A nálunk Opel Frontera néven futó, szerintem nagyon csinos jármű még a nagy SUV / Crossover mánia előttről származik és azoknál legalábbis jóval komolyabb(an) vehető terepjáró. Jó régen írtunk róla, de csak azért, mert sok olyan verziója van, ami nekem nagyon ringlispíles – mintha éppen most pottyant volna le a táltos egyszarvú és repülő csészealj közül – és ezért mindig ottmaradnak a börzéken.
Minek nevezzelek?
Egy régebbi postban
Tomminak szerveztem ki a típusismertetőt, még abból az időből,
amikor saját kisautós blogot vitt, de ez azóta az enyészeté
lett, kár érte. Úgyhogy pótolnom kell a hiányzó
típusismertetőt. Nem tudom, hogy hány olyan autó lehet még, ami
ennyi különböző néven fut, de a „badge engineering” –
amikor ugyanazt a járművet más neveken forgalmazzák a különböző
piacokon, de a műszaki tartalom és sokszor a megjelenés is azonos
– egyik rekordere lehet ez az eredetileg Isuzu termék. Sokat
sejtet a minőségről, hogy az 1989-től gyártott, 1990-es
modellévre datált, Isuzu MU / Amigo / Wizard / MU Wizard / Frontier
/ Cameo / Vega / Rodeo Sport-ot a „nevére vette” az Opel /
Vauxhall / Holden / Chevrolet is mind Frontera néven de még a Honda
is Jazzként japánban, Passportként az USÁ-ban.
Két cikkre is érdemes ránéznetek a hazai webűrben, az Autószektor típusismertetőjére, illetve a Vezess.hu használttesztjére. A magam részéről az 1991-es japán, Isuzu MU katalógust tudom hozzátenni, ami egyrészt kuriózum – jó, hát nem a szóvirágokért szeretem én sem –, másrészt kiderül belőle, hogy a „MU” egy rövidítés, ami a „Mysterious Utility” (kb. Titokzatos Hobbiterepjáró) rövidítése, ami tökéletesen reprezentálja a néha nehezen követhető japán észjárást – gondolok itt a sztorira a Tündérhölggyel. (Persze ezért a kis manók már percek óta húzzák a KLF-től a „Justified and Ancient” című nótát, merthogy „All bound for Mu Mu Land”. Az ördög vigye el azt, aki a dallamtapadást kitalálta!)
Második
Amit ebben a bejegyzésben láthattok, az az 1992-93-as években szerepelt az 1-75 szériában, tehát a második a Matchbox Isuzu Amigo értelmezések sorában!
Ronda kerekekkel is létezik belőle legalább három verzió.
A non-plusz ultra egy a rajta lévővel megegyező pótkerék lenne, de én ezzel is meg vagyok elégedve!
Nahát, a kormány sem csak egy pizza és nyomokban emlékeztet az eredeti műszerfalára, meg a váltókarok is ott figyelnek a helyükön... #regenmindenjobbvolt
1 megjegyzés:
Ilyenből tavaly vettem Ausztriában egy bontatlan Two Packes verziót egy gyűjtő úrtól, ami motorcsónakot vontat.
Megjegyzés küldése