2023/04/26

Matchbox MB-67 Volkswagen 1600 TL

A Volkswagen történetéből több autó is kultusz-státuszba emelkedett. Ha az autóipar kedvenc, mitikus lénye a csekken-dzsinn megkérdezné, hogy nekem mégis milyen VW terméket varázsoljon, akkor egy olyat választanék, ami nem feltétlenül van benne a legendás ötben. Erre esne a választásom, itt ni, a Type 3 1600 TL-re!

A legmenőbb krumpli
Annyira érdekes látni a VW elképzelését a hatvanas évek elejéről a családi autóról! Bocsánat, lehet hogy szentséget török, de a Type 3 bizony a jó öreg Bogár szteroidokon. No, nem abban az értelemben, mint ahogy a 356-os Porsche, ahol izomtömegre gyúrtak, hanem testméretre. Marad kétajtós, de több karosszériaváltozat is készül. Nekem a kombi, lépcsőshátú és a fastback közül pont ez a TL, azaz
Touren Limousine tetszik a legjobban. Jellemző az ízlésemre, hogy ez volt a háromból a legkevésbé népszerű. Bejelentettek a lépcsőshátúra épülő kabriót is, de végül sohasem került gyártásba.

Mielőtt végképp belemelegednék a típusismertetőbe, gyorsan megtorpanok, mert az Origón a Retro Mobil remek veterántesztet jegyez. Az ott látható autó számomra a tökéletesség, a matricákkal, a Fusch felnikkel, még a színe is tetszik. Egyedül a kormánykerekét cserélném le valami igazán igényes aftermarket darabra, vagy még inkább a széria premierje környékéről származóra, mert ami benne van az a gyártás vége környékéről való és gyárilag ronda mint a bűn. Ennél már csak egy a külsőségeket 100 százalékosan érintetlenül hagyó restomod tetszene jobban, ABS fékekkel, a mai forgalom tempóját tartani tudó teljesítménnyel, légkondival.


Nem ez a blog lenne, ha azért ne igyekeznék valami érdekességet is hozzátenni a típusismertetőhöz. Ezúttal egy szórólapot egy olyan országból, amire nem számítanánk – Japán – és egy tévéreklámot egy olyan színésszel akire szintén nem – Dustin Hoffman.


Amerikai reklám egy színészlegendával. Na, ilyen kormánykerékkel kérném a dzsinntől!

RW, SF
Ezúttal egy postban két jelentősen eltérő verzióját is meg tudom mutatni, a gombkerekű és a Superfast verziót is – mindkettő a gyártásuk elejéről származik. A VW 1600 TL 1967-ben, az eredeti autó premierje után két évvel érkezik meg az 1-75 sorozatba mint MB-67. Ezt a számot aztán végig megtartja, míg 1972-ben kikerül a sorozatból – egy évvel korábban mint a gyártásból az eredeti autó.

Amit e lapokon láttok, a regular wheel premiermodell, ami 1967 és 1969 között regnál. 69-ben lila verziója is készül gombkerekekkel.

1969-ben jön a transitional Superfast pirosban, melyet a legvonzóbb változatának tartok, de sajnos nem birtoklok. Ezt 1970-ben váltja a lila – ilyen lila az RW is – és megtekinthettek alább. 1971-ben metál-rózsaszín lesz – szerintem nem szép – míg végül 1972-ben, ugyanebben a színben búcsúzik, de már széles Superfast kerekekkel. A műtéthez átszabják a kerékjárati íveit, ami nagyon elcsúfítja szegényt. Valamennyi változatának nyithatóak az ajtajai.

Gyengém a transitional Matchboxok, ezek itt ketten pedig különösen kedvesek a szívemnek. Nem makulátlan darabok, de ennek ellenére nagyon szeretem őket.

Az ott három ködlámpa, vagy kettő köztük egy dudával?

Regular wheelnek is nagyon jó kiállású volt.

Valamennyi változatnak nyithatóak az ajtajai. #regenmindenjobbvolt

A beltér elnagyolt, a kormánynak köze nincs az eredetihez, de ennek ellenére sem pizza.

Nem tudom megmondani igazából hogy miért, de nagyon tetszik a hátulja is!

A fényképezőgép nagyon gonoszul felnagyítja a hibáit. Élőben nem ennyire ramaty.

RW alváz.

Vékony Superfast kerekeken.

Mind közül a legszebb az olyan piros, mint az RW-m, de az ilyen vékony SF kerekeken, mint ez a lila.

Azt mondják, hogy azért volt ez a legkevésbé népszerű karosszériaváltozat, mert ebben alacsonyan volt a plafon hátul.

Jó, hát nem csajozós, hiába fastback, ez tény. Az a Porsche.

Még azt is el tudom képzelni, hogy a hatvanas évek elejére kicsit már avíttas lehetett a forma.

Így vagy úgy, nekem nagyon tetszik!

Superfast alváz a vékony kerekekhez.

Generációk 1.

Generációk 2.

"Csak" az alvázat kellett átszabni, a kasztni maradt ugyanolyan. Aztán az utolsó éves változathoz azt is átszabták a széles Superfast kerekekhez. Az nem szép.

Nincsenek megjegyzések: