Már két postban is ódákat zengtem az általam teljesen véletlenül felfedezett Corgi Superhaulers sorozat nagyszerűségéről. Eddig tartott a világ dicsősége.
#regenmindenjobbvolt
Mikor
e sorokat írom, még csak az egyik post publikus a Corgi
Superhaulers sagából, melyben nagyjából
az egekbe magasztalom a szériát. Az előbbi linken
olvashatjátok azt az egyet, amiből a lényeg kiderül, hogy miért
a rákattanás erre a Corgi sorozatra. Itt
az derül ki, hogy mi ez az egész 1:64-es kamion balhé, meg
miért, meg hogy a Hatalmas Griff, az hogy. Ide meg azt fogom
belinkelni, amiből kiderül, hogy miért kellett nekem még Scania –
a poén lelőve: mert kisfülkés.
#regenmindenjobbvoltdeaztanmegkotlott
Ennyi
előzmény után nagyon egyszerű dolgom van azzal kapcsolatban hogy
miért kellett nekem ebből egy újabb változat: mert ugyan ez is
kisfülkés, de van neki felül, meg a kabin végén oldalt,
függőleges légterelője. Ez meg már legitim változat számomra –
a sokszor emlegetett ETS2-ben is így van –, illetve olyan félpót
van mögé fogva, amilyenem még nem volt. A várakozásaim az eddig
tapasztaltak okán magasak voltak, de azt tapasztaltam, hogy ez
bizony nem ugyanaz a Corgi Superhaulers mint az eddigiek.
Van egy mesésen szép Tesco kiadású tartálykocsim a szériából – nem volt még, de ami késik az a vonat –, szóval nem fogtam gyanút, mert azt nem „jóárasították”. Majd meglátjátok, „szó bennszakad, hang fennakad”. Az Esso szerelvénnyel amúgy megegyezik az utolsó csavarig, csak hát a festése... Pedig az Esso is remek. Szóval nem fogtam gyanút csak azért, mert az ASDA, ami ezt kiadta az pont olyan dolog az Egyesült Királyságban, mint a Tesco, ez a George meg az ő saját ruházati márkája. Tévedtem. Ők nem voltak szemérmesek, „jóárasítottak”. (Bővebben erről majd alább, mert nem ők a ludasok ebben.)
Az eddigiekkel szemben a szerelvény teljes fémtartalma a fülkére és a tengelyekre korlátozódik. Slussz, ennyi. Az összes eddigi Corgi kamion olyan masszív, hogy diót lehetne velük törni. Ez meg annyira műanyag, hogy dióval lehetne törni.
Eleve a Scania fülkét megdolgozták annyira, hogy csak emlékeztessen a legendás márkára ami „szolgál és svéd”. Eddig mindegyiknek a dobozán ott volt a kamion gyártója, ennek meg nincs. Nahát. Vajon miért? A távolság jót tesz neki, az internetes piacteres képeken sem vettem észre – naná, oldalról fotózta az eladó – a turpisságot, kibontva szembesültem vele, hogy „ezmiez”? A fekete szerelvény az egyszerű logóval amúgy állítom, hogy impozáns, csak közelről ne nézegesd. A vontató alváza műanyagra cserélődött. A kerekekről mindenhonnan eltűnt a gumi és műanyag lett az abroncs. Távolról nem nagy ügy, de közelről siralmas.
Ezzel a félpóttal még
nem találkoztam eddig, de egyedül a tengelyei készültek fémből.
A hátsó ajtaja rámpaszerűen lenyitható. Elvben. Gyakorlatban nem
mertem feszegetni, mert bár van rendes két pöcke, ami tengelyként
működik a vontató falába ütött két lyukon áthatolva és mint
ilyen amúgy tartós – fent másik két pöcök tartja a helyén
zárt állapotban. Csak éppen sikerült a George matricával fixálni
a tengelyeket! Tehát ha feszegetem akkor nagy valószínűséggel
eltöröm az ajtót, vagy talán csak a matricát szakítom el,
úgyhogy maradt csukva úgy, ahogy van.
A szokásos gyanúsítottak
Valahol persze gonosz
vagyok, mert az ASDA nyakába varrom ezt a dolgot, pedig nem ők
voltak az elkövetők. A Corgi mint az összes patinás brit
játékmárka különböző tulajdonosok közt vándorolt az 1980-as
évekkel lezáruló fénykoruk után. Az eddigi Corgi Superhauler
szerelvényeket még a 2000-es években, a Corgi Classics LTD
tulajdonlása idején készítették – és a később még
következőket is. Ezt már a Hornby Hobbies Limited jegyzi –
igazából nem tudom mikorról, de mindenképpen későbbről. Most
is ők tulajdonolják a márkanevet és ha ellátogattuk az
oldalukra, akkor szakasztott
ugyanilyen Scaniának látszó szerelvényt fogtok látni, egy
egész verzióban, pont azokkal a hibákkal, mint ennél. 12 fontért
– bár tudom, hogy a szigetországban minden iszonyú drága –
nagyon erősnek érzem, főleg úgy, hogy a Wellyk agyonverik
minőségben és kinézetben is.
Ez a darab óriási csalódás, a minőségét sikerült messze a Wellyké alá vinni, pedig azokban sincs sok fém. Egy lépésről elmegy, de az eddigiekhez képest rossz vétel volt, nem ajánlom!
Gyuriszállító. Ez is kisfülkés csak van a tetején, meg az oldalán légterelő, ami legitim Scania változat a nagy fülkén innen. Ebből a távolságból még nem is látszanak a bajok. De menjünk csak közelebb!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése