2012/06/02

Átalakítás: Matchbox Articulated Trailer

Nem a nevenincs műanyag tartálykocsi volt az egyetlen, amit Joe adott nekem átalakításra, hanem többek között még egy, szintén névtelen műanyag, félpótkocsi felépítményt is. A szabvány Matchbox mérettől kicsit hosszabb, így simán nem lehetett rátenni egy rakomány nélküli Matchbox pótra. A terv egyszerű volt, két leharcolt Articulated Trailerből kell csinálni egy kicsiivel hosszabbat, amire pont ráfér. Először is a két donor egyikének levágtam a végét, majd mindkettőnek lereszeltem a plató széleinél a peremet. Előbbire nem volt szükség a felépítmény kiképzése miatt, a peremek közé meg nem feküdt be, azoknak azért kellett menniük. Végül egy kis méricskélés, majd a pontos vágási hely meghatározása után jött a szabdalás, méretre igazítás, majd végül a két fél összeragasztása. A nagyobb stabilitás érdekében egy kis merevítőt is ragasztottam a csatlakozáshoz - ami innen maradt meg. Festés előtt még kicsit igazítottam a széleken, az elejét kicsit lekerekítettem, hogy jobban passzoljon a leendő felépítményéhez. Igazából már csak a két alkatrész rögzítését kellet megoldanom, aminél végül a csavaros megoldást találtam a legjobbnak. A pótkocsin fúrtam két lyukat - az egyiket a tengelyekhez, hogy ne látszódjon a végén -, amit átjelöltem a műanyagra. Arra két helyre csináltam egy akkora nyílást, amibe a kisebb anyát bele tudtam ragasztani. Miután ezzel megvoltam, lefestettem, összecsavaroztam és visszaraktam a kerekeket, amivel el is készült ez a kis újrahasznosításos átalakítás.

 Itt már egyben van a két fél
 A kis piros elem a plusz merevítő
 Festés és csavarozás után
 Ennyivel lett hosszabb a kiindulási méretnél
 Így néz ki a végeredmény
 A felépítmény elölről...
... és hátulról

Nincsenek megjegyzések: