Sokak szerint ez a világ legszebb autója. Nehéz vitatkozni velük.
57 éves de bármennyit letagadhatna
Ha
szobor lenne, klímaaktivisták öntenék le mindenféle trutyival és
a tervezője, Marcello Gandini nevét együtt emlegetnék
Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoniéval. De „csak” egy
autó. De micsoda autó?!
Be
kell valljam, hogy a napokban láttam a 2022-es, „Lamborghini:
The Man Behind the Legend” (Az ember a legenda mögött) című
életrajzi filmet ami az apropót szolgáltatta ehhez az íráshoz.
Nagy csalódás volt, az én ízlésemnek nagyon lassan hömpölyög
és azt sugallja, mintha Ferruccio Lamborghini tervezte volna a
formát, a Bertone stúdió és Gandini még említésre sem kerül.
Mi több afféle bálványdöntési kísérletnek érzem. Ugyanakkor
örvendetes, hogy Gian Paolo Dallara, Paolo Stanzani és Bob Wallace,
a három mérnök akik a karosszéria alatt lapuló dolgokért
felelős viszont megkapja az őket megillető elismerést. (Ne
hallgassatok rám, nézzétek meg és ítéljétek meg magatok!)
A Riválisok. Ezt a rövidfilmet mindenképp látnotok és hallanotok kell! Hangerő fel és gyerünk! A "bal sarokban" a Miura volánjánál Valentino Balboni, aki negyven évig volt a Lamborghini vezető tesztpilótája. A "jobb sarokban" a Ferrari Daytona volánjánál Arturo Merzario, F1 versenyző, aki a Scuderia színeiben is versenyzett. Makaróni westernek zenéjére komponált képsorok, zseniális az egész!
De beszéljünk az
autóról! Pontosabban: nincs mit beszélni róla, mert az
Autónavigátor hét évvel ezelőtt, a Miura 50 éves szülinapján
megtette. Nagyon alapos, remek képekkel illusztrált anyag,
megéri átkattintani!
A Lamborghini életrajzi film előzetese.
54 éves de bármennyit
letagadhatna
1969-ben
debütál a Matchboxnál a Miura, nyilván még gumírozott(nak tűnő)
gombkerekekkel. Az ajtók nyithatóak és megkapja az Auto Steer
funkciót is – bővebben lásd a Szlengszótárban – amit amúgy
én nem becsülök sokra. Sok verziója nincs, ahhoz képest ami
ebben a bejegyzésben szerepel még egy, fehér beltérrel.
Még 1969-ben megkapja a vékony Superfast kerekeket, de aranyszínű lesz. Ezzel a festési sémával marad 1971-72-ben is. Nagyon szép, de nekem az SF verzióból még szintén az 1969-ben kapható sárga tetszik.
A gyártás vége felé széles Superfast kerekeket kap, amihez átszabják a hátsó kerékjárati ívet. Ez a beavatkozás általában nagyon nem áll jól a Matchboxoknak, de valahogy a Miura kivétel, nem fest rosszul. Ez a verzió került aztán a Japán kiadásba is – ott már P400 SV-nek hívja a Matchbox.
Bolgár gyártású változatai is vannak, széles SF kerékkel, a szivárvány minden színében, de ezeket nem tartom valami sokra.
Remek,
részletes kisautó és nem készült túl sokáig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése