2011/06/17

Matchboxon kívüliek: Welly – Chevrolet Camaro SS 2001

Joe már megírta az első generáció történelmét, melyből én is bemutattam már egyet a jelenleg halódó blogomon. Most azonban elég nagyot ugrunk előre az időben egészen a Camaro negyedik generációjáig.

Camaro IV
A 90-es évek elején bemutatott gömbölyű Camaro már nem különbözött olyan markánsan a Corvette-től, mint elődei. Lényegében egy 2+2 üléses, kicsit nagyobb csomagtartóval rendelkező Corvette-ről beszélhetünk, ha ez a generáció kerül szóba. 1993-ban mutatják be és kezdik el gyártani, a kaliforniai üzem túlterheltsége miatt a kanadai gyártósoron. Elődjére csak a süllyesztett első fényszóróival emlékeztet, melyeket az 1998-as modellfrissítés során tüntetnek csak el. Mivel 1993 és 2002 között végig gyártásban volt, természetes, hogy a nagyobb modellfrissítésen kívül minden évben változtattak egy kicsit az autón. Akit ez részletesen is érdekel, az vesse bele magát az angol wikipédia megfelelő bejegyzésébe, ahol – szerintem – mindent megtalál a negyedik generációs Camaro-ról.

Camaro SS
A 2001-es kiadású SS verzió a 325 lóerős, 5,7 literes LS1 V8-ast kapta, opcionálisan választható 4 sebességes automata-, vagy 6 gangos kézi sebességváltóval. A plusz teljesítményt az úgynevezett kényszerlevegőztetés adta, ami nem kompresszor vagy turbó, csak egy kis elektromos ventilátor a szívócsőben, illetve ezen kívül a speciális kipufogórendszer is hozott pár lovacskát. A futóművön nem változtattak, de a normál verziók 16 colos kerekeihez képest egy collal nagyobb, 17-es felnik és a hozzájuk való 275/40-es gumik kerültek az autó alá. A hátsó tengelyre kapott egy Zexel-féle Torsen-rendszerű, részlegesen önzáró differenciálművet. A karosszérián árulkodó jelek az SS-logók, a magasabb hátsó szárny, valamint a motorháztető légbeömlője. A beltérben csak a Monsoon hifirendszer az extra az alapváltozatokhoz képest, amihez 500 wattos erősítő is jár.

Ugyanez, mint Welly
A kínai cég a modellfrissített típus SS verzióját mintázta meg, nagyon kívánatosan. Sajnos a dobozát eldobtam, így nem tudom, mikori kiadás, de tavaly sikerült szert tennem rá egy lengyel túra során – hiszen tudjuk, hogy a gyűjtő mindenhol gyűjtő, így természetes, hogy külföldről sem jön haza kisautó nélkül. Azt a néhány (talán 4) zlotyt bőven megérte, amit ráfordítottam. Hozza a Wellytől megszokott minőséget, ráadásul hiánypótló darab.

A két Camaron kívül még egy Welly kisautót hoztam, amit majd szintén bemutatok ezen oldal hasábjain. Annyit elárulok, hogy szintén izomautó.

Lapos, sportos, szép tükrökkel.
A nagy üvegtető nyáron biztosan szaunát csinál a beltérből.
Óriási harcsaszáj a minél jobb hűtés érdekében, illetve a motorháztetőn is van egy kisebb.
Hátra elkélt volna némi plusz festés.
A targatetős verziót mintázta meg a Welly.
Az eredeti szemből...
...és hátulról. Ez vajon miféle rendszámtábla?

Nincsenek megjegyzések: