2025/06/07

Hot Wheels Ford Escort RS2000

A közelmúltban kezdtünk el foglalkozni a második generációs Ford Escorttal, melynek Matchbox feldolgozására gyerekkoromban nagyon vágytam. 2023-ban a Hot Wheels is megmintázta a modellt egy érdekes és a valóságban is létező, ritka kivitel feldolgozásával.

Series X

A Ford a dílerhálózatán keresztül kínált sport(os) kiegészítőket, nem csak az akkoriban raliban sikeres Escorthoz, hanem a Caprihoz, Cortinához és a Fiestához is. Nem egészen világos számomra, hogy a „Series X” nevű csomagokkal a gyárban szerelték fel az autókat, vagy a kereskedők szerelték fel ezekkel utólag – talán az előbbi. Az sem teljesen világos, hogy egy-egy típushoz több különböző csomag létezett, vagy többféle, optikai és teljesítményfokozó készlet, de talán az utóbbi. A legelső, az RS2000 típusismertetőt is tartalmazó, Matchboxról szóló postunkban látható, 1979-es RS2000 katalógus ki is tér a Series X-re, de csak úgy említés szinten. A Fiesta fotóját tartalmazó oldaltól érdemes kezdeni az olvasást. Rögtön utána pirosban, pont olyan a Series X kiegészítőkkel felvértezett RS2000 látható, amit a Hot Wheels is megmintázott. Az ott olvashatókból gondolom azt, hogy többféle csomag létezhetett és ami ott látható az az a bizonyos „full Series eXtra”. (Bocs.) Fontos tisztázni, hogy a Series X csomagokkal felvértezettek legális, utcai autók maradtak.

A Bohams aukciósház még 2014 áprilisában árverezett el egy 1978-as, eredetileg a Ford európai sajtóflottájában szolgáló, balkormányos, Series X kiegészítőkkel felszerelt RS2000-est. Akkor 52 900 fontért kelt el, ami a mostani árfolyamon számolva kb. 25 és fél millió forint. A fehér autó annyira hasonlít jelen post tárgyára és annyira szép fotók készültek róla, hogy nem állom meg, hogy ne használjam fel őket. További, külső-belső részleteket is megmutató képekért kattintsatok a fenti linkre, állítom érdemes!







Nahát!

Emlékszem, hogy amikor 2023-ban a Hot Wheels előrukkolt az RS2000 értelmezésével, picit gondolkodtam felette, hogy kell-e nekem. A Matchbox premiermodell kapcsán már említettem, hogy én gyerekként is egy egyszerű, utcai Escortra vágytam és valószínűleg matricamentesítettem volna a Matchboxot, ha van nekem olyan.

Úgy tűnik, hogy a „racsingeszkort” átok üldöz engem! A Hot Wheels RS2000 Escortját is utólérte a „hotvílszesítés”. Ami a karosszériát illeti, arról tisztáztuk, hogy a „Zakspeed stílusú” szélesítésekkel is utcai autó volt. A Hot Wheels azonban a kiegészítőkön túl egy rajtszám nélküli, versenyfestés-előkészítéssel is ellátta, amit én hangulatosnak találok. A felemás kerékszett nekem annyira nem tetszik – na ezt hívom én „meghotvílszezésnek” –, az eredeti négyküllős 13 hüvelykes kerekeire emlékeztető, bár ötküllős hátsókkal nekem jobban tetszene. Ugyanakkor a sötétszürke színezésük nagyon tetszik. Ugyanezen beavatkozás mentén az ikerfényszórók közül kikerültek a belsők és légbeömlők lettek belőlük – a csomagoláson a grafikán jobban látszik mint a kisautón. Szerencsére ez alig látszik az öntvényen és nekem ez pont így van jól. A hátsó oldalablakokon is van három-három kör alakú valami, amit én szellőzőnyílásoknak gondolok, de ezek sem feltűnőek. Viszont a hátulján a világítótestek festékes kiemelést kaptak és rendszámot, amik nagyon jól mutatnak!

Amit ebben a postban láthattok a premierváltozat. Még 2023-ban további két-, 2024-ben pedig 1+1 változat követi a mainline-ban. A 2023-asok teljesen más, de szintén versenyfestés előkészítést kaptak. Nem csúnyák, de az itt látható verziót találom a legszebbnek, bár a piros szorosan a nyomában van. 2024-ben végre megszületik az utcai változat, hozzá négy, ötküllős kerékkel, de olyan ronda neonzöldben, hogy inkább köszöntem, de nem kértem. 2024-ben Spectraflame zöld, Super Treasure Hunt változata is készült – ez lenne az a bizonyos, előbb említett „+1” –, ami mesés és a másodlagos piacon az ára messze túl van azon, amit az én pénztárcám elvisel.

Az öntvényről megkockáztatom hogy hibátlan! Nagyon pontosan és részletesen hozza a Series X csomaggal vadított Escort RS2000 megjelenését.

Mikor e sorokat írom 2025 májusában, a fenti változatai ismertek. Bízom benne, hogy a Hot Wheels még nem nyugdíjazta az öntvényt – van még benne bőven kraft – és látunk majd tőlük egy utcai megjelenésű változatot, vonzó színben.

Szerencsére nem feltűnő, de az ikerfényszórókból kikerültek a belső reflektorok és légbeömlő lett belőlük. A motorháztetőn viszont határozottan tetszenek a szellőzők.

A felemás kerekekre nem nagyon van mentség, mindenhol a hátsó ötküllősekkel szerelve nekem sokkal jobban tetszene, ellenben a színük telitalálat.

A versenyfestés-előkészítés nekem tulajdonképpen tetszik.

A 3-3 valamit a hátulsó oldalablakokon én szellőzőnyílásoknak gondolom. Nem különösebben feltűnőek, együtt tudnék élni velük egy utcai verzión is.

Általános hiba rengeteg kisautón gyártótól függetlenül, hogy bár bőven jut festék az oldalukra, a hátuljuk kopasz marad. Na, itt nem! Mennyire jól mutat a festék itt! A mainline-ban ez szerintem tökéletes, egy feláras speciális modellen tudnék még helyeket mutatni, hogy hol kell festeni! Jól van Mattel fiam, kitörölhetsz egy fekete pontot! Így is maradt bőven.

Szimmetrikus a dekor a két oldalán.

Azt hiszem rájöttem, hogy ez a(z) (kis)autó miért tetszik annyira! Nézzétek csak, hogy a szélesítésekkel megjött a "kólásüveg" forma, ami genetikailag van a heteroszexuális férfiakba belénk kódolva, hogy tessen!

Gőzöm sincs, hogy miért fotóztam le az alját, de ha már megtettem, szerepeljen itt a kép!

NRFB

1 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Most dobta piacra a Majorette is.