2014/08/17

Matchbox Connectables – Chevy Nomad Wagon és Dodge Charger Dragster

A Connectables egy olyan szériája a Matchboxnak, amit mindig is viccesnek, meg remek játékszernek tartottam – mondjuk gyerekként nem tudom, hogy mennyire gerjedtem volna rá. A legtöbb gyűjtőnek ez kívül esik az érdeklődésén – ezért is van az, hogy a dokumentáltsága közelíti a nullát –, mert ezek meglehetősen elnagyolt, ütni-vágni szánt játékszerek, nem pedig remek, apró leképezései az eredeti járműveknek. A kisautók gyűjtésében pont azt tartom remeknek, hogy nincs zsűri, meg döntőbizottság, aki megmondja nagy okosan, hogy amit csinálok az most jó, vagy nem. Az kerül a gyűjteményembe, ami tetszik. Ezek meg tetszenek, leginkább mert mókásak.

A tőlünk megszokott, a lehetőségekhez mérten precíz azonosítását az adott holminak most kérlek ne várjátok el. Mint azt a szériáról írt legelső postban is kifejtettem, a Connectables afféle „nagy fehér folt a térképen”, ha rákerestek a neten, irtózatosan sokféle kiszerelésben megtaláljátok ugyanazt, szólóban, duóban, trióban, vödörben, bliszterben, kiegészítővel és nélküle... Szóval az azonosítást kényszerűségből passzolom, már ad abszurdum a pontos megnevezés szinten is. Ha már, akkor álljon itt egy link az összes eddigi Connectables postra – technikai okokból ez is köztük lesz, ne lepődjetek meg.

Ausztrál Connectables hirdetés, amiből látszik a széria lényege, meg hogy mi tartja egyben a darabokat. Ha a keltezés pontos, akkor Fejjel Lefelé országban sem lőtték le az értékesítést 1991-ben, csak az amerikaiaknál.

A mai két „fogásból” kezdeném azzal a „tálalást”, amiről tudom, hogy hívják. Az 1957-es Chevy Nomadot mintázó cucc, az 1989-es, premier szériából való és hivatalosan is úgy hívják, mint a címben: Chevy Nomad Wagon. Chevy Nomad ügyekben ajánlanám ezt a postot, persze azzal a kiegészítéssel, hogy az az 1955-ös kiadás, ami a három változatból a szívemnek kedves egyik. A másik meg pont ez lenne, az 1957-es és nagyon hiányzik nekem a „rendes” 1-120 sorból. A motorfedélen lévő kitüremkedés azt sugallja, hogy ez is valamiféle dragster akar lenni, vagy legalábbis irtózatos motortuningon esett át. De ezzel be is fejezném a részletekbe menő értékelést: Ez egy vicces, a strapabíróság okán elnagyolt játékszer.

A második dolognak nem tudom mi a neve hivatalosan – szinte biztos, hogy nem az amit a címben használtam. Egészen biztos, hogy az 1-75 sorból az MB-26 Big Banger génjeit hordozza, ami meg egy Dodge Charger kvázi karikatúrája.

A vicces igazán az, hogy a Connectables sorozat, úgy ahogy van, teljesen műanyag, fémet csak nyomokban tartalmaz. Mégis, így 25 év után sem látom a nyomát rajtuk, hogy a plasztik kezdené megadni magát. Jó, persze az is kérdés, hogy mennyi időt töltöttek napon és az ultraibolya fény mennyit rombolta őket. Gyanítom nem sokat.

 Balról a holmi, aminek nem tudom a hivatalos nevét, de egyértelműen az MB-26 Big Banger génjeit hordozza...
 ...jobbról meg az ami igazolatlanul hiányzik az 1-120 szériából: 1957 Chevy Nomad.
 Charmad és Norger.
Az élesség a böszme nagy blokkra húzta magát, bocs.

3 megjegyzés:

Trolleybus írta...

Nekem gyerekként sok ilyenem volt, mert jópofának tartottam őket, ezért tudom, hogy nem volt nevük az autóknak, mivel úgy 80%-ban a mainline sorból való kocsikat adták ki szétszedhető változatban. Volt több holmi, ami csak itt jelent meg, mint a fentebbi Chevy, meg olyan készletek/járművek, amiket direkt csak ide készítettek. A 89-91 közötti katalógusokban lévő (nem túl jó minőségű) képekről nagyjából minden megismerhető, amit kiadtak ezen a néven, de külön nevekkel nem nagyon vesződtek.

Sam. Joe írta...

Idézet Antiópiai Mekk Károly, szent, nagy kisautógyűjtő kódexéből: Hogy "mainline" azt Matchboxszal kapcsolatban szádra ne vedd! 8-)))))))))

Név ügyekben azért én vitatkoznék veled, mert Charlie Mack a premiersort bizony nevesíti. Viszont nézd már meg kérlek, ha van időd, hogy a negyedik kiadásban van-e bármi több infó a Connectablesről! Köszi!

Trolleybus írta...

Hát az lehet, hogy C.M. nevesítette, én nevekkel sehol nem találkoztam, gondoltam azért merthogy úgyis a sztenderd (remélem így jó) darabok jenetek meg főleg. Mivel a negyedik kiadás nem az enyém volt, csak a börzén lapoztam át így nem tudom ilyen téren mi van benne, de beszéltem közben a tulajdonossal, aki szerint szintén nincs érdemi különbség a harmadik kiadáshoz képest, így nem hiszem, hogy pont itt lenne változás.