2010/06/22

Matchbox MB-07 Rock Shocker

Nem csak a Quick Sander és a Jungle Crawler az egyetlen olyan 2009-es Matchbox újdonság, amire érdemes pár kósza pillantást vetni a nem valódi járműveket mintázó darabok közül. Szerintem a Rock Shocker is egy ilyen darab, amire már a beharangozó grafikán felfigyeltem, kíváncsi voltam, hogy miként is fogják azt átvinni a valóságba - főként a sárvédő hiányának megvalósítására voltam kíváncsi. Bevallom nem hoztam el elsőre, de végül beadtam a derekamat és beletettem a kosárba, amit nem bántam meg.

Maga a jármű egy off-roader, leginkább a Baja versenyeken is látható átépített pick-up-ra hasonlít. Ismét egy olyan kategóriát választott a Matchbox, amire nem tudjuk egyértelműen rámondani, hogy micsoda is valójában, de mindezt áthidalja az épített versenyautó jellege. A főbb jellemvonások megvannak, amik az Észak-Amerikában népszerű off-road teherautókra oly jellemzőek, mint például a szélvédők hiánya, a csőváz szerkezet, hátra helyezett hűtők vagy a fényszóró sor a tetőn. Ilyen piciben nehéz nagyon aprólékosan kialakítani dolgokat, de azért igen szép munkát végeztek, gondolok itt az alváz kiálló részére, az első sárvédő (helye) mögötti részre, ahol a rugóról sem feledkeztek meg. A hátsó rugó a fülke mögé került, ami szokatlannak hat, pedig nem légből kapott dolog, ugyanis sok estben kerül oda. Egyéb extraként én még pótkereket is el tudnék képzelni a kocsi hátuljában. A fényezés is találó, ötletes a lehorzsolt rajtszám, illetve a B oszlop dekorációja más a két oldalt. Szélvédő hiányában jól látszik a két kagylósított ülés, a műszerfal páralefújó rései és a műszeregység feletti domborítás, sajnos a kormány a már megszokott majdnem teli - a küllői kivehetőek. Összességében egy nagyon jól sikerült, ötletgazadag modell, szerintem az eddigi legszebb fantázia modell a Matchbox kínálatában, aminek 2010-ben érkezik a házon belüli konkurenciája.

Rock Shocker. Ezt a "sziklát" addig sokkolta, hogy elrepedt!
Nagyon jól megoldották az első sárvédők hiányát
Kívül az elmaradhatatlan Asada logó, belül jó oldaltartást biztosító ülésekkel
Sok kis apró részlettel dobták fel
Ide én egy pótkereket még el tudnék képzelni
Matchbox MB-07 Rock Shocker, NRFB
Egy valódi, igaz ez már műanyag karosszériás, de a stílusjegyek beazonosíthatóak
A pótkerekek helye
Lengéscsillapítás közvetlenül a fülke mögött
Egy sárvédőitől megfosztott darab

13 megjegyzés:

pittlaren írta...

Pöpec darab, nekem is megvan. Engem a bordó mocitető fogott meg. A "Golyó" pedig kötelező darab lesz....

RÁJEN írta...

Én még nemtom, tetszik-e...

Sam. Joe írta...

Én tudom. Nekem nem.

porsche írta...

Nem kellett sokáig várni egy kis feljavításra:
http://www.hobbytalk.com/bbs1/showpost.php?p=3048588&postcount=1

snake peti írta...

engem leginkább a toyota hilux kockalámpás szériájára emlékeztet, aminek nemmellesleg szintén volt "báhá" kivitele:)

1995 Toyota Hilux Desert Race Truck:

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://image.off-roadweb.com/f/9399177%2Bw750%2Bst0/0709or_02_z%2B1995_toyota_hilux_desert_race_truck%2Bfront_suspension.jpg&imgrefurl=http://www.off-roadweb.com/features/0709or_1995_toyota_v8_desert_race_truck/photo_06.html&usg=__5eGhbmPL9NpiBkIYRwpraBgyx70=&h=640&w=480&sz=81&hl=hu&start=73&um=1&itbs=1&tbnid=vGuB_cRldj2OzM:&tbnh=137&tbnw=103&prev=/images%3Fq%3Dtoyota%2Bhilux%2B1995%26start%3D60%26um%3D1%26hl%3Dhu%26sa%3DN%26ndsp%3D20%26tbs%3Disch:1

snake peti írta...

Huh jó ez az átépítés:)

Andrew0807 írta...

Ez első bekezdést mintha én írtam volna!Ugyanezt gondolom 100%-osan.

porsche írta...

RÁJEN: Figyeld a kezem! Tetszik neked a Rock Shocker!

snake peti: Nekem is a Hilux-ra emlékesztet, de azért van még pár pick-up amit rá lehet kenni.

Andre0807: Örülök, hogy ezzel nem vagyok egyedül.

saruman írta...

superb! by the way i've added u to my blog list at http://bigbosstoys.blogspot.com

Sam. Joe írta...

Thank you!

marcika írta...

coooooooooooooool szeressem az ieneket:D

wookie írta...

Azta!!!
Instant get!

Az elejéért meg külön plusz pont!

Rudi írta...

Ha lenne eredetije - tudnám mi volt a kiinduló pont - talán tetszene is. :)