2011/12/04

Mások gyűjteményei / Átalakítás: Viktor Hot Wheels Ford Stake Bed szerelvénye


Azt hiszem a koronája annak, amit mi ezen a blogon elkövetünk, amikor az olvasóinktól érkeznek levelek, az ékkő a koronán, amikor olyan levél érkezik, amikor valaki arról számol be, hogy a mi – a többesszám konkréten itt rám ne vonatkozik, de a többi szerzőre e lapokon kivétel nélkül – fúrásaink-faragásaink másokat is erre ösztönöztek.

Jó egy hónapja ez a levél érkezett Viktortól:

Azért írok mert nagyon tetszik az oldalad, sok olyan kocsit vettem már meg, amikről TE/Ti irtál/írtok. Na de mindegy is a lényeg amiért írok neked az az hogy lenne egy ötletem a legközelebbi átalakításra. Szóval a blogodon láttam a Hot Wheels - Ford Stake Bed-et. Nagyon megtetszett és vettem egyet magamnak, ahogy néztem akkor fogalmazódott meg bennem az ötlet hogy trélerré át lehetne alakítani. Nem egy nagy átalakítás, de szerintem tökéletes tréler lenne belőle egy hozzá illő pótkocsival ami szerintem egy Matchbox Major Pack M-9-es vontatmánya lehetne. Szerintem egy ilyen leharcolt pótkocsi nem lehet drága. Ha tudnék rá megoldást annak a kerekeit is kicserélném de bár azok nem rosszak és az a pótkocsit is kellene egy kicsit alakítani mivel a többihez képest inverz. (Azt hiszem ehhez elkél egy kis magyarázat: Viktor arra gondol, hogy az M9-en a vontatón van a vonószem, nem pedig a vontatmányon, mint a Convoyokon. S. J.) Szerintem jó festéssel, remek lehet. Persze ha nem eretnekség ezeket össze hozni ilyen módon. Szerintem ilyen robban fel a Terminátor 2-ben csak ott tartálykocsi a vontatmánya. (Kutakodtam kicsit, mert nekem tartálykocsi robbanás a Terminátor első részéből rémlett – a másodikban folyékony nitrogént szállító tartálykocsi van, amire azért emlékszem, mert a folyékony fém Terminátort az lassítja le egy pöttyet. Szóval az IMCDB-n megtaláltam amire Viktor gondolt, tényleg az első rész és nem, ott nem Ford van, hanem egy 1972-es International Harvester Transtar 4070. Szerintem meglehetősen hasonlít a kettő, szóval az vesse Viktorra az első követ, aki ezekkel kél-fekszik. Én is csak azért néztem utána, mert az jutott az eszembe, hogy mekkora jóság lenne már egy ilyen Terminátor kamiont moddolni. S. J.) Egyébként szerintem azzal se lenne rossz és lehet, hogy könnyebben kivitelezhető. Csak azért zaklatlak téged ezzel az ötlettel mert én ugyan megcsinálnám, de nem értek hozzá, vagy megcsináltatnám de nem ismerek senkit sem. Szóval arra gondoltam hogy hátha nálad ez a fantázia Convoy megelevenedik.”

Én erre valami olyasmit válaszoltam, hogy az ötlet tetszik és biztos állati jól nézne ki, de én béna vagyok az ilyesmihez, meg donor sem nagyon van – mármint az M-9 azért nem terem minden sarokban –, de azért továbbítom a levelet a többieknek.

Nagyjából egy hete azonban újabb levél jött Viktortól, ez úttal képek társaságában:

Korábban már írtam neked egy ötletemről mivel az alapok megvoltak, ezért csináltam róla néhány fotót. Remélem tetszenek majd. A háttér nem terepasztal, de remélem ez nem baj. Szóval én így használom mivel csak egy álló helyben van ezért így is megoldható. [...]

Nos, szerintem a végeredmény zseniális, a rövidfülkés (daycab) Ford CLT9000-es – aminek én a Hot Wheels Ford Stake Truckot amúgy én gondolni vagyok hajlamos – a Major Pack M-9 vontatmánya nagyon illenek egymáshoz. Nézzétek csak meg ezt a képet! Ugye? Nekem nagyon hozza a Convoy (film) érzést. Remek koncepció, érdemes lenne továbbvinni az ötletet, a vontatót és a vontatmányt is átfényezni, az előbbinek pedig eltüntetni a kerekeiről a túlzó krómot és igáslovat faragni belőle. Viktor?

 Hot Wheels Ford Stake Bed Truck aka. Ford CLT9000 és...
 ...Matchbox Major Pack M-9 Inter-State Double Freighter vontatmány.
 Több évtized választja el őket, de mégis nagyon jól mutatnak együtt. Még van vele munka bőven, de remek alap egy igazi, több évtizedig hajtott, amerikai igáslóhoz, mint azt egy szakasztott hasonló, az 1980-as években készült kép - lásd a linket fent - is igazolja.
Na itt viszont úgy jó a rengeteg króm, ahogy van!

5 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

Nekem nagyon tetszik az öltet.

Ikarus 256 írta...

Hozzám is közel állnak a kamionok, ezért szerintem is jó ötlet és szép téma. Kíváncsian várom a végkifejletet.

porsche írta...

Mivel alapból tetszik mindkét fél, így természetesen együtt is nagyon bejön. Az átfestésen - ami igencsak nem az erősségem - kívül talán egy kicsit kéne rövidíteni a Fordon. A hátsó kereket előrébb kéne hozni az üzemanyag tartályig, a kerekek fölül pedig lecsapni a sárvédőt, majd Convoy vagy más teherautó alá való kerékszettel megkoronázni. A vontatmány meg úgy tökély ahogy van, csak a kapcsolódást kellene megoldani.

Viktor írta...

Nagyon köszönöm az elismeréseket igyekeztem, elsőre ez jött össze. A vontatmányt tulajdonképpen addig lehet rá tolni különben már nem tudna elfordulni. A kerekek problémásak de a krómot eltudom tüntetni. A festés: Megpróbálom majd visszaállítani a sárga és szürke festést, persze felirat nélkül. A Fordról pedig a sárga csíkokat eltüntetni. A kerekek cseréjéhez Én nagyon kicsi vagyok, egyáltalán nem értek hozzájuk. Ráadásul ennél a Convoy trélernél nem is olyan egyszerű az a kerék csere. A Fordon igen de ott még nem tudom hogy milyen kerék mutatna jól rajta. Mindent köszönök!

somytomy írta...

Ez nagyon jó, a vontatót kicsit "öregíteni" kellene és már kész is. ("Mostmár tényleg neki állok a Bogárhátúnak" mondta Pató Pál úr a.k.a. Én)