2010/01/27

Superfast SF06 Porsche 935 és Ligthning Porsche 935

A Superfast mint speciális sorozat, 1986-ban lát napvilágot és egészen 1990-ig volt jelen. A sorozat huszonöt járgányt tartalmazott, melyek közül mind megkapta a speciális, jobban guruló kerekeket. A később megjelent, ugyanilyen elnevezésű szériákkal ellentétben, itt még jogos volt az elnevezés, ugyanis tényleg gyorsabbak voltak a normál modellekkel szemben. Aki emlékszik a Laser Wheels Racing Porsche 935-ről szóló postra, annak minden bizonnyal ismerősnek tűnik ez a darab, ugyanis az a széria is az itt debütáló kerekeket kapta, csak nem ezzel a küllős dekorációval. Az itt csak röviden Porsche 935-ös modell mindkét szériában a hatos számozást, és ugyanazt a tamponozást kapta, a kerekeken kívül csak az alapszínben van eltérés, ugyanis itt normál piros, amott metál bordó. Nem mintha szükséges lenne, de ennek ellenére azért a Matchbox nem bízta a véletlenre, és a csomagolás hátulján feltüntette, hogy a kerekeket és a tengelyeket ne olajozzuk meg. Ők is tudták, hogy milyen jó kis tuning fogás pár csepp műszerolaj.

Ha már a tengelyeknél tartunk, akkor meg kell említenem, hogy azok rugóznak, a szokványos központi laprugós megoldással. A Majorette által használt megoldással is készült Porsche 935-ös, ahol U alakú fémrúd szorítja le a kerekeket az alvázhoz annak széleinél, melyre a kisebb átmérőjű tengelyek miatt lehetett szükség. Gondolom így akarták elkerülni a gyengébb tengely görbülésének bekövetkeztét, mert így kisebb az erőkar, mint ha csak középen lenne rögzítve. Szétszedett állapotban ugyan nem tudom nektek megmutatni, de egy harmadik, ilyen kerékkel szerelt sorozat tagján lefotóztam alulról is a modellt. Igen harmadik ugyanis kiaknázták a kerék adta lehetőségeket, ami további sorozatot szült, mely Lightning névre hallgat. Sajnos azt nem tudtam kideríteni, hogy ez a fekete verzió valóban ide tartozik-e, mivel a kerék mintája nem villámos, de mindenhol oda sorolják, így ide teszem én is. A kerekek elég érdekesek ezen az autón - amit találtam képeket neten, azokon is mind ilyen -, ugyanis az első kerekek nyomtávja messze túlmutat a sárvédők méretein, hátul viszont ez stimmel, de az autó feneke picit ül. ne kérdezzétek miért lehet, mert magam sem tudom - aki esetleg tudja a megoldást, ne habozzon megosztani velünk. A mára már kissé megkopott fényezése elég "érdekesre" sikeredett, nem egy visszafogott megjelenése van, az biztos. A szélvédő krómozott, de ezt is "feldobták" egy kis fekete mintával. A beltérről meg is feledkezhetünk, elvégre úgy sem látszik - ennek ellenére azért ott van. A modell színvilága visszaköszön a Sperfast/Laser/Lightning kerék dekorációján, beleértve a krómozott szélvédőt is.

Superfast SF06 Porsche 935, NRFB
Kedvencem, a keretes írás
Jól néz ki ez a felni
Valójában nem ennyire rózsaszínesAnnyira "szép", nem?
Mintha egy elefánt ült volna a hátuljára
Ezen a képen jól látszik az első tengely széles nyomtávja

Speciális kerék, speciális rögzítés
A Lightning sorozat csomagolása (kép: eBay)A hengerben lehet tárolni az autót (kép: eBay)

3 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Hogy is mondjam csak... Szóval a fekete az büntet. 8-)

Névtelen írta...

Szerintem mind a kettő szép. Nem lehet, hogy azért magas az eleje, mert a keréktartó van magasabban? (feltéve, ha merevfutóműves)

porsche írta...

Bog Zoo: Fogalmam sincs, hogy mi lehet az oka, de ígérem, ha lesz egy másodpéldányom belőle, akkor az egyiket szétfúrom és megmutatom, mivel engem is érdekel.