2024/06/10

Super9 (Welly) Autólegendák Dacia 1300

A közelmúltban írtam a Majorette Dacia 1300-as értelmezéséről. A legnagyobb örömömre megint írhatok a típusról egy másik gyártó feldolgozásában!

Arra kérlek benneteket, hogy a Majorette Daciáról szóló posttal kezdjétek az olvasást, mert ez a mostani itt annak logikusan a folytatása.

A múltban már ejtettünk szót arról, hogy a Welly üzletpolitikája számomra teljesen érthetetlen. Tele vannak szoci autó licencekkel, de irgalmatlanul nehéz őket beszerezni, nem csak nálunk, bárhol! Betegre kereshetnék magukat ezekkel a volt keleti blokkban, de okos üzletpolitikával azon túl is. A Daciájuk sem kivétel!

Attól függően, hogy melyik ország újságosainál kerestük, „Classic Cars”, vagy „Legendary Cars” néven futott egy kiadvány az adott ország nyelvére fordított címmel, amihez 1:64 körüli méretarányú, Welly gyártmányú kisautókat csomagoltak „Super9” márkanév alatt – úgy DeAgostini módra, csak más a méretarány. Nálunk „Autólegendák” néven futott, ami remek fordítás. A sajtótermék minőségét inkább ne firtassuk, de sokat elmond, hogy a második generációs VW Golf GTI-ről szóló magazin mellé az első generációs modelljét csomagolták – amúgy szerintem kimondottan jó minőségű – ami nagyon kínos. Ha a Welly modellek árait tekintjük, akkor amikor megjelent a kiadvány erősen túlárazottnak számított, és bár mára a hipermarketes kisautó árak beérték a lapét, akkor mindenképpen nagyon rossz bolt lett volna előfizetni rá. Az ok, hogy a tartalom játékautó része abból a szempontból vegyes volt, hogy Wellyként mennyire volt hozzáférhető. A Mercedes-Benz 190SL, a Porsche 356B, VW T1 busz, vagy a szocik közül a Trabi például egyáltalán nem számít beszerezhetetlennek, de a Dacia már annál inkább! Az én példányom már kisautóbörzéről érkezett. Bőven lenne még mit kimazsolázni a kínálatból, de a kiadónál már lezárult az értékesítés.

Kézenfekvő az összehasonlítás a Majorette-el. Nekem mind a kettő tetszik, de a Welly egy okból befutó: a kerekei miatt! A színben mondhatni fej-fej mellett teljesítenek, de hiába nyitható ajtós és legalább ilyen részletgazdag a Majorette, a könnyűfém felninek tűnő kerekei már-már anakronisztikusak. A részletgazdagság mindkettőnél megvan, a Majo egy picit nagyobb, 1:53 léptékű, a Welly a weboldalán pontos adat nincs, de az 1:60 – 1:64 méretarányú modellek közt említi.

Remek kisautó ez is, csak érthetetlen módon nagyon nehéz beszerezni pedig igény lenne rá!

Aprólékosan részletes, nem spóroltak a festékkel és a krómozással sem.

Az arányai ennek is becsapósak - legalábbis az én szememnek. Azt mondom, hogy túl magasra van húzva a teteje, de ha megnézek egy képet az eredetiről, akkor be kell lássam, hogy érzéki csalódás amit tapasztalok.

Nagyon tetszenek a kerekei! Nyilván nem tökéletes másolat, ez is egyfajta "egyenkerék" a Wellynél - lásd a Trabit a fenti linkeknél - de hozzák az eredeti, acél felni, krómozott dísztárcsával hangulatát.

Nem látszik elég jól, de a beltér csillagos ötösre vizsgázik! A kormány nem pizza, hozza a jellegzetes formájú eredetit. A műszerfal pedig egyenesen tökéletesen utánozza az eredetit, míg az ülések a nagytesó amúgy nagyon kényelmes, "hurkás" első foteljeit és hátsó kanapéját!

Nagyon elégedett vagyok a részletekkel hátul is! A piros szín miatt nem hiányzik festékes kiemelés a hátsó lámpákra, rendszám nélkül is jól mutat. A típusjelzés nálam telitalálat és ellenpontozza az előbb felsoroltakat.

Nem szeretek belerúgni gyártókba, de ami tény, az tény: A Mattel márkák jelenlegi színvonalán egyértelműen túlmutat ez a "csak" Welly játékautó!

Nem méregdrága gyűjtői kiadás - az hogy újság mellé volt csomagolva ne tévesszen meg senkit - ez egy játékautó és mégis - kevés kivétellel- a 2020-as évek Matchboxait meg Hot Wheelseit reggelizi minőségre és külső-belső részletességre is.

Rossz helyen van a fókusz, ezért úgy csinálok, mintha direkt lenne: Az ülések hűen idézik a kimondottan kényelmes eredetieket!

Újabb al-márka a Wellytől, ez úttal az Autólegendák - és verziói - újsághoz kifejlesztve.

Officiális Dacia.

A gyártó a Welly - na nem mintha ez titok lett volna bármikor is.

Nincsenek megjegyzések: