Pontosan tudom, hogy furán vagyok bedrótozva. Kisautó fronton a sportautók sokkal kevésbé érdekelnek mint a hétköznapi utcai autók, vagy éppenséggel a haszongépjárművek – szerencsére porsche kolléga ellenpontoz ebben. De nekem is van a szépre szemem, a Honda / Acura NSX meg gyönyörű!
Amikor a Honda olaszt
és németet akart enni
Bele
se kezdek saját kútfőből bármiféle típusismertetőbe, mert
mások elvégezték helyettem a melót és igencsak remek munkát
végeztek! Ne tévesszen meg senkit az URL, a
Csepelihondabonto.hu-n olyan típusismertetőt olvashattok – és
remélem olvastok is – ami bármelyik autós periodika becsületére
válna. A
TotalCar-on pedig autóbemutató élvezhető ki, videóval,
síppal-dobbal, nádi hegedűvel.
Mit tudok én hozzátenni? Egyszer volt szerencsém NSX-et látni élőben, egy benzinkúton egy B-82 színkódú példányt és utána sokáig kellett keresnem az állam a földön mert messzire gurult. Guruló szobor, elképesztő! Be tudom mutatni viszont a 91-es amerikai katalógust és a csokorba összegyűjtve fentebb az 1990-es, 1991-es dealer promó videókat, ami messze jobb minőségű mint amilyenek a kortárs autókról szóló mozgóképes anyagok szoktak lenni.
Nem kéne, de szeretem
Sokszor
elmondtam már e lapokon, hogy nagyon rossz iránynak tartom a Mattel
gyártmányoknál „az övvonal felett minden egy darab műanyagból
van” tervezést. Ritkán működik, szinte
lehetetlen eltalálni az átlátszóság-nem átlátszóság arányt,
de eleve nem is lehet. Ami fémből van egy autón nem lehet
átlátszó, ami üvegből nem lehet átlátszatlan. De legalább
nagyon könnyen karcolódik, sokszor
a frissen kibontott járgány is csupa karc már. Jelen post
írásakor megint rácsodálkoztam, hogy mennyire nem új keletű ez
a jelenség. Persze,
hogy tudtam, csak nem sejtettem – hiszen az előbb linkelt
Porsche 914-esek is 2010-ből, meg 11-ből valók.
A tragikusan korán elhunyt Ryu Asada – akinek számos nagyon klassz HW-t és MBX-et is köszönhetünk – munkája ez az autó is. 2015-ben debütál a mainlineban és azóta legalább 15 verziója szerepelt ugyanott, illetve speciális kiadásokban. Legutoljára 2023-ban sötétzöldben volt multipack exkluzív és 2024-ben is vissza fog térni a mainlineba. Amit ebben a postban láthattok, az a 2022-es mainline verzió, amit csomagoltak multipakkokba is.
Van egy apró érdekessége ennek a változatnak. A hátsó rendszám „Ryu”, ami egyértelmű, hogy mire utal. Nem tudom hogy működnek ezek a dolgok a Mattelnél, de ez vagy Asada san egy utolsó kézjegye, ha ő tervezte ezt a festést még korábban, hiszen a kisautó megjelenésekor már nem volt köztünk, vagy neki szóló tisztelgés, a kollégáktól akik ezt a festést tervezték. Azokon a korábbi modelleken amikről leltem képet ebből a szögből, nem volt semmi a rendszámtáblán – esetleg egy Hot Wheels logó. Kivétel a 2020-as piros, mainline verzió, amin „International Racing Course Ryula Circuit” felirat volt az orron és az oldalán, illetve „ASADA” a hátsó kerék mögött. Azt hiszem erről sem kell kicsomagolnom, hogy mitől jópofa easter egg.
Tulajdonképpen nem kéne, hogy tessen, mert ugye ott az a nyomorult műanyag harang rajta az övvonal felett, ami ott is átlátszó ahol nem kéne, de valamiért mégsem zavar. A sárga-fekete kontrasztja teszi? Magam sem tudom! Hot Wheels jellegzetesség, hogy a hátsó kereke jóval nagyobb, mint az első és ez engem általában nagyon taszít. Viszont ezen a kisautón az, hogy dísztelen feketék a kerekek, szinte eltüntetik ezt. Nagyon kevés autónak áll jól a fekete keréktárcsa, ennek – mint ahogy azt a fentebb linkelt TotalCar cikkben lévő videó is bizonyítja – igen és ezt sikerült is átvinni.
Nekem nem hiányzik az orráról a festékes kiemelés sehonnan.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése