2024/07/12

Realtoy Ford Explorer Police

Számtalan és egy példát láthattatok már e lapokon arra, hogy egy jó festés micsoda csodát képes tenni egy kisautóval – a link tényleg csak találomra egy példa. Most mutatok egy példát arra, hogy milyen az, amikor egy festésről az jut eszedbe, hogy ez komplett marhaság... Aztán kiderül, hogy nem is tévedhetnél nagyobbat!

Második
A Ford Explorer második generációja egyfelől az ásító unalom, mint autó. Ugyanakkor az amerikai autós panteonban fontos szerepe van, mit a SUV mánia egy fontos mérföldköve. A szobrát úgy képzelem el, hogy egyik kezében (kerekében?) egy kalapácsot tart, amivel a családi egyterűek koporsójába ver éppen szöget.

1995 és 2000 közt regnál és még a legfontosabb műszaki adatait sem kell felsorolnom, mert minden ott van az 1999-es katalógusban, amit alább tekinthettek meg – nagyjából fikarcnyit sem változott öt modellév alatt.



























Pótolva van a hiány

Ahhoz képest, hogy a Ford Explorer milyen előkelő helyet foglal el az autók világának a SUV-ok által történő kolonizálásában, egészen meglepő hogy a mi kedvenc méretarányunkban csak a távol-keleti cégek figyelmét keltette fel az első két generáció. Az elsőt már letudtuk, a Maisto Explorerjével. Ezen kívül létezik még – már amikről én tudok – egy Summer nevű gyártótól, illetve a Matchbox és a Tomica is elkészítette, de ez utóbbiak kakukktojások, mert Jurrasic Park járművek – panoráma üvegtetővel és anélkül is.

A második generációból a Motor Max a háromajtóst vállalta magára ami szerintem remekül sikerült. Az ötajtóst meglepő módon a Guisval mintázta meg túlméretes kerekekkel, de még bigfoot-on innen. Spanyol barátaink nem remekeltek, ha nem tudom, hogy az egy Explorer, nem biztos, hogy rájövök.

A Realtoy öntvénye – amit e lapokon is láthattok – szerintem remekül sikerült! Kitűnő, részletesen kidolgozott, a civil verzióin az apró részletek is ki vannak emelve festékkel és a típusjelzések sem hiányoznak. Legalább kétféle kerékkel készült, többféle színben, szerintem teljesen jók, bármelyik pedigrés(ebb) gyártó betehetné a dobozába. Sajnos nincs ilyenem, de szívesen adnék neki otthont.

Amint a mellékelt ábrán láthatjátok készült rendőrségi verziója is. Erénye, hogy van megkülönböztető jelzése – a Matchbox Memories a fényhíd-ipar elkötelezett támogatója. De az ember józan esze azt kiabálja, hogy a festés semmiképp sem stimmelhet! Ez a feltűnő, neon-sakktábla festés leggyakrabban az Egyesült Királyságban használatos a megkülönböztető jelzéseket viselő járműveken – nem csak a rendőrségnél, a mentőkön is. A becsületes neve amúgy Battenberg / Battenburg séma, egy brit, de német nevű - innen a kétféle írásmód - piskótaszelet süti mintázata után. Az meg nem valószínű, hogy egy amerikai SUV-ot használjanak a britek, ugye? Nos... Pedig de! Mutatom a példákat!

Észak Yorkshire rendőrsége csónakot vontatott ilyennel. Wiltshire rendőrei és Essex zsarui is használtak második generációs Explorert, amit én egészen meglepőnek tartok. Különösen az utóbbi festésére hasonlít a kis Realtoy.

Remek öntvény, nem igazán érdekes, de autótörténeti szempontból annál fontosabb kisautó. Sajnos ennek a verziónak van egy buta bakija, de azt mindjárt mutatom a képeknél!

A festő ember valamit nagyon félreérthetett! Csak az első lámpák alsó szélét kellett volna kikennie és azt sem narancssárgával, hanem borostyánsárgával! Nem létezik, hogy ez nem baki! Hozzá nagyon csúnya, iszonyúan agyonveri az összhatást!

Ahh, nem bírom nem az elejét nézni, pedig ez egy részletes, jól sikerült öntvény!

Ki gondolnák, hogy a brit rendőrségek - ahol ez a fajta festés dívik - használtak második generációs Ford Explorer-eket? Pedig de!

A hátulja teljesen rendben van. Mind a hét ülést kialakították a beltérben. Végülis...

Nekem tetszenek ezek a kerekek.

És még fényhídja is van!

Nincsenek megjegyzések: