2008/12/17

Matchbox 2008 USA Superfast MB-10 Audi RS6 Avant

Lehetséges, hogy én fordítva vagyok bekötve gyárilag, de valamiért mindig is szerettem a kombikat. Az Alfa 156 Sportwagon óta meg képes vagyok őket sportosabbnak látni, mint egy lépcsőshátút. Ha ezt összepakolom azzal, hogy kedvelem a sleepereket – a külsőleg képességeikből semmit sem mutató, sőt azokat titkoló autókat –, akkor máris megvan a nekem való ideális autó: Audi RS6 Avant. Bár a Top Gear-ben épp mostanság fejtették ki az autós tévéműsorok istenei, hogy az Egyesült Királyságban azok a… Hű… Szóval ők a „cock” kifejezést használták, ami egyfelől a hímnemű baromfit jelenti, másfelől meg azt akit mink itten a keleti végeken f***nak mondunk, de mivel a Matchbox Memories egy családbarát weboldal, ezért nem írok le olyat, hogy f***, legyen mondjuk… Hmmm… Kuki! Szóval a hülyenapszemüveges, belőttsérós, nagykarórás kukik ott náluk, Angliában BMW-ből Audiba ültek át, ezért végre lehet venni normális népeknek is BMW M3-at. Ez engem mit sem akadályoz abban, hogy tessen az Audi RS6 – főleg ha kombi. Ők a rossz oldalon ülnek az autóban, rossz oldalon hajtanak és a rossz oldalon is előznek, hajam már rég nincs annyi, hogy be lehessen lőni, hülyenapszemüvegem sohasem volt, nagy órát meg egyre ritkábban hordok, szóval nem fognak összekeverni a kukikkal. Az RS6 Avant egyértelműen a „kéne” kategória. Persze azt is tudom, hogy az autószexuálisok éjjel, szembeszélben, egy kilométerről kiszúrják az RS6-ost, de nem annyira autószexuálisok megtévesztésére még mindig kitűnően alkalmas, főleg az Avant, amibe meg bele lehet pakolni hátra kutyát, ródlit és hobbibetont – esetenként nem csupán vagy-vagy alapon.

Az Audi RS6 történetéről jó szívvel tudom ajánlani a Wikipédia ide vonatkozó bejegyzését. Mindazoknak, akiknek nem fűlik a foga az információhegy megmászásához úgy tudnám összefoglalni az autót, hogy egy mind a négy kereket állandóan hajtó és kormányzó, ikerturbóval töltött autóipari elmebaj, döbbenetes teljesítménnyel és az összes, hárombetűs rövidítéssel jelölt autós elektronikai gizmóval amit csak fel tudtok sorolni, meg még párral, amit nem. Ebből kifolyólag a megkímélt állapotú, használt RS6 gyakori, mint a piros-pöttyös holló bikiniben. Aki ilyet vesz, az biztos nem vidéki állatorvos, aki csak a piacra jár vele. A nevében az RS sem éppen arra utal, hogy az óránként 130 kilométerórát soha át nem lépő emberek járnak ilyesmivel. Nem, nem „rohadtul sebes” az RS, bár olyasmi, hanem a „Renn Sport” rövidítése, amit hibásan versenysportnak szokás fordítani – én is ebben a tudatban éltem sokáig – de egy kedves barátom a közelmúltban felvilágosított, hogy Goethe nyelvén ez motorsportot jelent.

Térjünk át a nekünk, földi halandóknak megvásárolható árú, nullkilométeres Audi RS6 Avant inkarnációra, a Matchboxra! Ami 2006-ban először megjelent az 1-75 sorozatban a tengeren innen mint MB-5, az az RS6 Avant első generációja, a 2002-2004 között gyártott megtestesülése. Azóta számtalan és egy változata jelent meg változatos színekben, az 1-75 sorozatban, de tízes – és tán hármas – pakkban is. Idén egyenesen MB-36 és Ikarus256 kolléga fel is villantja egy madártávlati kép erejéig, meg pár változatát a rendszámmegfejtős postokban. Ami nekem megvan és az alábbi képeken látszik, egy amerikai kiadású Superfast, ami még májusban csatlakozott hozzám egy hipermarketben. Bevallom, nem tudom mikori kiadású, én 2007-et tippelek, de egyszerűen képtelen vagyok kitúrni az információt, bár valószínűleg az mbxforum.com tartalmazza, csak éppen ez a világ legbénábban kereshető információ tárháza. Elég kritikus tudok lenni a különböző kisautó értelmezésekkel, de ennek nem látom kirívó hibáját. Szép a festése, szépek és megvannak az apró részletek, a beltér igényes, még belső visszapillantó tükre is van, a csomagtartót egy elhúzható rolóval álcázták; megkockáztatom, hogy ez az egyik legszebben kidolgozott Matchbox az utóbbi időben, a Dodge Magnummal tudnám egy lapon emlegetni. Kicsit melengeti a lelkem, hogy Areh mester RS6 Avant flottájából hiányzik az én verzióm. Az viszont bosszant, hogy az „S-1681ST” rendszámot semmi érthetőre nem vagyok képes kikódolni Ikarus256 kolléga módszerével, pontosabban sem a „SAFHAST”, „SPHAST” kifejezések nem kongatják meg a kis harangocskákat a koponyámon belül, de talán majd Ti kifundáljátok, hogy mi akar ez lenni. Már arra is gondoltam, hogy rendszám kis piros gombóca is betű akar lenni – nevezetesen O – és akkor „SOPHAST” jön ki, ami a „So Fast”, azaz „oly(an) gyors” nagyon torzított egy formája, de ez elég hajánál fogva előhúzott ötlet. Ti jöttök!

Ez a videó itt közel sem típushelyes, merthogy az Audi RS6 Avant friss, idén bemutatott változatáról szól, de Top Gear, ad valami fogalmat ennek a báránynak látszó farkasnak a mibenlétéről, de legfőbbképp VADÁLLAT!
Amerikai Superfast kiadás az Audi RS6 Avant-ból.
Úgy sejtem, hogy 2007-es kiadás, de ez közel sem biztos.
Ki lehetne bontani a dobozból nyom nélkül, de egyszerűen nem visz rá a lélek, marad NRFB.
Akármelyik részletét nézem...
...szerintem hibátlan.

12 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szép példány. Nekem csak a 2006-os kék van meg, de ezért a példányért képes lennék kétszeres árat villantani a normál 1-75-ökhöz képest!

Névtelen írta...

Fekete autó+szürke felni combó = legjobb. Élőben először kombi Volvón láttam ilyet sok-sok éve, nagyon megütött, utána házilag én is reprodukáltam ezt a Bogaramon, de nem volt olyan jó. Majd feketére festettem mindent...

Sam. Joe írta...

Ha tudnád, hogy kint ezek mennyiért mennek... ;-) Csak nehéz fülöncsípni, mert minden Hot Wheels-el van tele rogyásig.

Ikarus 256 írta...

Hol is kezdjem?
Te mázlista! Nagyon király! Honnan szerezted? Nekem még egyetlen 2008-as Superfastom sincs.:-(
Én találtam rajta egy olyan dolgot, ami inkább "nekem nem tetszik", mint hogy hibának mondanám. Az autó oldalán lévő RS6 felirat jobboldalon elöl, baloldalon hátul van...
És a végén az én ötletem a rendszámra:S.PHAST -> S.FAST -> SUPERFAST (nagyon kifordítva!!! :-D)
De a te verziód is teljesen ok szerintem. ;-)

Sam. Joe írta...

Ikarus 256: Még májusban vettem Los Angelesben egy hipermarketben, amikor kint voltunk apósoméknál. El is kaptam az egyik eladó csávót, hogy ilyenek vannak-e még a raktárban. Nem voltak. Csak ez meg egy Bronco, ami volt már itt. A felirat nem zavart - sőt, fel sem tűnt addig, míg nem mondtad. A Superfast is teljesen elképzelhető, sőt tán az a leg valószínűbb.

Névtelen írta...

Tetszik ez a járgány. Rájen még megvan a bogarad? Nekünk is van, őrült nagy Bogár fan vagyok :)

matchbox írta...

2008-as Superfast verzió. Csak a WALMART-ban kapható:-(

Sam. Joe írta...

Kéééééééééééész! Tényleg onnan van. Azt áruld el, hogy honnan a viharból tudod Te ezeket!? 8-)

matchbox írta...

Onnan, h sokáig tartott amíg az idén megjelent 20 darabot összeszedtem:-)

Sam. Joe írta...

Idézném Duke Nukem-et: "Hail to the King, Baby!" 8-)

AndrewBoy írta...

Nekem a sima verzióból van meg az összes szín még az 5ös pakkos fekete is de hááááát ez sokkal jobban üt vazzz

AndrewBoy írta...

Ja és 1:1 arányúban van egy szép fekete Avant 1.9TDI otthon :) Maaarha erős