2008/03/11

Matchbox MB-65 Airport Coach

Be kell lássam, nem káptalan fejem, az olyan darabokhoz, mint az MB-65 Airport Coach kell a jól vezetett gyűjteménylista, mert én már képtelen vagyok megjegyezni, hogy milyen kivitelűek vannak meg belőle a flottában. (OK, ez nagy arcú beszólás volt. Hét verzióm van ebből, üssetek!) A buszról magáról sokat nem tudok elmondani, talán Rauscher Tomi mint buszszakértő tudja azonosítani, de nekem konkrétan dunsztom sincs, hogy mit mintázhat – már ha egyáltalán meg akartak vele mintázni valamit. Így vagy úgy, szerintem jópofa és a gyűjtésben nagyjából ez minden, ami érdekel. Tetszik? Kell! Nem tetszik? Nem kell! A történet amúgy a szokásos, az alvázon 1977-es keltezés van, de mint az az előbb linkelt kép forrásán is jól látszik, az első katalógus, amiben előfordul az 1978-as. Apropó alváz! Majd mint az alábbi képekből kiderül, kétféle alvázverzió van – most tekintsünk el a festések közti különbségtől – egy teljesen sík, illetve egy olyan, ahol az első tengely előtt van egy jókora bemélyedés.

Ahogy elnézem Areh mester gyűjteményét, aki 13 verziót jegyez ebből a járgányból, illetve Charlie Mack bibliáját, ahol 40 verziót említ, a Matchboxnál nagyjából végtelen számú MB-65 verzió készülhetett és gyanítom bőven volt Code 2 is belőle. Gyanítom, ez is valami olyasmi, mint a Dodge Delivery Truck, hogy nagyjából csak nekem tetszik a világegyetemben, de ez van, ízlések és pofonok.

Nem voltam rest és kigyűjtöttem, hogy Charlie hány dollárra taksálja a nekem meglévő darabokat. Nos, megint tapasztalnom kellett, hogy valaminek a piaci értéke, köszönő viszonyban sincs azzal, hogy nekem mi tetszik és mi nem. Szóval az Alitalia és TWA logós darabok 7-10, az American Airlines, British Airways – tessék megfigyelni itt még a régi BA logót, csupa kisbetűvel – és kék Lufthansa emblémásak 4-6, míg a sárga Lufthansa és a nekem legjobban tetsző hófehér Pan Am 3-5 dollárt érnek.

MB-65 Airport Coach. Ez a három BKV-tól igazolhatott át.
A teljes flotta.
Ha a hátukra fordítva kalimpálnak, jól látszik a különbség az alvázukon.

Nincsenek megjegyzések: