Nem rajongok a tuning vizuális részéért. Az esetek túlnyomó részében az jár a fejemben, hogy „mennyivel jobb lett volna, ha egyáltalán hozzá sem nyúlnak”. Persze vannak kivételek – ismerek is ilyet, régebben publikált is itt, csak mostanában nem – de elenyészően. És vannak olyan autók, amiken nagyjából lehetetlen úgy változtatni, hogy ne rontanának rajta. A Honda sportkupéjának utolsó, ötödik generációja a 90-es évek végéről-közepéről pont ilyen autó.
Előjáték
Mindig lenyűgöz, hogy
Ázsiában mennyire más srófra tud járni az emberek agya és így
a cégek megnyilvánulásai is jócskán eltérnek amerikai vagy
európai vetélytársaiktól. Egy időben a Honda zenei témájú
neveket választott autóinak, úgy is mint Accord, Quintet,
Concerto, Jazz – hogy aztán hosszú évekig meg is tartsa őket. A
sportkupéjuk a Prelude – azaz előjáték – nevet kapta. Ezt is
afféle „csak ázsiában lehetséges” dolognak gondolom. Tetszik,
nekem kifinomultságot sugároz, ugyanakkor szokatlan, de pont az
ellenkező véglet a Nissan Tündérhölgyéhez képest –
nyilván kizárólag névadási szempontból.
Ritkán van ennyire könnyű dolgom típusismertető ügyekben – most egyedül a Jaguar XK ugrik be még –, hogy egy karaktert sem kell írnom, mert Bolla Gyuri pont erről az autóról celebrál egy töviről-hegyire bemutatót! Tényleg, süti-ropi-rágó-kóla-popcorn elő, 17+ perc szórakozás!
Pont erre gondoltam, hogy ezzel az autóval csak elbánni lehet, a gyári állapot eleganciáját nagyon könnyű megsemmisíteni, sóval behinteni és beszántani. Ezért előre venném az utolsó gyártási évéből, 2001-ből származó amerikai brossúráját és csak utána szúrom be a fentebb méltatott videót a rettenetesen „megnídforszpídezett” lila rémről.
A Bolla csatornát ajánlom szíves figyelmetekbe - ha esetleg nem ismernétek. Gyuri szuperképessége, hogy valószínűtlenül ritka autókat képes fellelni - abban az értelemben, hogy mára már nem szabadna létezniük olyanoknak egyszerűen a korrózió-, boyracerek-, esetleg festőbrigádok működése kapcsán. Gyuri mindig felkészült, jó érzékkel beszél úgy az adott autó történetéről, hogy ne legyen unalmas. Az operatőri munka-, vágás-, hang egyre jobb és kiforrottabb. Olyan stílust képvisel, ami nekem nagyon tetszik.
Az amerikai japán
autót csinál és sikerül neki
Nem
vagyok dedikált japán autó rajongó. Pontosabban semmilyen ország
produktumát nem preferálom más ország produktumával szemben
megcsodálás szempontjából, a szép az szép, teljesen mindegy
milyen gyártó emblémáját viseli. Amikor a nem is olyan távoli
múltban a Mattel rájött, hogy oké, hogy muscle car, pony car,
amerikai örökség, de a célközönség térdig gázol abban, amit
ők csak „importnak” hívnak és jellemzően Japánt meg Koreát
jelenti – kisebb mértékben Európát – és nekiálltak ilyen
autókat megmintázni, olyan mennyiségben, mint előtte még soha
szkeptikus voltam. Aztán be kellett látnom, hogy ami jó az jó!
Az utolsó generációs Prelude 2020-ban debütál a mainline-ban, rögtön két színváltozatban. 2021-ben három további verzió követi ezeket ugyanitt és egy speciális kiadás. 2022-ben multipakk exkluzív, 2023-ban Japanese Classics speciális kiadás verziója születik. Az összesen 8 változat közös jellemzője, hogy mind nagyon szép, valahogy elkerülte – legalábbis eddig még – a Hot Wheels-re annyira jellemző túldíszítés. (Hú, de szépen sikerült megfogalmaznom azt, amikor szemre valami olyasmi az eredmény, mintha nagyon csúnyán bespeedezett ovisokat engedtek volna a grafikai tervezőprogramra.)
Az öntvény a legendás Ryu Asada munkája, aki ez esetben is remek munkát végzett! Kitűnő öntvény, lehetetlen belekötni!
Amit
ebben a bejegyzésben láttok, az a 2021-es mainle megjelenések
közül az egyik. Őszinte meglepetésemre saját kezűleg vettem le
tüskéről az én példányomat boltban, pedig ez is – nem
véletlenül – jellemzően skalpolók kezében végezte anno.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése