2021/04/14

Matchbox MB-99 MBX Cycle Trailer - feljavítás

Évekig panaszkodtunk, hogy a Matchbox elhagyta az utánfutók készítését, ugyanakkor néhány modelljére viszont felkerült vonóhorog. "Minek az, ha nincs mit ráakasztani?", kérdeztük sokszor. Szerencsére az elmúlt pár évben ez megváltozott, rendre jönnek ki ezekből is az újabbnál újabb változatok, amik bekerülnek a normál sorozatba is. Rendre beszerzek ezekből legalább egyet, ám a mostani utánfutónak volt egy külön apropója is. Nem is olyan régen mutattam Nissan Hardboy-t, amit egy kicsit feljavítottam. Említettem, hogy meghagytam a vonóhorgot rajta, így mikor elém került ez a piros színű utánfutó egyértelmű volt, hogy hozzá kell igazítanom. 

2020-ban jelent meg MBX Cycle Trailer néven ez a motorszállító alkalmatosság, ami első ránézésre egy igen szemre való, részletgazdag modell lett. Nem haboztak fejleszteni és kéttengelyesre megcsinálni, így egy viszonylag tekintélyes méretű darab lett - halkan jegyzem meg, innen már csak egy ugrás a Sugár autószállító utánfutót is csinálni. Kapott jó sok részletet is, lámpákat hátulra és oldalra is, rögzítő füleket, kiegészítőket előre, no meg persze a lényeget, egy motort is a platóra. Motorból ráadásul még válogathatunk is, ugyanis kétféle kivitel van mondjuk úgy, hogy egy európai stílusú és egy amerikai stílusú motor.

 

A "motor" és a "chopper" kérdésről, szakértőtől! (Aki nem vágta, hogy ez a Ponyvaregény, de már elmúlt 18 éves, az azonnal pótolja!)

Mind a két motor igen aprólékosan ki dolgozott, szó nem érheti a ház elejét. Persze ne is álmodjunk róla, hogy leakasztjuk és tologatjuk majd azt is, szigorúan statikus elemként vannak jelen. Olyannyira biztonságosan egybe van öntve a plató elemével, hogy még a kerek is be vannak süllyesztve és ahol megkívánta extra merevítéseket kapott. Nyilván ezek biztonsági előírások miatt vannak, ami mellett eltörpül a funkcionalítás és tán a szépség is, de ne feledjük most sem: ez biztonságos játéknak készült!

Kis átalakításom célja az volt, hogy ezek ellenére minél inkább valósághűbb és persze szebb legyen. A recept igen egyszerű volt, az utánfutó szétszedése után a motorról levágni minden felesleges darabot, majd átfesteni. Elsőként a villa és a váz, valamint a váz és a padló közötti merevítőket vágtam le róla. Következő lépésként az első villát választottam ketté a lámpa és a kerék között, végül a kormány közepét is kifaragtam. Viszonylag puha műanyagból készült, így nem volt nehéz dolgom vele. Ezek után telibe fújtam matt feketével, majd annak száradása után pár elemet ezüst festékkel emeltem ki. Sajnos kevesebbet, mint azt előre terveztem, jóval kisebb rajta pár részlet, mint hogy én annak nekiálljak - például a küllők. Az utánfutó fém részét sem hagytam érintetlenül, ugyanis gyárilag festékhibás volt a minimális magasságú oldalfal, így azt körben feketével emeltem ki. A hátsó lámpák festését is elszúrta a gyár, azt is korrigáltam., a fehér-narancs kombinációt piros-narancsra váltottam, ügyelve azok helyzetére is. Összeszerelés után már csak az maradt, hogy a Nissan után kössem, amivel már így egy szép párt alkotnak.

Kicsit lehangoló így a motor
Jól mutatnak együtt
A baloldali lámpafestést nem sikerült jól kivitelezni
A kormány és a villa szárai különválasztva
A nem a motorhoz tartozó merevítőket is levágtam
Ez lett a végeredmény
Kijavítottam a lámpa festést is
Egy kis ezüsttel igyekeztem feldobni a motor megjelenését.
"Let's ride!" - mondaná Nick Cage a Szellemlovas főszerepében, de az erről szóló videó már bizony 18-as karikával kerülhetne csak ki, ez meg egy családbarát blog.
Matchbox MB-99 MBX Cycle Trailer NRFB
Matchbox MB-99 MBX Cycle Trailer NRFB
Végleges lakhelyén, számos művész egyéb alkotása társaságában.

Nincsenek megjegyzések: