Hogy kegyetlenül őszinte legyek, én nem is tudok még egy olyan modellt mondani, aminek a Matchboxnál megmintázták a három- és ötajtós változatát is. SUV-ot meg végképp nem.
Az Isuzu MU Wizard / Rodeo, Opel / Vauxhall / Holden Frontera és Honda Passport neveken is futó jármű ötajtós változatát már átvettük korábban, de a háromajtósat nem, pedig az jelent meg előbb az 1-75 sorozatban. Nyugodtan hátradőlhetek és átadhatom a típusismertetővel kapcsolatban a szót Tomminak, aki már letudta ezt a típust. Tessenek átfáradni hozzá olvasgatni kicsinyt, majd visszatérni ide.
A Matchbox világában a típus mint MB-52 regnál 1991 és 1993 között, majd visszatér 1999-re, mint MB-49/52/54 annak a függvényében, hogy mely régióban dobják piacra. Spéci csomagokban később is megjelenik egészen ocsmány festéssel és szörnyűséges kerekekkel is, de az igazán csinos változatai az 1-75 sorból valóak.
Az én példányom az itt már megénekelt MC-10-es szettből való, ugyanaz a kivitel, mint az 1991-es premiermodell. Mitagadás nem éppen a cég legjobban sikerült kisautója, ha akarom még azt is rá tudom fogni, hogy gyári hibás. A járgány részletességével, a beltérrel a festéssel teljesen elégedett vagyok, de valahogy a krómszínűre festett műanyag alváz és a fém karosszéria nem akar egységes egészet alkotni. Érdemes megnézni Tommi példányát, melynek jobb hátul pont úgy görbe az alváza, mint az enyémnek – sőt, az enyém rosszabb –, ráadásul az én példányom halmazatilag elől is bibis.
Az 1991-es kiadású Isuzu Amigo egy szép részletekkel bíró járgány, de az, hogy kettőből rögtön két példánya gyári hibás jelzi, hogy nem éppen a Matchbox fénykorából való.
Matchbox MB-52 Isuzu Amigo, 1991-ből. A jobb első lámpánál már látszik egy kis illesztési hézag, de ez még nem lenne vészes.
A bal elsőnél viszont egyenes úgy néz ki, mintha lezúzták volna.
A beltér, a kidolgozottság, a festett részletek amúgy kitűnőek.
Ennek is görbe az alváza hátul, pont mint Tommi példányán. (Link fent.)
A pótkerék kimondottan szeretni való részlet, még akkor is, hogyha semmi köze az autón amúgy rajta lévő kerekekhez.
A háttérben az ötajtós tesójával. A két modell nyilvánvalóan nem egymás folyománya és a léptékük is más.
Hé! A pótkerekeken azonban - úgy tűnik - osztoznak!
4 megjegyzés:
Az ötajtós tetszik, meg is vettem, de a kisebbik (ami ugye a nagyobbik) nagyon nem jön be, nem is lesz ilyenem soha.
Az a pótkerék szerintem ugyanaz, mint a Ford Broncoé.
Isuzu Rodeo/Fronterából nekem egy felháborító, fekete/rózsaszín párosítású példányom van, szívesen elviselnék belőle egy földhözragadtabb színösszeállításút is. Rózsaszínben csak Caddy:-P
Az Amigo nekem nem nagyon jön be, valahogy olyan kis....tömzsi.
Volt ilyenem pirosban, a pótkerék nem véletlenül "gyűrött", az hivatott érzékeltetni a kereket takaró ponyvát! Viszont az átmérők sajna tényleg nem stimmelnek, de ez nem új (lásd pl. Ford Bronco II). Viszont így meg mi értelme?! Mindenesetre egy tetőelem a platóra, akár levehető kivitelben szerintem elkélt volna. Amúgy tényleg nem egy izgalmas autó.
Megjegyzés küldése