2010/06/16

Matchbox MB-75 Quick Sander

A Matchbox 2009-es évi újdonságai között a valódi autókat formázó modellek mellett akad fantázia szülte jármű is, bár ezzel gondolom semmi újdonságot nem mondtam. Az ilyen járműveket általában övezi egy kis ellenszenv jellegükből adódóan, ám mára azért érdemes némelyikük mellett megállni. Mondom ezt úgy, hogy én sem vagyok oda az ilyen fejből kipattant modellekért, az ok amiért még is ezt gondolom az az, hogy egyre kevésbé hagyatkoznak a tervezők teljes mértékben a saját fantáziájukra, gyakran inkább keresnek egy létező autót, amit kis átalakítással általánossá, vagy márkafüggetlenné lehet tenni - mint például a Jungle Crawlert. Ezzel a módszerrel tehát olyan kisautókat tudnak készíteni, ami ránézésre márt az sugallja, hogy "láttam én ezt már valahol, hasonlít valamire". Leginkább egy versenyzésre szánt jármű megalkotása tűnik kézenfekvőnek, hisz ott gyakran elég rendesen átalakítják őket, szabadabban lehet garázdálkodni a formával, jelen alanyom is ezek közé tartozik.

Futóhomok
Quick Sander-re keresztelődött ez a terepralira, vagy nevéből adódóan talán a Dakar-ra szánt autó, amiből nem ő az első a kínálatban, hiszen ott van a Ridge Raider, illetve szervizkamionként be lehet fogni a Desert Thunder V16-ot. A név egy nehezen fordítható szójáték, a "quicksand" futóhomokot jelent, úgyhogy ha át akarnánk ültetni ugyanezt a mi nyelvünkre, akkor a "futóhomok-homokfutó" lenne tán a legközelebbi fordítás. Tehát az autó szükségessége megkérdőjelezhető, de van, megcsinálták, és nem is akárhogyan. A lényeg az utóbbi felvetésemen van, ugyanis beleadtak apait-anyait, aminek egy jól átgondolt, részletekben gazdag kisautó lett a végeredménye. A forma jól sikerült, szinte bármelyik Dakar-os autó így néz ki, egybenyíló orr és farrész, hatalmas reflektorok elöl, de az alap dolgok, mint a tükrök kilincsek, levegő beömlők sem hiányoznak. A fém kasztnit számos helyen feldobták egy kis műanyag betéttel, ami kivételesen nem a beltér műanyagjából, hanem a szélvédő anyagából készült. Az első lámpáknál ez még érthető is, a tetőn található hűtőrács, valamint a két pótkerék esetében már kicsit furán hat - utóbbiak mintája és mérete megegyezik a rendes kerekeivel. Mivel sötétített szélvédőről van szó, így elsőre nem nagyon tűnik fel a dolog, de a sárga alapszín erősebb fénynél gyorsan lebuktatja. Az imént szóba került járműbelső versenyautósan puritán, de igényes, a műszerfalon megtalálható a navigációs berendezés is, egyedül a kormány nagy ovális mivoltát nem értem, kár érte. A por ellen kapott mind a négy kerék mögé sárvédő gumikat, ami a beltérrel képez egy darabot. A futóművet is sikerült feldobni azzal, hogy rugózik, bár az első tengely jóval nagyobb ellenállást tanúsít, mint a hátsó. Összességében szerintem egy igen jól sikerült darabról beszélünk, ami fantázia modellhez képest részletekben igen csak bővelkedik, nem véletlenül ez lett a 2010-es Toy Fair modell.

Matchbox MB-75 Quick Sander
Semmivel nem nyújt kevesebbet, mint egy valós járművet mintázó modell
Itt is felbukkan az Asada logó, főszponzora saját maga
Erős fényben áttetszővé válnak a pótkerekek

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szép darab, szerintem majd én is veszek egyet valahol.

Tommi írta...

Kezd tetszeni. :)

porsche írta...

Lassan kezdem szégyellni, hogy felni donornak vettem :)