2012/01/23

Matchboxon kívüliek: Efsi Mercedes-Benz NG nyergesvontató

A blog visszatérő látogatóinak nem újdonság a holland Efsi, Mercedes-Benz LP sorozatú teherautóival való szerelembe esésem, ami leginkább annak köszönhető, hogy a Matchbox is elkészítette piciben ezt a szériát. Szerintem a hollandok jobb munkát végeztek, mint a Lesney és mint az az első linkről kiderül, nem álltak meg a platós-pótosnál, hanem elkészítették a nyergesvontató szerelvényt is. Amikor befutottak az első Efsi LP nyergeseim tudtam, hogy végem van, a gyártó termékei végérvényesen beszippantottak.

New Generation
1973 volt az az év, amikor a Mercedes-Benz piacra dobta az NG (New Generation, azaz új generáció) sorozatú teherautóit. A két- és háromtengelyes teherautók pontos típusjelzése számomra kibogozhatatlan, négy szám, plusz betűk kombinációja, úgyhogy meg sem próbálkozom az Efsi háromtengelyes nyergesvontató értelmezésének beazonosításával, különösen, hogy holland barátaink csaltak egy picit a létrehozásakor – de erről később. Aki szeretne megmerítkezni a témában, annak ajánlom ezt a kitűnő oldalt, mely még PDF formátumú letölthető katalógusokkal is áll rendelkezésetekre.

Csalás és ámítás
Igazából az NG sorozatot a Matchboxnál is megtaláljuk, az MB-42 Container Truck képében, de az Efsi ebben a versenyszámban is sokkal menőbb, meg nagyobb is, a méretaránya 1:87. Nagyon vicces, de az Efsi NG értelmezése a fülkét leszámítva teljesen megegyezik az LP-vel, még a beltere is ugyanaz az egybe rekamié, mint annak – de a képekről azt hiszem ez tökéletesen látszik is. A nyerges pót pedig teljes egészében ugyanaz, mint az LP-knél. Mondjuk ez mit sem von le az értékéből, szerintem nagyon menő, masszív kis játékszer, fém alvázzal. Ezt a konkrét darabot porsche szúrta ki nekem az egyik internetes piactéren és gyanítom nem ez az utolsó Efsi cuccom.

 Mercedes-Benz NG, a holland Efsi által elkövetve.
 Mögöttem az utódom.
 A hasonlóság nem véletlen, az NG megegyezik az LP-vel, csak a fülkét változtatták meg, az alváz teljesen ugyanolyan.
A Koninklijke Luchtvaart Maatschappij, azaz a Holland Királyi Légitársaság teherszállító részlege színeiben. A felirat meg azt jelenti, hogy Gyors és Megbízható, amit onnan tudok, hogy...
 ...a másik oldalán egy olyan nyelven van ez írva, amit értek. Holland kisautóra holland cégnevet! Ez a mi Rába kamionjainknál is működött.

3 megjegyzés:

Tommi írta...

KELL!

Off: Jómúltkor olvastam valami külföldi cikket a neten. Amikor kiléptem belőle, akkor vettem észre, hogy hollandul írták. Ugye tanultam németet is meg angolt is, így sikerült kikódolnom minden gond nélkül. :-)

Ikarus 256 írta...

Ezek a hollandok valóban tudtak valamit.

A Mercedes haszonjárművek típusjelöléseinél az első két számjegy a teherbírást jelenti tonnában, a második kettő a teljesítmény tizede lóerőben.

Zsolt_T3 írta...

Nagyon szép ez a kamion! Van pár efsi autóm és mindig is azt nézegettem, hogy mennyivel szebbek, mint a hasonszőrű MB-k. Ezt simán bevállalnám melléjük! :)