2010/05/05

Matchboxon kívüliek: Norev Porsche Dealership Garage

Norev termékeiben nem vagyok nagyon otthon, ráadásul a honlapjuk sem igazán partner abban, hogy megismerjék a hatalmas modellautó kínálatukat. A mostani post tárgyára sem ott bukkantam rá.

Szén között a gyémántot
Történt ugyanis egy szombat délelőtt, hogy valamit vadul kerestem, túrtam a gugli találatait, míg nem elém bukkant ez az oldal. Na mondom, "kezi csókolom, de jól nézünk ki, mik is vagyunk tulajdonképpen?" Itt jött, hogy a Norev oldalán nulla infó, így a miniatűr képeket bogarásztam, és egyre inkább az 1/64-es méretarányon töprengtem, hogy az még jó is lehet a Matchboxokhoz. A francia Google segítségével egy szem fórumon találtam még értelmes képeket róla. Joenak dobom mélbe, azonnal rákattant és rögtön értette, hogy ez nekem miért tetszik. Ráadásul ő meg mindjárt lefordította az oldalt, forintra átszámolta az árat, meg felfedezte, hogy ebben a webboltban nincs raktárkészleten. Közös gondolatunk támadt, hogy írnom kéne a magyar Norev boltnak, hogy tudnak-e rendelni. Aznap - szombat - este meg is írtam óhajomat, amire megdöbbentő válasz jött még aznap: "Igen, tudok szerezni, jövő héten fog is egy érkezni belőle". Nem kicsit lepődtem meg, pedig nem is mákos tésztát ettem aznap. Ha tűkön ülve is, de kibírtam, míg meg nem kaparintottam a rá következő csütörtökön. Igyekszem gyerek szemmel - nem esik nehezemre -, mint játékot bemutatni, hogy miről is van szó, egyrészt, mert tulajdonképpen ez játékszer, másrészt pedig ami negatívumot el tudok róla mondani, az így semmissé is válik, de az sem olyan kirívó, hiszen ez nem egy dioráma.

Porsche mennyország
A szóban forgó dolog nem más, mint egy Porsche autószalon és szerviz, amihez még jár is három autó - stílszerűen a német zászló színeiben. Kicsit sokat kellett vágnom/javítanom a fotókon, mivel méretéből adódóan elég nehéz volt normális helyen körbelőnöm, ugyanis 71,5x38 centiméter alapterületű. Nincs is egyben az alap, ugyanis egy keskeny részt úgy kellett még rápattintani. Mint a képeken látható, minden szépen, egyesével be volt csomagolva, még elemeket is tartalmaztak az azt igénylő kiegészítők - igaz ezek már tönkrementek mire a doboz eljutott hozzám. Ilyen apróságon azonban nem akadok fent, természetesen már kapott új gombelemeket mindkét elektromos szerkezet. Haladjunk szép sorjában, kezdjük az elejével, majd tegyünk egy teljes fordulatot, mivel minden oldala tartogat csemegét!

Szalon és töltőállomás
Bal oldalon találunk egy táblát egy Porsche emblémával, tőle nem messze van a bejárata a szalonnak; "üveg" forgóajtóról van szó, mely természetesen forog is. Bent a szalonban először a forgó állvány kerül a gyanútlan betérő szeme elé, melyet kívülről, a tábla mögötti kis koronggal lehet működtetni. Az emelvénnyel egy vonalban van egy garázsajtó, amit felfelé húzva kinyílik, és a szervizbe visz. A szalon tulajdonképpen ennyiből áll, azonban van egy pult és egy rámpa, amit tetszőlegesen helyezhetünk el benne, melyek igazán feldobják, főleg ha felragasztjuk a mellékelt fali posztereket is. Szellősen három autó fér el a bemutató részben. Kívül, az ablakok előtt van felrajzolva a szervizből kivezető, valamint a benzinkúthoz vezető útszakasz, melynek nyomvonala nem festett, hanem mélyített és matricázott. Gondolom a kopásállóság miatt döntöttek e megoldás mellett. Elérkeztünk a benzinkúthoz, mely tényleg csak gyerekszemmel izgalmas, mivel eléggé túl van méretezve. Elé állva az autóval, elmozdítunk egy kart, amitől felgyullad a piros lámpa és tankolásra emlékeztető hang hallatszik. Ennek végeztével felvillan a zöld lámpa, hogy kész van, mehetünk. A tankoló pisztolyok elvileg kiakaszthatóak, de eléggé merev műanyagból vannak, így nem is feszegettem. A kút végén levő gumifújó berendezés tömlője szerencsére már rugalmas anyagból van, amit bátran használhatunk. Az oszlop tetején levő gombot nyomva újabb hang üti meg a fülünket, olyan sziszegés mint mikor rosszul van fent a szelepen a tömlő, és ereszt.

Szerelde
A benzinkút mögött, a lehajtó alatt három férőhelyes parkoló található, amiként a szalon mögötti kis részben is, de ez már hátulról férhető hozzá. Ha már hátul vagyunk, akkor kukkantsunk be a szervizbe is, ahol találunk egy emlőt, illetve egy liftet, valamint a már említett garázsajtót, amit innen működtethetünk. Az emelő, az előtte levő gomb előre nyomásával felpattan. Érdemes ekkor kézzel ellentartani neki, ugyanis kicsit sok a delej a rugóban, képes az autót is ledobni magáról. Ha végeztünk a szervizeléssel, akkor a liften keresztül hagyhatjuk el a műhelyt, ami tetejére emelve megbillenti a padlót, így adva kezdő löketet a rámpán való leszáguldáshoz. A bejutás a műhelybe, a jobb oldalon található autómosón keresztül lehetséges, ami szintén fény és hangjelzéseket bocsájt ki magából, amint megbillentjük a vízszintes szivacshengert. Teteje is van az épületnek, gazdagon ellátva ablakkal, de ez az az elem, amit teljesen el is felejthetünk, ugyanis a játékot elég rendesen megnehezíti, ráadásul a szervizben ragadnak az autók is, ha fent van.

Raktárkészlet
Mit kezdjünk egy márkakereskedéssel, ha üres? Természetesen gyorsan meg kell ezt az állapotot szüntetni, fel kell tölteni autókkal, amihez a kezdő löketet maga a csomag adja, ugyanis mint az már említettem, kapunk is hozzá három autót, a jelenlegi modellkínálatból. Kapunk egy Porsche Cayenne Turbo-t, egy Porsche 911 (997) Carrera S-s és egy Porsche Boxster S modellt. Az autók a Mini Jet sorozatból származnak, amik minőségét szerintem a legjobban az írja le, hogy hivatalos Porsche termékként is árulták őket a szalonokban. Megvalósításuk merőben eltér a Matchbox modellektől, inkább polcra való porfogók, mint játékszerek. Abszolút részletgazdagok, az első lámpák minden modellen műanyagból készültek, melyekben a foncsorokat is ki lehet venni, egyedül a hátsó lámpa festése van leegyszerűsítve, a rendszámot - jelen esetben - nem hiányolhatjuk, mivel a szalonokban kiállított autókon sincsenek. Az aljuk műanyag, amin a Siku modellekhez hasonlóan, a motor paramétereit kiolvashatjuk. Ahány típus, annyi féle felni, amik kaphattak volna akár gumiból készült abroncsokat is, de itt azért visszajön, hogy ez bizony játék, ja és rugóznak is. A két zárt típus kormánya részletes, ám egybe van öntve a műszerfallal, a Boxster-é viszont hozzá az elvárt kialakítást. maradva ennél a modellnél megjegyezném, hogy a vászontető levehető, amit igen jó megoldásnak vélek. A Cayenne még ennél is nagyobb extrával szolgál, és nem a vonóhorogra gondolok - vajon van Norev utánfutó ebben a méretarányban? -, hanem az állítható magasságú futóműre. Nem láttam még ilyen extrát ilyen kis méretarányban, de nagyon tetszik, hogy alvázon levő kis pöcök segítségével választhatunk a terepre és az aszfaltra szánt üzemmódok közöl. Szegény 911-es csak a félig leengedett sofőr oldali oldalablakkal tud vigasztalódni. nekem nagyon tetszenek, olyannyira, hogy a teljes Norev Mini Jet Porsche kínálatra szemet vetettem színvariációstul, amiből egyenlőre a típusválaszték lefedését sikerült elérni, aminek eredménye hamarosan látható is lesz.

Végszó
Nem tudom mennyire jön át így az írásomból és a képekből, hogy mennyire szépen, igényesen és ötletesen kidolgozott az egész, elég szűk határt húz egy dioráma és a játékszett között, a benzinkút és az autómosó segít csak eldönteni, hogy melyik kasztba is tartozik. Lassan elcsépeltté válik, de egy ilyennel aztán tényleg császárnak lehet lenni az alsós fiúk között, feltéve ha az apuka nem nyúlja le, és teszi a ki a polcra. Ha valaki be akarja oltani a gyereket Porsche kórral, akkor ne hagyja ki.


Norev Porsche Dealership Garage
Gondosan volt csomagolva, ...
... minden tartozék külön zacsiban
Összeszerelési és működési dokumentáció
Madártávlatból
Enyhén túlméretes a benzinkút
Kecsegtető látvány
A szalon felülről tetővel ...
... és tető nélkül
Egybeállásos a szerviz
Jó magasra emeli az autót
Úton a lift
A tetejére érve billent egyet
A szervizbe vezető út a mosón át vezet
A tábla mögötti koronggal lehet működtetni a szalonban levő forgó emelvényt. A forgóajtó természetesen forog is.
Ez a látvány fogad hátulról, 360 fokos a kihasználtság
Porsche Boxster S
Picit offroader-es a futómű
Levehető a "vászontető"
Porsche 911 Carrera S
Valójában szép piros
Porsche Cayenne Turbo
Futómű sport állásban
Van vonóhorog is
A középső kis műanyag pecek előre hátra tologatásával állítható a futómű magassága


A benzinkút ezt tudja (Bocs a szélzajért.)

A gumifújó berendezés addig szól, amíg nyomod - feltéve, ha az elem bírja :-)


Az autómosó működés közben

6 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Nakérem! Ez ATOM. Porsche már jó ideje kotlik ezen a bejegyzésen, én meg alig vártam, hogy végre kikerüljön. Én még ilyen király játékszert nem láttam ebben a benzinkút-versenypálya témakörben.

RÁJEN írta...

Á.L.L.A.T.!!! Tudtam én is, hogy valami komoly dolog készül, de erre (és a spanyol inkvizícióra) nem számítottam! Kongratulációk!

Sam. Joe írta...

SENKI sem számít a spanyol inkvizícióra! 8-) (Na igen, tanult embernek nincs párja! Ha valaki nem vágná: http://www.youtube.com/watch?v=gldlyTjXk9A)

Névtelen írta...

Gyönyörű! Szabad érdeklődni, hogy mennyibe került?

porsche írta...

Gondoltam, hogy nem csak nekem tetszik, 14 ezret hagytam ott érte.

Charlie Brown írta...

Óó. Dejó. Ilyen még létezik kortárs kivitelben? Teljesen jó.
(Én őrizgetek otthon egy antik darabot, toronyparkolóházas-liftes-mosós-benzinkutas, nagy spirálrámpával. Nem rémlik valakinek? Sajnos a gyártó neve sehogy sem ugrik be, így nem tudok rákeresni sem, a fantáziadús "Park Center" névre hallgat.)