2008/12/28

Matchbox MB-69 Rolls-Royce Silver Shadow Coupe

Mi a csudát lehet írni egy Rollsról? Teljesen feleslegesnek tartom elpuffogtatni a szokásos közhelyeket, amiket mindenki kívülről fúj, Ti is pontosan tudjátok, hogy mire gondolok. Valahogy úgy vagyok vele, hogy egyszer nagyon szívesen utaznék egy Rollsban, de nem kéne. Nagyjából, mint a viccbéli paraszt bácsi az állatkertben a zsiráffal: „Elnézem-elnézem, otthonra nem kéne.” Matchboxban persze más a történet! Rolls ügyileg sokáig el voltam átkozva, mint Bagaméri a fagylaltos, de szépen-lassan sikerül beszereznem őket normális állapotban.

Az MB-69 1970-ben, a Superfast kerékre átállás évében debütál, de persze az alvázán 1969-es keltezés olvasható. Charlie Mack összesen 22 verziót jegyez, ami a karosszéria-alváz-belső tér színének különböző verzióiból jön össze, de szerintem bőven elég, ha mi annyit jegyzünk meg, hogy csak kék és arany karosszériával jelent meg, az arany verzió, pedig csak a modell gyártásának utolsó évében, az 1973-as katalógusban bukkan fel. Charlie eléggé felértékeli, 20-25 dollár közé taksálja a modellt, aminek az lehet az oka, hogy a csomagtartó fedele és a szélvédő is eléggé sérülékeny. Gyerekkoromból én nem is emlékszem olyan MB-69-re, aminek ne lett volna letörve a csomagtartója. A Rolls kupé a Matchbox abból a korszakából való, amikor még minden létező modellre vonóhorgot raktak, úgyhogy ezen is van, ami legalább olyan valószínűtlen, mintha egy Kispolszkin lenne ilyen akszeszoár. Bár a műszerfalat teljesen elnagyolták, alapvetően szép darab és a két változatból nekem pont ez, a kék tetszik igazán.

Ritka a sértetlen MB-69.
A szélvédő és a csomagtartó fedele egyaránt sérülékeny pont.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Gratulálok! Szép darab! Nekem is ez a kék verzió tetszik jobban.

Névtelen írta...

Édesanyám unokahúgának a férjének (követhető volt?) van egy hasonlóan szép állapotú példánya, de az kicsit sötétebb kék. Létezik az, vagy csak a kép miatt tűnik a Tied túl világosnak?

Sam. Joe írta...

Én az ilyen esetekre az "egyik rokonunk" meghatározást használom. 8-) Tudod, mint a Macskafogóban: "Ne ragozd Kuki, mert belehülyülök!" Abszolút mértékben létezik. Ilyen, a különbözöző alkatrészek színei és árnyalatai különbségekből jön ki az a tömérdek változat.

Névtelen írta...

A mai nap megjött álmaim egyik Matchboxa. Egy Regular Wheel MB-8 Ford Mustang. Jött még vele egy Dodge Challenger a Toyman feliratos. A Mustangot teljesen fel kell újítani, és a Challengerrel is van munka. Na de idővel minden kiderül....

Ikarus 256 írta...

Ma mondja Apa, hogy nézte az blogod, és mondja, hogy milyen jó gépet látott nálad. Kérdeztem, hogy látta-e ezt a Rolls-t. Rám nézett, és azt mondja: "Húúúú, nagyon baba!"
Hát,ha ő mondja. :-)
Mellesleg nekem is tetszik.;-)

Sam. Joe írta...

"Baba". 8-) Szeretem ezt a szót ebben a jelentésben.