A Volkswagen történetéből több autó is kultusz-státuszba emelkedett. Ha az autóipar kedvenc, mitikus lénye a csekken-dzsinn megkérdezné, hogy nekem mégis milyen VW terméket varázsoljon, akkor egy olyat választanék, ami nem feltétlenül van benne a legendás ötben. Erre esne a választásom, itt ni, a Type 3 1600 TL-re!
A legmenőbb krumpli
Annyira
érdekes látni a VW elképzelését a hatvanas évek elejéről a
családi autóról! Bocsánat, lehet hogy szentséget török, de a
Type 3 bizony a jó öreg Bogár szteroidokon. No, nem abban az
értelemben, mint ahogy
a 356-os Porsche, ahol izomtömegre gyúrtak, hanem testméretre.
Marad kétajtós, de több karosszériaváltozat is készül. Nekem a
kombi, lépcsőshátú és a fastback közül pont ez a TL, azaz
Touren Limousine tetszik a legjobban. Jellemző az ízlésemre,
hogy ez volt a háromból a legkevésbé népszerű. Bejelentettek a
lépcsőshátúra épülő kabriót is, de végül sohasem került
gyártásba.
Mielőtt végképp belemelegednék a típusismertetőbe, gyorsan megtorpanok, mert az Origón a Retro Mobil remek veterántesztet jegyez. Az ott látható autó számomra a tökéletesség, a matricákkal, a Fusch felnikkel, még a színe is tetszik. Egyedül a kormánykerekét cserélném le valami igazán igényes aftermarket darabra, vagy még inkább a széria premierje környékéről származóra, mert ami benne van az a gyártás vége környékéről való és gyárilag ronda mint a bűn. Ennél már csak egy a külsőségeket 100 százalékosan érintetlenül hagyó restomod tetszene jobban, ABS fékekkel, a mai forgalom tempóját tartani tudó teljesítménnyel, légkondival.
Nem
ez a blog lenne, ha azért ne igyekeznék valami érdekességet is
hozzátenni a típusismertetőhöz. Ezúttal egy szórólapot egy
olyan országból, amire nem számítanánk – Japán – és egy
tévéreklámot egy olyan színésszel akire szintén nem – Dustin
Hoffman.
Amerikai reklám egy színészlegendával. Na, ilyen kormánykerékkel kérném a dzsinntől!
RW, SF
Ezúttal
egy postban két jelentősen eltérő verzióját is meg tudom
mutatni, a gombkerekű és a Superfast verziót is – mindkettő a
gyártásuk elejéről származik. A VW 1600 TL 1967-ben, az eredeti
autó premierje után két évvel érkezik meg az 1-75 sorozatba mint
MB-67. Ezt a számot aztán végig megtartja, míg 1972-ben kikerül
a sorozatból – egy évvel korábban mint a gyártásból az eredeti autó.
Amit e lapokon láttok, a regular wheel premiermodell, ami 1967 és 1969 között regnál. 69-ben lila verziója is készül gombkerekekkel.
1969-ben jön a transitional Superfast pirosban, melyet a legvonzóbb változatának tartok, de sajnos nem birtoklok. Ezt 1970-ben váltja a lila – ilyen lila az RW is – és megtekinthettek alább. 1971-ben metál-rózsaszín lesz – szerintem nem szép – míg végül 1972-ben, ugyanebben a színben búcsúzik, de már széles Superfast kerekekkel. A műtéthez átszabják a kerékjárati íveit, ami nagyon elcsúfítja szegényt. Valamennyi változatának nyithatóak az ajtajai.
Gyengém a transitional Matchboxok, ezek itt ketten pedig különösen kedvesek a szívemnek. Nem makulátlan darabok, de ennek ellenére nagyon szeretem őket.
Az ott három ködlámpa, vagy kettő köztük egy dudával?
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése