speciális kiadású Convoyoknak se szeri, se száma, de hirtelen csak egyetlen másik Code 2, azaz promóciós kiadású Convoy jut eszembe – az is ennek a szervezetnek készült és olyanom na pont nincs is.
ChariToys vajon mi?
A
szerelvényen olvasható 1993-as évszám már előre sejtette, hogy
a ChariToysról sok mindent nem fogok tudni kitúrni és így is
lett. Létezik egy ilyen nevű dán oldal, ami használt játékokat
gyűjt és az azok eladásából befolyt összeget jótékony célra
használja – már amennyit a dán szövegből sikerült kihámoznom
– de az biztosan nem ez a ChariToys. A Schepens Eye Research
Institute és a cím már inkább segített. A
Wikipédia szócikke beszédes, tehát azt tudjuk, hogy mit
támogattak ezekkel a játékokkal, csak azt nem hogy hogyan, de
nyilván valamilyen módon értékesítették őket. A bevezetőben
utaltam rá, hogy létezik még egy Convoy szerelvény ilyen logóval.
Sajnos ilyenem nincs, de alább találtok képet róla.
Nagyon érdekes, hogy a csomagoláson a ChariToys emblémáján kívül semmiféle más jelzés nincs. Egyedül a doboz fenekén van pár sor arról, hogy ki a gyártó, de például Matchbox logó nincs ott sem.
Aeromax
A
Ford Aeromax traktor nem új vendég e lapokon. Ha bepötyögitek a
keresőbe a bal felső sarokban – mobilon nincs ilyen – akkor
sokat találtok belőle. Találomra
példának itt egy post, ahol nagyobb mennyiségben fordul elő.
Azt hiszem a történetével soha nem foglalkoztunk behatóbban, ami azért van, mert elég keveset lehet róla elmondani. A Ford az L-sorozatú közepes- és nehéz teherautóit 1970 és 1998 közt kínálta. A szériát Louisville-nek is becézték, születési helye után, ahol a Ford Kentucky Truck Plant terül el.
1988-ban a Ford bemutatja az AeroMax L9000-est, ami válasz a KenworthT600-asára. (A Ford az „AeroMax” formát használja a névhez. Nyilván ez lenne a helyes, de inkább maradnék a Matchbox „jó az úgy”, „Aeromax” írásmódjánál. Ha már eddig rossz volt a postokban, akkor legalább legyen egységes.) Ahogy az a teherautó gyártóknál szokás, kismillió változatban volt rendelhető a jármű, daycab-el és hálófülkével is, hogy csak a nyergesvontatókat említsem. Motorok terén Ford, Caterpillar és Cummins erőforrásokkal is szállították – ahogy az a tengerentúlon szokás.
1996-ban a Ford kiszáll a nehézteherautók piacáról és eladja a Freightliner-nek az egész üzletágat szőröstül-bőröstül. Az L-szériát a Freightliner tulajdonát képező Sterling márkanév alatt forgalmazzák, „Sterling A”, „Acterra” és „L line” neveken – ízesítéstől függően – egészen 2009-ig, amikor a Sterling Trucks lehúzza a rolót.
Ha
nem kattintotok rá, akkor nem fog kiderülni, hogy milyen alacsony
felbontású ez a korabeli Ford brossúra – elnézést kérek érte,
de nem kis meló van benne, hogy egyáltalán van.
Vontatmány
Az
elvben 40-lábas, két konténer szállítására alkalmas
félpótkocsi a Matchbox Convoy sorozat egyik leggyakoribb
vontatmánya, szóval ebben sincs igazán semmi újdonság. A
legkoraibb inkarnációjára azért beszúrok egy linket. Cserébe
a szerelvénynek külön érdekessége, hogy a két konténer amit
hordoz, eltérő. Nem ismerek egyetlen másik Matchbox Convoy
szerelvényt, ahol nem egyforma konténerek lennének a rakomány.
Érdekes holmi ez, nagyon sajnálom, hogy nem tudok többet a történetéről.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése