Ez a post két csattanót
szolgáltat: Időnként az olyan erősen másodvonalbelinek
elkönyvelt gyártónak, mint a Welly is „el
tud sülni a keze” – bár mi pont ezeket az elsült kézből való
darabokat birtokoljuk és a blogon is ezek vonulnak fel – illetve,
hogy adunk az edukációnak, hiszen egy a közelmúltban elkezdett
történetet folytatunk.
Advance Design
A
Chevy pickupok történelmét ott hagytuk félbe, hogy 1947-ben
elbúcsúzott az AK széria –
amiről egy Majorette kapcsán értekeztünk
– hogy átadja a helyét az AD, avagy „Advance Design”
szériának. Az a helyzet, hogy AD néven – pedig igazából ez a
neve – kevesen ismerik az 1947-től gyártott – ne feledjük, az
Egyesült Államokban vagyunk, itt egy modellév úgy néz ki, hogy
1947-ben már az 1948-as modelleket kínálták – kisteherautót.
Sokkal inkább a terhelhetőségre utaló számozásuk az, ami
megkongatja a kicsi harangokat az autómán fejekben. A 3100-as –
jelen postunk tárgya okán ez érdekel minket a leginkább – a
féltonnás, a 3600-as háromnegyed tonnás, míg a 3800-as az
egytonnás verziót jelentette. Az egészen 1955-ig gyártott AD-k
csak apróságokban változnak az évek alatt. Az egész széria
alapvetése az elődjéhez képest, hogy „adjunk több komfortot a
használójának”. Ez aztán olyasmikben nyilvánul meg, hogy
szellőztetni már nem csak az ablak lehúzásával lehet, hanem
vannak olyan szellőzői, mint a korabeli személyautóknak, egybe
üléspadján már hárman is elférnek – szemben a korábbi két
külön szék elrendezéssel –, és az állítható a vezető lába
hosszához, nem pedig a sofőrnek kell alkalmazkodni a munkahelye
elrendezéséhez. Megnőttek az ajtók is a kényelmesebb ki- és
beszálláshoz és az üvegfelületek is jókorát nőttek az előző
generációhoz képest.
1947
és 1949 között mindössze egyetlen motorral, egy 216,5
köbhüvelykes (kb. 3,5 liter), sorhatos benzinessel szerelték –
ez 1953-ban 84 lóra volt elég –, a későbbieket pedig 235,5
köbhüvelykessel, de hogy ennek a körülbelül 3,9 literes
sorhatosnak van-e köze az elődbe szerelthez, azt nem tudnám
megmondani. A harmadik motorváltozattal, a 261 köbhüvelykes (kb.
4,3 liter) sorhatossal kapcsolatban némileg ellentmondanak egymásnak
a források. Az egyik szerint ez nem más, mint a második motor egy
új hengerfejjel szerelve. A fentebb szerelt minimális változásokhoz
sorolnám a modellévek során változó hűtőrács kialakítást,
de azt már nem, hogy a 3-, és négysebességes kézi váltó mellé,
1954-ben megjelenik a háromsebességes automata is, mint feláras
extra. Ezt azért tartom fontosnak kiemelni, mert szerintem ez egy
fontos mérföldkő azon az úton, hogy pickupokból egy nem csak
teherautó sofőröknek való jármű fejlődjön ki. Persze azért
ne menjünk nagyon előre, az 1950-es évek technológiájáról
beszélünk, dobfékekkel és rásegítés nélküli kormányművel.
Ezek a fantasztikus képek innen származnak.
A platómagasítás és a hátfal oldalablakai feláras extrák voltak.
3,5 literes sorhatos, 84 lóerőt tudott.
A plató teljesen sík.
A későbbi modellekben a váltókar a padlóra került át.
Szép munka
Hogy
nagyon rövid legyek: A Welly pokoli jó munkát végzett! Ami a
játékszer kategóriában, ebben a méretarányban én elvárok, az
ezen a kisautón bizony tökéletes! A részletek rendben vannak, az
apróságokat is kiemelték. A karosszériára oda kerültek
festékből kiemelések ahová kell, a hangsúlyos, az évjáratra
jellemző, gazdagon krómozott hűtőmaszk megvan műanyagból és
még az apró feliratokat is elkészítették a motorháztetőre. A
plató lenyitható ajtaján pedig ott a Chevrolet felirat, éppúgy
mint az eredetin az ajtó fémjéből. Egyetlen apróságot látok
rajta hibaként: Az eredetin a plató teljesen sík volt. A Matchbox
stílusú kerekekkel szemben pedig nem tudok objektív lenni, nekem
nagyon tetszenek.
Sok apró részlet, fémből, műanyagból, kifestve, ahogy kell!
A motorháztető felirata zseniális, a Matchbox stílusú kerekeket meg nem tudom nem szeretni.
A plató ajtaján az ott egy Chevrolet felirat, csak megette egy kicsit a festék.
3 megjegyzés:
Szerintem is egy igen jól eltalált darab ez a Chevy.
Ez ne az a Blue flame-blokk, ami az '53-as Corvettben is volt, kicsit megpiszkálva?
Ahammm...
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Flame_%28engine%29#235
Megjegyzés küldése