2013/10/29

Matchbox 1997 American Street Machines - 1957 Ford Thunderbird

A klasszikus T-Bird óriási kedvencem. A korai Matchbox változat kapcsán túlestünk az alapos típusismertetőn is. Ezen kívül szerepelt még itt a Matchbox-szal kortárs Corgi értelmezés is, ami amúgy szerintem megeszi reggelire a Matchboxot, bár ez utóbbi sem rossz.

Ezzel a példánnyal személyes ismerősök vagyunk. Ő Las Vegasban állt egy múzeumban én meg fotóztam őt. Nem sokkal bővebben róla itt.

1957-es tévéreklám. Mindig elmerengek, hogy ezek hogy maradtak fenn...

Mára a Matchbox egy újabb változatát tartogatom. Az elsőként itt szereplő, eléggé lepukkant példányokkal szemben ez makulátlan, de bár ugyanaz az öntvény, azokkal szemben ennek már nem fémből van az alváza, hanem műanyag. Cserébe viszont a festése nélkülöz mindenféle csicsát és a kerekei is azok a bizonyos „nagyon matchboxos” kivitelűek, amitől abszolút telitalálat. Nem mondom, hogy bizonyos részletei nem tudnának elviselni némi festékes kiemelést, de soha rosszabbat, de tényleg! Nagyon sok mondanivalóm vele kapcsolatban nem is maradt, hiszen a már többször emlegetett első postban minden töltényemet ellőttem T-Bird ügyben, csak annyi hogy ez a példány egy 1997-es ötös pakkból származik. A csomagból számomra ez a csicsamentes példány a legvonzóbb.

 Ez az alváz és vele elől minden, ami krómozva lévőnek tűnik, már műanyag.
 Megvannak a részletek szépen, csak a festék falja fel itt-ott.
 A beltér eléggé elnagyolt, de legalább piros, ami egy 1957-es, fehér, amerikai csatahajóban telitalálálat.
Kontinentális kerék.
Egy ilyen csomagban lakott, mielőtt hozzám került.

2 megjegyzés:

pittlaren írta...

Az én favoritom a fekete, piros belsős Viharmadár, bár ez is pöpec darab.

Nekem csak a piros/fehér változat van meg, az elejére applikált birodalmi sas utánérzésű sziluettel.

Névtelen írta...

Szép példány. A felette lévő szomszédja az 5-ös pakkból sem rossz, az meg van nekem is.
Ebből van pár verzióm, de ez nincs, pedig elviselném. Tényleg kellően visszafogott és eltalált. A fém alváz jobb lett volna alá, de hát tudjuk, ismerjük az irányt. Maholnap örülünk, ha nem tök műanyag az egész. Sőt. 3D-nyomtatható terveket lehet majd letölteni, ami 1x engedi kinyomtatni otthon.. :)

varadyg