Régen volt már szó a Matchbox Porsche 944 Turbo modelljéről, valamint a limitált kiadású speciális Matchboxokról is. Ezt a kettőt én most egybegyúrom, ugyanis az előbb említett Porschénak van pár ilyen kiadású változata.
Időrendben haladva a World Class Series I-el kezdem, ugyanis ez volt az első, "felextrázott" 944-es, mégpedig 1989-ben. A 944 Turbo felirat mellett természetesen az összes lámpatest megkapta a neki járó színt, valamint a kerekekre valódi Good Year gumiabroncs került. A sorozat jellegzetességei közé tartozik, hogy a bekerülő modellek ablakai króm színt kaptak, ezáltal teljesen átlátszatlanok. Ez a megoldás magával hozta a nyitható ajtók eltűnését is. A nyolc tagot számláló első szériába mindjárt három Porsche kapott helyett, a 944-es mellett a 928-as és a 959-es került beválogatásra. Természetesen a másik kettő is hasonlóan részletes festést kapott és a másik orrmotoros nyitható ajtói is eltűntek.
1997-ig kell ugrani az időben, hogy elérkezzünk a második Porsche 944-es gumikerekű változatához, ami már a Premiere sorozat tagja, azon belül is az European Premiere World Class Series 2. Ezen a darabon minden extrát megtalálunk, mint az előző autón, sőt, annál jóval többet. Először is a kerekek krómozást kaptak, de ami legfőbb, hogy az ablakok áttetszőek, az ajtók pedig nyílnak. Ennek a két dolognak köszönhetően jól szemügyre lehet venni a kifestett belteret, ami szerintem csodásan mutat. Extraként doboz is található a csomagolásban.
Következő, és egyben utolsó alanyom szintén Premiere szériás és 1998-ból származik, a Premiere World Class Series 19 - Super Cars Collection sorozat tagja. Tulajdonképpen a színeket leszámítva csak a felni mintájában különbözik az egy évvel korábbi piros változattól. A hatalmas méretű kartonnal ellátott blisterbe most is került papírdoboz a modell mellé. De nem is koptatnám tovább a billentyűzetemet, ugyanis a képek sokkal beszédesebbek.
Halkan megemlítem az 1995-ös Gold Coin sorozatot, amiben szintén van egy Porsche 944 Turbo. Szerencsére az a darab sem hiányzik a gyűjteményemből, azonban jelenleg tőlem igen messze, a tengeren túlon tartózkodik. Amint nálam lesz mutatom azt is.
Időrendben haladva a World Class Series I-el kezdem, ugyanis ez volt az első, "felextrázott" 944-es, mégpedig 1989-ben. A 944 Turbo felirat mellett természetesen az összes lámpatest megkapta a neki járó színt, valamint a kerekekre valódi Good Year gumiabroncs került. A sorozat jellegzetességei közé tartozik, hogy a bekerülő modellek ablakai króm színt kaptak, ezáltal teljesen átlátszatlanok. Ez a megoldás magával hozta a nyitható ajtók eltűnését is. A nyolc tagot számláló első szériába mindjárt három Porsche kapott helyett, a 944-es mellett a 928-as és a 959-es került beválogatásra. Természetesen a másik kettő is hasonlóan részletes festést kapott és a másik orrmotoros nyitható ajtói is eltűntek.
1997-ig kell ugrani az időben, hogy elérkezzünk a második Porsche 944-es gumikerekű változatához, ami már a Premiere sorozat tagja, azon belül is az European Premiere World Class Series 2. Ezen a darabon minden extrát megtalálunk, mint az előző autón, sőt, annál jóval többet. Először is a kerekek krómozást kaptak, de ami legfőbb, hogy az ablakok áttetszőek, az ajtók pedig nyílnak. Ennek a két dolognak köszönhetően jól szemügyre lehet venni a kifestett belteret, ami szerintem csodásan mutat. Extraként doboz is található a csomagolásban.
Következő, és egyben utolsó alanyom szintén Premiere szériás és 1998-ból származik, a Premiere World Class Series 19 - Super Cars Collection sorozat tagja. Tulajdonképpen a színeket leszámítva csak a felni mintájában különbözik az egy évvel korábbi piros változattól. A hatalmas méretű kartonnal ellátott blisterbe most is került papírdoboz a modell mellé. De nem is koptatnám tovább a billentyűzetemet, ugyanis a képek sokkal beszédesebbek.
Halkan megemlítem az 1995-ös Gold Coin sorozatot, amiben szintén van egy Porsche 944 Turbo. Szerencsére az a darab sem hiányzik a gyűjteményemből, azonban jelenleg tőlem igen messze, a tengeren túlon tartózkodik. Amint nálam lesz mutatom azt is.
A szélvédő színének elgondolását nem értem
Jól áll nekik a színes hátsó lámpa
Triumvirátus
World Class logó az alvázon
Minden apró részlet kifestve, beleértve a gumikédereket is
Hátulról is mennie kell
A külsőhöz passzol a belső tér színe
Ez a gyöngyházfehér a kedvencem a három közül
"See me fly", nagyjából "Nézd hogy repülök"
Gyönyörű ez a fekete/barna beltér
Más felniket kaptak
A három grácia
World Class Porsche 959
World Class Porsche 944 Turbo
Premiere Collection Porsche 944 Turbo
5 megjegyzés:
Az ezüst szélvédő nekem is bántja a szépérzékem, nem is értem, hogy mi akarhattak vele. Közben meg - ha jól tudom - attól még van belterük is.
Igen, a belterük ettől függetlenül megmaradt.
Azt nem említetted, hogy ezek simán kenterbe vernek néhány 1/24-es autót is.
A piros 944-es simán beparkolhatna hozzám... A többi is, de az előbbi, az nagyon :)
A gyöngyházfehér nekem is nagyon tetszik. Egy ilyet ha tudsz eladót, megvenném. :))
Megjegyzés küldése