2013/10/16

Matchbox MB-46 Stretcha Fetcha / Viper Van

Több mint tíz nappal később az első poszt után, meg merem kockáztatni, hogy egy változattal riogassalak benneteket egy olyan autóról, amit nem szeretek. Ja, és van rá egy jó apropóm is! A színe.

Vidám virággyerekek, kokós dürrögése az albioni nyárestében
Valamilyen különös oknál fogva a Lesney nem merte ráengedni a Stretcha Fetchát az Egyesült Államokra. Amennyire én a történetet tudom, párhuzamosan azzal, amikor a világ nagy része úgy kapta meg az MB-46-ot mint ahogy az előbb linkelt postban bemutattuk, az amerikaiak mást kaptak. Valami olyasmit, ami mellett a mentő verzió már egészen tetszeni is kezd. Ha megnézzük az alvázát, az pontosan ugyanolyan és a nevén sem változtattak. Csak az „üvegezés” lett kékből sárga, a fehér festésből lett OLYAN ZÖLD, mint amilyet Homer Simpson ok***tt azután, mikor Marge kiszedte a ruhája alá szorult izotópot otthon, illetve kapott egy „Viper Van” (kb. Vipera Furgon) feliratot. Cserébe a páciens maradt odabent úgy, ahogy volt és a nyitható hátsó ajtó is maradat fehér, mert az első az igényesség!

Próbáltam épp eszű magyarázatot fabrikálni mindehhez. Leginkább az tűnik valószínűnek, hogy még 1972-ben is tartott a „félünk a Hot Wheelstől, hát próbálunk valami hasonló stílusút fabrikálni mi is” para, de a brit tudósok tervezők nem jutottak olyan minőségű tudatmódosító szerekhez, mint az amerikaiak. Fogadjuk el ezt és ne várjunk magyarázatot, mert szerintem az sem tudná megindokolni, hogy „ezt, most, így, hogy” aki tervezte, elfogadta és a gyártáshoz megrendelte a festéket.

Collezione Grüne Slájm
Amikor egy idei ötös csomagból származó, Ford GT-ről írtam, végig az motoszkált bennem, hogy „én ez valamiért nekem furcsán ismerős”. Aztán beugrott, hogy a színe az, amit láttam már! Ez a zöld, bizony az OLYAN ZÖLD! Persze, a két járgány, két OLYAN ZÖLD változata közt 41 év a korkülönbség, szóval létezhetetlen a tudatosság a dologban, meg ugye ismerjük a cég tulajdonlása körüli történéseket, szóval még az sem lehet, hogy a gyár eldugott sarkában találtak pár hordó OLYAN ZÖLD festéket, de... A hasonlóság sokkoló!

Nem tudok ellenállni a gonosz énemnek és nem összegyűjteni az OLYAN ZÖLD kisautókat egy hevenyészet kollekcióba! Igen, a mostani kettőn kívül én még legalább egy ilyen, pontosabban OLYAN ZÖLD színűt tudok, de későbbre tartogatom.

 OLYAN ZÖLD szín, sárga ablakok és megkülönböztető jelzés...
 ...Viper Van felirat. Nagyon ócska tudatmódosító anyagot fogyaszthatott, aki ezt tervezte!
 A hátsó ajtó maradt fehér. Előzenekar: az IGÉNY!
 Azt hiszem ez a kép be fog égni a monitorotokba! 2013-as színtestvérkéjével duóban.
Collezione Grüne Slájm.

3 megjegyzés:

porsche írta...

Szerintem a harmadik egy amcsi nyitott tetejű cirkáló lesz, szintén ötös pakkból, de csak tippelni merek, hogy csokornyakkendős márka.

somytomy írta...

Ez így egy kicsit sokkoló. Házörzőnek beválik?
Mellesleg a "Collezione Grüne Slájm" kifejezés kiváló érzékkel ötvözi a (pszeudo)olaszt a némettel. Apropó, Slájmnak mi a névelője?

Sam. Joe írta...

somytomy: Te ehhez kérlek nem értesz, ez a név ez divatkúlul van! A "slájm" pedig ikes ige! Nahát! 8-) Tudom, hogy "schleim" lenne, de ha a Hónaljmirigynek szabad, akkor nekem is!