Ha készítenénk egy ilyen kimutatást, akkor szinte biztos, hogy a valaha megjelent Matchboxok között a leggyakoribb márka a Ford. A pickupok pedig ebből a márkából mindig is népszerűek voltak a cégnél – már ezeken a lapokon is láthattatok többet is, így tényleg csak találomra belinkelem a kedvenceim: mondjuk ezt, és ezt, meg ezt, no meg egy ilyet is.
A tréfás az, hogy voltak olyan darabok az évek során a sorozatban, melyek szemlátomást valamelyik régebbire épültek. Hogy ezt nem én vettem észre elsőnek, annak ékes jele, hogy Areh mester is egy kalap alá vesz ezekből egy rahedlit. Az egy tőről fakadó darabok apukájának én mindig is az MB-6-ot tekintettem. Az alvázon nincs keltezés, az első katalógus amiben felbukkan, az 1969-es. A regular wheel változat tudja az „Auto Steer” trükköt, azaz ha megdöntjük valamelyik irányba, akkor az első kerekei elfordulnak. A gépet átviszik a Superfast sorozatba is és az utolsó katalógus, amiben még nyoma van, a vékony Superfast kerekű kisteherautónak, az 1973-as. Ilyenem sajna nincs, de ezzel gyakorlatilag ki is merítettük a verziókat: a régi, és az új kerekű változatok ugyanabban a vörös színben pompáznak, a különbség kimerül abban, hogy a hűtőrács és a lökhárító fehér, vagy krómozott műanyag.
A stepside kivitelű kisteher – fordítsuk „oldalfellépősnek” akármilyen bénán is hangzik –, a Ford amerikai, F-100-as sorozatát mintázza, annak is az ötödik generációját, melyet 1967-72 közt gyártottak az USÁ-ban. (Aztán 1971-től kb. 1992-ig, gyártották Brazíliában.) Ez a részletet is megvan rajta, de éppen csak-hogy, a felületes szemlélő simán csak egy kis díszlécnek nézi. Ami arról árulkodik, hogy ez a fellépő a fülke és kerékjárati ív közt az, hogy az ív mögött már nincs ilyesmi. A vezetőfülke belső kialakításánál megelégedtek a három személynek is elegendő „egybe pad”, a kormány és egy jelképes műszerfal kialakításával, de én ebben a méretarányban elégedett is vagyok ennyivel. A plató kapott egy borítást, amit sokan csak ponyvaként emlegetnek, de én hajlamos vagyok keménytetőnek gondolni – erre utal a két téglalap alakú oldalablak, bár a hátsó rész kivágása tényleg inkább ponyvára utal. Sajnos pont ez az alkatrész szokott a leggyakrabban hiányozni ezekről a járgányokról, mint az alábbi képekről is látszik, nekem is van egy hiányos darabom.
2 megjegyzés:
Ha jól látom Zsebeházy úrnak széles SuperFast kerekekkel szerelt verziója van.
Nézd csak meg: http://matchbox.zsebehazy.com/sf/sf06a.html
AKAROM! Isten!
Megjegyzés küldése