A Connectables egy olyan
szériája a Matchboxnak, amit mindig is viccesnek, meg remek
játékszernek tartottam – mondjuk gyerekként nem tudom, hogy
mennyire gerjedtem volna rá. A legtöbb gyűjtőnek ez kívül esik
az érdeklődésén – ezért is van az, hogy a dokumentáltsága
közelíti a nullát –, mert ezek meglehetősen elnagyolt,
ütni-vágni szánt játékszerek, nem pedig remek, apró leképezései
az eredeti járműveknek. A kisautók gyűjtésében pont azt tartom
remeknek, hogy nincs zsűri, meg döntőbizottság, aki megmondja
nagy okosan, hogy amit csinálok az most jó, vagy nem. Az kerül a
gyűjteményembe, ami tetszik. Ezek meg tetszenek, leginkább mert
mókásak.
A tőlünk megszokott, a
lehetőségekhez mérten precíz azonosítását az adott holminak
most kérlek ne várjátok el. Mint
azt a szériáról írt legelső postban is kifejtettem,
a Connectables afféle „nagy fehér folt a térképen”, ha
rákerestek a neten, irtózatosan sokféle kiszerelésben
megtaláljátok ugyanazt, szólóban, duóban, trióban, vödörben,
bliszterben, kiegészítővel és nélküle... Szóval az azonosítást
kényszerűségből passzolom, már ad abszurdum a pontos megnevezés
szinten is. Ha már, akkor álljon
itt egy link az összes eddigi Connectables postra – technikai
okokból ez is köztük lesz, ne lepődjetek meg.
Ausztrál Connectables hirdetés, amiből látszik a széria lényege, meg hogy mi tartja egyben a darabokat. Ha a keltezés pontos, akkor Fejjel Lefelé országban sem lőtték le az értékesítést 1991-ben, csak az amerikaiaknál.
A mai két „fogásból”
kezdeném azzal a „tálalást”, amiről tudom, hogy hívják. Az
1957-es Chevy Nomadot mintázó cucc, az 1989-es, premier szériából
való és hivatalosan is úgy hívják, mint a címben: Chevy Nomad Wagon. Chevy
Nomad ügyekben ajánlanám ezt a postot, persze azzal a
kiegészítéssel, hogy az az 1955-ös kiadás, ami a három
változatból a szívemnek kedves egyik. A másik meg pont ez lenne,
az 1957-es és nagyon hiányzik nekem a „rendes” 1-120 sorból. A
motorfedélen lévő kitüremkedés azt sugallja, hogy ez is
valamiféle dragster akar lenni, vagy legalábbis irtózatos
motortuningon esett át. De ezzel be is fejezném a részletekbe menő
értékelést: Ez egy vicces, a strapabíróság okán elnagyolt
játékszer.
A második dolognak nem
tudom mi a neve hivatalosan – szinte biztos, hogy nem az amit a
címben használtam. Egészen biztos, hogy az 1-75 sorból az MB-26
Big Banger génjeit hordozza, ami meg egy Dodge Charger kvázi
karikatúrája.
A vicces igazán az, hogy
a Connectables sorozat, úgy ahogy van, teljesen műanyag, fémet
csak nyomokban tartalmaz. Mégis, így 25 év után sem látom a
nyomát rajtuk, hogy a plasztik kezdené megadni magát. Jó, persze
az is kérdés, hogy mennyi időt töltöttek napon és az
ultraibolya fény mennyit rombolta őket. Gyanítom nem sokat.
Balról a holmi, aminek nem tudom a hivatalos nevét, de egyértelműen az MB-26 Big Banger génjeit hordozza...
...jobbról meg az ami igazolatlanul hiányzik az 1-120 szériából: 1957 Chevy Nomad.
Charmad és Norger.
Az élesség a böszme nagy blokkra húzta magát, bocs.
3 megjegyzés:
Nekem gyerekként sok ilyenem volt, mert jópofának tartottam őket, ezért tudom, hogy nem volt nevük az autóknak, mivel úgy 80%-ban a mainline sorból való kocsikat adták ki szétszedhető változatban. Volt több holmi, ami csak itt jelent meg, mint a fentebbi Chevy, meg olyan készletek/járművek, amiket direkt csak ide készítettek. A 89-91 közötti katalógusokban lévő (nem túl jó minőségű) képekről nagyjából minden megismerhető, amit kiadtak ezen a néven, de külön nevekkel nem nagyon vesződtek.
Idézet Antiópiai Mekk Károly, szent, nagy kisautógyűjtő kódexéből: Hogy "mainline" azt Matchboxszal kapcsolatban szádra ne vedd! 8-)))))))))
Név ügyekben azért én vitatkoznék veled, mert Charlie Mack a premiersort bizony nevesíti. Viszont nézd már meg kérlek, ha van időd, hogy a negyedik kiadásban van-e bármi több infó a Connectablesről! Köszi!
Hát az lehet, hogy C.M. nevesítette, én nevekkel sehol nem találkoztam, gondoltam azért merthogy úgyis a sztenderd (remélem így jó) darabok jenetek meg főleg. Mivel a negyedik kiadás nem az enyém volt, csak a börzén lapoztam át így nem tudom ilyen téren mi van benne, de beszéltem közben a tulajdonossal, aki szerint szintén nincs érdemi különbség a harmadik kiadáshoz képest, így nem hiszem, hogy pont itt lenne változás.
Megjegyzés küldése