2012/06/20

Átalakítás: Realtoy - BMW 6

Mint azt egy párszor már megénekeltük, érdemes odafigyelni a RealToy termékeire, mivel meglepően jó minőségben, hiánypótló darabokat is képesek kihozni. Az eredeti autót a 2003-mas Frankfurti Autószalon nagyközönsége láthatta először. A bemutatópéldány grafitszürke volt, a RealToy is ebben a színben készítette el a kisautót először, 2006-ban. Erről a verzióról Rájen közölt egy rövid írást. Átalakításom tárgya azonban a játék tavaly debütált selyemfekete színű verziója.

Gyönyörű a szín, a festés minősége példás, de a gyári kerekek...

Nekiálltam kísérletezni, mi is állna neki igazán jól. Elsőre csak annyit csináltam, hogy a gyári kerekeken a küllők közötti részt feketére pingáltam.

Valamennyit segített, de nem eleget.

Körülnéztem a kisautóim között. Először a Toyota Prius hatágú szettje jutott eszembe, mint alternatíva, de mint az az alábbi képen is látható, kicsit kicsinek tűnik a BMW alá. Ez azért érdekes, mert a Prius alatt meg elég nagynak látszik. Optikai csalódás...

Egy kicsit jobb már, de ezekkel sem az igazi még.

Tovább kutakodtam megfelelő kerékdonor után, amikor kezembe került a pezsgőmetál Lexus GS-em. Mivel ez a kisautóm gyári hibás volt, de ezt csak akkor vettem anno észre, mikor kibontottam, ezért valahová félretettem, hogy "Majd jó lesz még valamire...". Jó is lett. Lelkiismeret-furdalás nélkül fúrtam le a szegecseit, hogy szétkaphassam, igaz közben sikerült az alvázat is eltörnöm, mert mellészaladt a fúró, de a kerekeknek szerencsére nem lett bajuk.

Azt hiszem, ez a sokküllős kerék elég jól mutat alatta.

Az alvázon is kellett alakítanom, hogy a kerekek tökéletesen elférjenek. Reszelnem kellett azon a részen, ahol a kerekek és az alváz találkoznak, emiatt új tengelytartókat kellett kreálnom, illetve az alváz első részén a szegecstől jobbra-balra kiálló részeket le kellett vágnom, mert a kerekek beleértek volna.

Akár Matchbox is lehetne.

Összességében véve egy fél óra ráfordításával sikerült a rút kiskacsából gyönyörű hattyút faragnom.
Szerintem megérte dolgoznom vele. - Szerintetek?

8 megjegyzés:

porsche írta...

Nekem a Prius kerekeivel jobban tetszik, persze a 20 küllős se rossz, az szinte minden alá jó ;-)

Tommi írta...

Kolléga úr, ha élőben is láttad volna a hatágú kerekekkel, akkor másképp vélekednél. :-)

Sam. Joe írta...

Nekem is tetszik a Prius kerékkel - is.

RÁJEN írta...

Szerintem a 20 küllős a legjobb, grat!

Névtelen írta...

Nem rossz, csak az nem világos számomra, hogy hogy lehet szétszedni az általában szegecselt alvázat a kerékcseréhez?

alecwolf írta...

A Realtoy érdekes állatfaj. Az autók kifejezetten szépek, de a kerekek...

Ez a felni jó választás volt hozzá, bár stílusban a Prius-kerék valóban jobban illene oda.
De a Focusomnál nekem is ezt kellett alápakolni - akkora odúk vannak az RT autók alatt a DUB felnik miatt, hogy csak a legnagyobbakkal működik a dolog.

porsche írta...

Névtelen: Szétszedni sajnos csak elég drasztikus módszerrel lehet, vagyis a szegecseket le kell fúrni. Műanyag alváz esetében van esély rá, hogy olyan szorosan visszapattan, hogy ragasztani sem kell utána.

Névtelen írta...

Ettől féltem, hogy egy komplett lakatosműhely kell egy kisautó átépítéséhez, persze nem volt akkora meglepetés sem, hisz látva a technológiát máshogy aligha lehetne. Mindenesetre így én aligha fogok belefogni ilyesmibe szaktudás és szerszámok híján.
Egyszer azért sikerült egy Majorette furgon kerekeit kicserélni mert műanyag alváza volt, ami hátul csak pattintva volt, így könnyű volt hozzáférni: az eredeti kerekek tengelyei szélesebbek voltak a kelleténél.