2009/08/21

Matchbox Connectables – Racing Porsche 935 és Model A Hot Rod

A Matchbox 1989-ben dobta piacra a Connectables szériát. Az 1-75-ös sorozatban szereplőknél valamivel nagyobb, műanyagból készült modellek legfőbb attrakciója az volt, hogy szét lehetett a nagyobb alkotóelemeiket választani és a különböző darabokat utána tetszőlegesen összeilleszteni. A 89-es premierkor 11 két darabból álló – Chevy Pickup, Racing Porsche 935, VW Dragster, Plane, Flareside Pickup, Road Roller, Model A Hot Rod, Chevy Nomad Vagon –, és 6, három darabból álló – Kenworth Race Truck, Helicopter, Dragster, Half-Track, Lincoln Limousine, Airplane – Connectables-t dobtak piacra. (Lesney Nielsen kolléga már foglalkozott a sorozattal egy 5-ös csomag kapcsán. A remek animáció kitűnően bemutatja, hogy mi fán terem ez az egész Connectables dolog.)


Nem tudom mennyire lehetett sikeres a széria, de tény, hogy az Egyesült Államokban 1991-ben beszüntették a forgalmazását, míg Európában 1995-ig forgalmazták. Két, három és ötdarabos szetteket árultak belőle, de Európában egy darabos kiszerelésben is létezett – zseniális ötlet ez egy olyan játékszernél, aminek pont az a lényege, hogy szedd szét és más járművek alkatrészeivel összeillesztve alkoss új járművet.


Charlie Mack meglehetősen felületesen kezeli az egész Connectables témát. A két és háromrészes kiadások számait – CN-xx – nem sorolja fel, és csak annyit jegyez meg, hogy „számos Connectables szett készült”, de hogy például a Connectables Convoy-ban melyik szám alatt mi jelent meg, már nem foglalkozik. Így nagyon nehéz megítélni, hogy mekkora volt ez a sorozat, azt meg végképp, hogy ami esetleg bontottan vásárolsz meg, az hogy nézhetett ki eredetileg, mi mihez tartozott.


Persze a sorozat egyértelműen játékszer és az 1-75 gyűjtők szívét közel sem biztos, hogy megdobogtatja. Talán pont ez az oka, hogy nem is igazán drága.



Connectables Racing Porsche 935.
Csiricsáré festés...
... némi illesztési hézag középütt ...
... és a jól ismert "8-dot" kerekek.
Connectables Model A Hot Rod.
A beltér kidolgozottságával nem akarták túlterhelni a vásárló érzékeit.
Előtérben az Orr 2 - az első, igazi Orr itt -, a háttérben pedig a Fenék.
Modell 935 és Porsche A Hot Rod. Gyerekként nagyon szerettem volna őket.
A készség, amitől szétszedhetőek és összeilleszthetőek a Connectables járművek darabjai.


Matchbox Connectables tévéreklám. Ebből végképp egyértelművé válik, hogy mi fán is terem ez a cucc és a premierévben piacra dobott, mind a 17 változatot felvonultatja. (A videóról megjelenő állóképért ez úton kérek elnézést!)

13 megjegyzés:

RÁJEN írta...

Jó kis poszt :) Nekem ebből a sorból 8természetesen) csak a Bogár van meg. Nem lesz soha a kedvencem, de nem maradhatott ki. Volt vagy 500 Ft.

Andrew0807 írta...

Nekem sosem tetszettek.Ezért is váltam meg tőlük :P

Névtelen írta...

Nekem tetszik ez a Connectables széria, bár nem mindegyik autó. Legjobban a Bogár tetszik, bár van még 1-2 jó közöttük. Találtam egy Kenworth-ot Vaterán:

http://www.vatera.hu/matchbox_fem_kisauto_katonai_jarmu_152136520.html

Érdekes, az eladó azt írja, hogy fém....

Névtelen írta...

Találtam még egy komplett csomagot is:
http://www.vatera.hu/matchbox_151519984.html

Sam. Joe írta...

BogZoo: Ez egy háromdarabos lenne, ha meglenne a közepe. De nem van. 8-) Higyj nekem, a benne lévő tengelyeken és csavarokon kívül nincs benne fém. A csomag meg nagyon nem teljes. Például ott van benne a Racing Porsche hátsó része, de nem látom az orrát.

Tommi írta...

Joe! Nem tudom, figyelted-e, de a Model A hotrod, amit bizniceltünk, kékeszöldes szélvédővel rendelkezik! :)

Sam. Joe írta...

Jé, tényleg! Fel sem tűnt. Köszi.

Tommi írta...

Mégsem volt hiábavaló, hogy azt is elvittem és odaadtam. ;)

Névtelen írta...

Hát én nem is benned kételkedtem Joe, hanem az eladóban...

Andrew0807 írta...

Modell 935 és Porsche A Hot Rod.
:D:D:D:D:D:D

Ikarus 256 írta...

Nekem korábban sem tetszettek ezek, és még most sem. Ha gyerekként lett volna ilyenem már csak azért sem játszottam volna velük, mert műanyagok. Aztán meg hogy néz ki egy Porsche Ford orral? :-D

Tommi írta...

Fordsche, meg Pord. :D

Névtelen írta...

Nekem annak idején valamiért tetszettek, és több connectables-t vetettem. Amúgy a korabeli, '89, '90-es katalógusokban sok, igaz nem túl jó minőségű "csoportképet" készítettek ezekről a csodabogarakról. Több olyan járgány is volt a sztenderd darabok szétszedhető változatain kívül, amit csak ide készítettek! Voltak multipack-ok, és volt egy óriás szállító kamion és helikopter is! Valóban műanyag volt mindegyik, de hogy legyen súlya némely darabba kis fémeket tettek ballasztnak!