2013/10/05

Matchboxon kívüliek: RMZ City Volkswagen Golf VI GTI


Nem ez az első, hogy RMZ City szerepel a blog hasábjain és valószínűleg nem is az utolsó, hogy ha így ontják magukból a hiánypótló darabokat. A mai delikvens a hét generációs golf család hatodik tagja. Abból is a legkívánatosabb, a Golf VI GTI.


Sorban a hatodik
A Top Geares bemutatkozásakor Clarskon azt mondta az ötödik generációról, hogy a VW-nek végre sikerült elérnie azt, amit az első generációval. A tökéletes örömautót! 2008-ban azonban beérett a típus a modellváltásra, ami inkább tekinthető ráncfelvarrásnak. A motor teljesítménye immáron 211 lóerő, szemben az ötös 200-ával. Azonban lényeges újítást nem tartalmazott. Azóta már megérkezett a hetedik generáció, ami ugyanazt a motort kapta, de immáron 220 lóerővel. Úgy tűnik nem sikerült átlépnie elődjének árnyékát.


Ismeretlenségből a legjobbak közé
Az első találkozásom a gyártóval az interneten történt meg a Sinicars oldalán. Mindenkink ajánlom, ugyanis a hagyományos kisautó katalógusokkal ellentétben itt nem egy-egy kisautó márka termékpalettája van fent, hanem egy adott modell összes 1:64 körüli megfelelője. Ráadásul nem csak a prémium gyártók modelljei, hanem soha nem hallott ázsiai modellek is. Éppen a Subaru Impreza utolsó generációjának a feldogozásait kerestem, amikor a Tomica, Konami, AutoArt mellett ott volt az RMZ is. Mivel eddig még soha nem hallottam róla el is kezdtem utána keresni. Hivatalos weboldalt nem is találtam, csak egy forgalmazó cég termékpalettáján volt feltüntetve jó pár darab. Rengeteg hiánypótló darabot készítettek, így fejben egy jó hosszú listát is írtam. Sajnos ekkor még nem voltak itthon kaphatóak. Újra akkor figyeltem fel rá, amikor Tommi megírta a BMW M5 feldolgozást. De még ekkor sem volt sok modell kapható nálunk. Az áttörés pár hete történt meg, amikor a hiperekben is elkezdtek megjelenni. Itt már persze erősen kibővített választékkal. Akkor dobtam a kosaramba a kis Golfot, ugyanis az aktuális Matchbox és Hot Wheelsek ára alatt volt. (Sajnos Subaru nem volt).

Az eredeti. Tényleg nem végeztek félmunkát!

Minden a helyén!
Ahogy itt nézegetem az asztalomon rá kell, hogy jöjjek, nincs semmi, amibe beleköthetnék. Sőt! A fekete szín telitalálat a kis Hot Hatchnek. Az orrán minden részlet ki van festve. A Hűtőrácson megtaláljuk a két piros csíkot, amik között ott lapul a GTI felirat. A fényszórók sem egyszínű ezüsttel vannak elintézve, hanem rendesen ki vannak dolgozva. Hátul kicsit puritánabb, de a kötelező festések, logók itt is szépen a helyükön vannak. A beltér is igen erősen sikerült. A kormány nem pizza. Ráadásul sebváltó és a kézifék mellett megkapjuk a könyöktámaszt a a fedélzeti számítógépet és még a klímát is! A kerék pedig a valódi GTI felniket mintázza, amire igazi gumit húztak! Az alvázból kialakított kipufogó és diffúzor kellően hangsúlyos.

Egy kis érdekesség: Több mint valószínű, hogy egyes piacokon hátrahúzós kivitelben is árulják, ugyanis az itthon található flotta minden tagjában ki van alakítva a hely a pull-back motorhoz. De ettől semmivel sem gyengébb. Megkockáztatom, hogy ez most az egyik legjobb ár-érték arányú modellgyártó a piacon!

 Minden a helyén. A GTI felirat is jól olvasható.

Az arányok is rendben vannak.

Golf VI GTI felnik


Hátul is minden a helyén. Ha nagyon kötekedni akarnék, a lámpa kaphatott volna egy kis ezüstöt is.

Fedélzeti számítógép, könyöktámasz, klíma. Mi kell még?

4 megjegyzés:

alecwolf írta...

Király verda, jó lenne ilyeneket látni a hazai áruházak polcain!

Andrew0807 írta...

Ez a Tescoból van.

alecwolf írta...

Ejha!
Ez jó hír! Eddig csak a Matchbox / Hot Wheels / Majorette / Realtoys négyessel találkoztam errefelé.

Melyik Tsc boltban kaphatók ezek a csodák?

Andrew0807 írta...

Én Gödöllőn találtam. De már több helyről is hallottam.