2010/07/29

Felújítás: MB-56 Mercedes-Benz 450 SEL

Mostanában sajnos nagyon nem volt időm Matchbox felújításokkal, átépítésekkel foglalkoznom, pedig elég sok a félkész, elrontott és még felújításra, átépítésre váró alapanyagom, az ötletekről nem is beszélve. Ez a Merci is tavaly nyár óta készül, többször is sikerült elrontanom a festését, aztán a futóművet, de végül csak kész lett. Ha nem felkérésre készült volna, szerintem még pihenne valahol félkészen - mondjuk akkor meg sem vettem volna az alapanyagot. Picit kínosan érzem magam, hogy már egy éve elhintettem a magot, aztán a termés még sehol. A végeredményre sem vagyok büszke - magammal mindig erősen kritikus vagyok, az elvárásaimról nem is beszélve -, legszívesebben oda sem adnám a gazdájának, de azért remélem legalább egy picit tetszeni fog neki. Következzen egy kis képregény a készülés folyamatairól, a szétfúrást és a kromofágozást átugorva.

A megrendelő közbevetése: A történethez hozzá tartozik az, hogy az S-Klasse átöltöztetése alapvetően nem a mi ötletünk. Az első ilyet a Vaterán láttuk egy javarészt átfestett kisautókat értékesítő illetőnél. Akkor arról született ez a bejegyzés. A dolog szöget ütött porsche kolléga fejébe és miután megleltem a Policecars.hu-n ezt a korabeli fotót, kijelentette, hogy szerinte képes lesz jobb minőségű magyar rendőrségi színekbe öltöztetett S-Mergát produkálni. (Érdekes lenne ennek az autónak a története. A bazi nagy lökhárítók nem csak az amerikai kivitelű S-ekre kerültek?)

A donornak szerencsére minden alkatrésze megvolt. A fekete sziréna még emlékeztet is az eredeti tetején látható konfigurációra. Természetesen az A és B oszlop között elhelyezkedő, tetőcsomagtartó főtartóra szerkesztett holmi reprodukálása nem volt cél. A kerekek cseréjét azok állapota indokolta. Kézenfekvő lett volna ugyanilyeneket szerkeszteni alá egy másik donorból, de egyrészt ha már cserére érettek, akkor miért is ne kerültek volna alá olyanok, amelyek - éjjel, ködben, messziről - emlékeztetnek azokra, amelyeket az eredetire szereltek. Másrészt nem szeretem a régi Matchboxokat felhasználni donornak - hibátlan kerekeket leginkább hibátlan kisautók alatt találni - ezért egy kortárs, bármelyik hipermarketben beszerezhető autó feláldozása miatt nem fájt a szívem.

Amúgy le kell szögeznem, hogy porsche - már megint - csak szerénykedik, a művével én, a megrendelő teljesen elégedett vagyok!

Ő volt a donor
Meglepő módon, teljesen ép a vonóhorog
Elsőként kapott egy fehér alapszínt
Következő lépésként a külső lemaszkolása után, a beltér kékre festése következett, ...
... az ajtókkal együtt. A szín sajnos sötétebb, mint kellene, de csak ez állt a rendelkezésemre.
A beltér száradása és a fehér részek maszkolása - ami elég macerás művelet - után a külső is bekékülhetett
Első nekifutásra ilyen lett, ahol a motorháztető elejénél rövidre sikeredett a maszkolás. Az alváz teljes polírozáson esett át, azt nem akartam festeni.
A hátsó sárvédőről lekapta a maszkoló szalag a festéket. Ezt ugyan elég lett volna javítani, de összességében jobbnak láttam újrakezdeni, gyakorlásnak jó volt.
Ez a kép az utolsó fényezésről frissen lebontott maszkolószalag eltávolítása után készült
Futómű próba, ahol látszik, hogy beleért az első kerék a sárvédőbe. Ezt elkerülendő kicsit reszeltem az alvázon, hogy a tengely lejjebb kerüljön. Végül takonyágyú segítségével rögzítettem azokat.
Ez pedig már a végeredmény, amire bevallom, nem vagyok büszke
A felirat etikett címkéből készült
A hátsó lámpa festése sajnos nem a legsikerültebb alkotás
A megrendelő képei: A donor nem volt makulátlan, de ez csak a szélvédőn látszik.
Szerintem nagyon jól állnak neki ezek a kerekek.
Na jó, az eredetin tényleg oldalra kifut a hátsó lámpatest, de ez az összes baja.
Az ajtók természetesen nyithatóak, de én nem birizgáltam.
RENDHAGYÓ SZAVAZÁS: Kéretik az alábbi ötös skálán osztályozni az átalakítást! (1-es a legrosszabb, 5-ös a legjobb osztályzat.) Köszi!

11 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

Tök jó lett!Én már gondolkodom a következő porejctemen ami szintén sorozatban zsereplő autó bár ott olyan nagy hangsúlyt nem kap.Ott is ilyen kereket szeretnék használni, egy kis átfestéssel.

Ferenc írta...

Az elgondolás tetszik, a felniválasztás a lehetőségek közül a legjobb. A maszkolás nem tökéletes, de ilyen kis kasztnin nem is könnyű megoldani. Ha én csináltam volna, magamnak 3-mas fölé-t adnék érte.

porsche írta...

Andrew0807: Köszi,nekem nem kell gondolkodnom, hogy mi lesz a következő, mert több is van elkezdve, csak haladni nem tudok velük.

Ferenc: Én magamat inkább szűk hármasra értékelném.

Tommi írta...

Volt szerencsém élőben látni, amikor még nem volt összerakva. Mivel ilyen szintre sosem fogok eljutni, 5ös. De mivel elfogulatlannak kell lenni, 4es. ;-)

Andrew0807 írta...

Porsche: Én is nagyon kritikus vagyok a lee-bel.Pedig a legtöbb embernek tetszik.Azért vagyunk így mert utólag tudjuk hol tudnánk még egy kicsit belejavítani.És ez fúrja az ember oldalát míg meg nem csinálja.

pittlaren írta...

Nekem nagyon tetszik, a felni pedig telitalálat! Szerintem, nem kérdés az 5-ös...

pittlaren írta...

Ja igen, el is felejtettem: remélem, nem egy 914-es volt a kerékdonor:-)

porsche írta...

Andrew0807: Mondasz valamit, bár nálam az önkritika teljesen alap, bármiről is legyen szó.

pittlaren: Viccelsz? Örülök, hogy lett végre egy világos zöldem. Amúgy egy öt pakkos Mini Van volt az áldozat.

RÁJEN írta...

Nekem bejön. De mindenek előtt egy gyári ilyen Merci rendőrt kéne szereznem, hogy végre elkészülhessen a hármas poszt a kék civillel és a vajszínű taxival...

Sam. Joe írta...

Ezek nekem még mindig a kiállításos csomagokban pihennek... 8-(

somytomy írta...

Szép, én is gondolkodtam egy darabig hasonlón...
Amúgy mi az az "etikettcímke"?