2010/10/05

Matchbox MB-69 Porsche 911 Turbo Logo 50 Years

A 2000-ben debütáló Porsche 911 Turbo kapcsán két ízben is visszautalnék a nemrég bemutatott Cabriolet-re. Először talán a leglényegesebbet említeném, mégpedig a motort, ami az első vízhűtéses - dupla - turbós 911-es a gyár történetében. A 3,6 literesre megnövelt motor 420 lóerőt présel ki magából, ami a négykerék hajtásnak köszönhetően 4,2 másodperces százas - Km/h - sprintet eredményez. A másik dolog a külső, ugyanis a sokat kritizált, Boxster-e hasonlító orr lecserélődött. Átdolgozták az első fényszórókat, amit ezek után minden 911-es megkapott. Nem úgy, mint a három hatalmas légbeömlővel ellátott első lökhárítót, amit csak a 4S kivitel kapott meg. Az előd Turbo modellhez képest a leglátványosabb különbség, az a kezdetek óta hatalmas méreteket öltött hátsó szárny. A nagyobb leszorítóerő igénye mellett a tekintélyes méretű levegő hűtő is indokolta nagy méretét, ugyanis az alatta kapott helyet. Az ikerturbós megoldással azonban két kisebb levegőhűtő is elég volt, amit az autó hátsó sarkaiba helyeztek. A hagyományosan kiszélesített hátsó sárvédőkben kialakított levegőbelépők szolgáltatják a hideg ájert, a lökhárítókba vágott három-három rés pedig a meleget engedi szabadjára. Azért persze szárnyat így is kapott, ami ráadásul állítható is. A teljes optikai megújulást új tervezésű felnik egészítették ki.

A Matchbox értelmezése 2001-ben készült el, tehát a már jól megszokott módon a következő évben kapható először, mint MB-69. A most bemutatott darab és a premier között csak az 50 éves logó a különbség - Matchbox logó mindkettőn van. A 2003-as MB-9-es változatot szünettel, 2005-ben követi a bordó MB-69-es, a sort pedig a metálkék MB-25-ös zárja. Fő a változatosság alapon, mind a négyféle 1-75-öst kiadták egyforma felnikkel, bár a bordó és a kék Y küllőssel is elérhető. Kidolgozása jó, minden lényeges elem a helyén van, az alvázat is befogták ahol kell. A modell festései sajnos nem a legszebbek, gondolok itt a dekorációra, vagy a lámpafestések hiányára. Az utolsó példányon kívül szemrevaló darab csak a speciális sorozatokban és pakkokban lelhető fel. A premier darab talán a legkevésbé dekoratív példány, a sárga fényezést - ami az éleken nem takar trendesen - csak az első fényszórók ezüstje töri meg, no meg az évfordulósra biggyesztett két fekete logó. Az átláthatatlan fekete szélvédőt nem tudom mire vélni, talán csak a kontrasztosság miatt lett ilyen, hiszen egy rendes belteret is kapott, ami ezáltal rejtve marad. Kár szépíteni a dolgot, a Matchbox ezen időszaka messze nem a legjobbak közé sorolandó, és ez sajnos látszik ezen a példányon is.

Az extra festésből csak az első fényszórók kaptak
Megbélyegezve
A sárga fekete kontrasztot nem sok minden töri meg
A fekete szélvédő teljesen elrejti a belteret
Matchbox MB-69 Porsche 911 Turbo Logo 50 Years
Így néz ki eredetiben
Szélsebesen áll

Nincsenek megjegyzések: