2021/03/17

Matchbox MB-62 '95 Nissan Hardbody - feljavítás

Mikor tavaly az egyik bevásárlás alkalmával a kezembe került ez az 1995-ös Nissan Hardbody, egyből megfogott a részletgazdagsága és a Matchbox új felnije is jól mutat alatta - ami valamelyest hasonlít a Convoy kerékre. Alapjáraton kicsit fura volt a kétféle szürkével, így eleve azzal a szándékkal tettem a bevásárló kocsiba, hogy kicsit feljavítom a kinézetét.

A feljavítás során nem szándékoztam teljesen átfesteni, hiszen nem légből kapott ez a festés, a valóságban is kaptak ilyen dekorációt ezek a Nissan pickupok. Főleg a műanyagok színe zavart, ezért első körben mindkettőt lefújtam matt fekete színűre, így helyreállt a sárvédő szélesítések színe, ami magával hozta a raktér és a beltér színének a megváltozását is. A plató további korrekcióra szorult, ugyanis annak egy része a karosszériából lett kialakítva, ezért azt a kis szakaszt is átfestettem feketére. Az itt található tárgyak - úgy mint a pótkerék és egy darab lánc - ezüst kiemelést kapott. Erősen gondolkodtam, hogy a plató oldalfalait is befeketítem, de aztán ezt végül elvetettem.

A nagy falat ez után következett, vagyis a króm lökhárítók megvalósítása. Mivel mindkét lökhárítón vannak fekete elemek, így nem lehetett telibe fújni, ecsettel festettem mindkét végét. Ha már kéznél volt az ecset és a festék, akkor a karosszériát is megkínáltam vele, a tükrök, az embléma és az ablakkeretek kaptak még ebből színből. A festegetés végét egy kis narancssárgával fejeztem be, amiből az első és a hátsó indexek kaptak. Kis száradás után már ragasztottam is össze, magamat is megleptem, hogy egy délelőtt elég volt erre a kis pepecselésre.

Hosszú kihagyás után nagyon jó gyakorlás és tapasztalat szerzés volt ez számomra és felvetette a dolgot, hogy ideje beszereznem kisebb méretű ecseteket is az ilyen munkákhoz. A körülményekre tekintettel azért elégedett vagyok a végeredménnyel, bár utólag észre vettem pár hibát, illetve hiányosságot. Az egyik, hogy az ablakok krómozott keretének belő részét nem festettem le feketére, szerintem úgy még jobban nézne ki. Az első sárvédő szélesítése belecsúszik az alvázból kialakított alkatrészre, amit nem vettem figyelembe és átfestettem ezüsttel. Minderre azonban már csak a fényképeket nézve lettem figyelmes, ez van. Legközelebb majd jobban átgondolom, hogy pontosan mit is érdemes csinálni egy adott kisautóval. Pedig az ajtók belsejét átfestettem feketére, az eszembe jutott. Talán majd a következő színű kivitelét is hasonló kezelésbe veszem...

Ilyen formában kerül a csomagolásba (forrás: reddit)

Ilyen lett pár óra festegetés után
Kicsit ormótlan a vonóhorog, de úgy döntöttem, hogy meghagyom
A raktér és annak tartalma is kapott egy kis kiemelést
Így már jobban hasonlít a csomagoláson levő képre
Elemeire szedve
  
Új lakhelyén, számos alkotó átalakításaitól körülvéve

Nincsenek megjegyzések: