Léteznek olyan autótörténelmi jelentőségű autók, amik nem csak önnön jogukon viselik ezt a kitünető címet, de azon jogon is, hogy ugyanezt a kitüntető címet viseli az általuk ihletett jármű is. Milyen jó, hogy a Matchbox megmintáz ezek közül egyet-egyet!
A Mazda MX-5
apukájának a testvére
Az
MGB egy kétajtós sportautó, melyet 1962 és 1980 közt
forgalmazott kezdetben a British Motor Corporation (BMC), később a
British Leyland, Austin-Morris divizója. A négyhengeres,
vászontetős verzió 1962-ben debütált. Változatai közt
megtaláljuk az MGB GT-t, amely egy háromajtós, 2+2 üléses kupé
és 1965-1980 közt forgalmazták. A hathengeres MGC-t (1967-1969),
valamint a nyolchengeres 2+2 üléses MGB GT V8-at (1973–1976). Az
MGB legelső verziója a(z egyik) brit roadster, ami a legendás
Mazda MX-5-öt is ihlette.
A Matchbox kapcsán minket az MGB GT Coupe ami a fentiek közül leginkább érdekel. A keménytetős 2+2 üléses MGB GT tervei a Pininfarinánál készültek. A sportos hatchbackek egyik legelső fecskéje. Annak ellenére, hogy a kombik praktikus helykínálatának (egy részét) nyújtotta, mégis sikerült megtartani a sportautó gyönyörű, elegáns vonalait. Viszonylag kevés alkatrésze különbözik a GT-től – főként a futóműben vannak eltérések. 2019-ben a Road & Track magazin „A 16 leggyönyörűbb Pininfarina dizájn, ami nem Ferrari” című cikkében felsorolja az MGB GT-t is.
Bár a GT valamivel lassabban gyorsul a megnövekedett súlya miatt, mint a roadster, a jobb aerodinamikai jellemzői miatt a végsebessége 8 km/órával magasabb, mint annak: 169 km/h.
A
helyzet az, hogy gyönyörű videót találtam a GT-ről, de ebben
„csak” jön-megy a jobbkormányos, british racing green színű
szépséges veterán. Ezt be is ágyazom ide alább, mert nagyszerű
szem-rágógumi. A Speezdone ellenben alapos
videót jegyez a roadsterről, ami viszont típustörténeti
szempontból fontos, úgyhogy azt linkelem is ide izibe. Nem
feltétlenül a legösszeszedettebb prezentációja az autónak, de
annál érdekesebb! Az autó még ismerős
lehet Richard Hammond, The Smallest Cog anyagaiból is annak aki
követi a Top Gear utáni munkásságát.
Mellékeltem
az 1970-es, amerikai MGB GT katalógust. Bár a gyártása egészen
1980-ig tartott, az USÁ-ba 1974-ben forgalmazták utoljára.

A szürke műanyag nem
pótolja a krómot
Amit ebben a postban láttok, 2022-ben volt MB-73 az 1-100 sorozatban és változtatás nélkül került be a jelen postunk tulajdonképpeni tárgyát képező 9-es csomagba. (Így pont három példánnyal rendelkezem belőle.) A mustársárga amit visel, az eredeti jármű gyári színe, ami olyan tulajdonság, amit mindig nagyra értékelek egy kisautóban. Megkockáztatom, hogy 2025 után is fogunk még találkozni ezzel az öntvénnyel – én vevő lennék a Hamster-féle versenyautó festésre is!
Csak széljegyzetként: Egy nyúlfarknyi postban szerepelt nálunk az autó elődje is, az MGA, szintén a Matchbox feldolgozásában!
Ennek a kilences csomagnak a tartalmát a címkefelhőben megtalálható tag-re kattintva érhetitek el.
A kerékválasztás kitűnő!
Erre a hátsóra adnék egy ötöst! Eleve gyönyörű, de mindent kiemeltek festékkel, amit kell, pedig rendszerint ezt szereti ellazsálni a Mattel. Csak azért nem csillagos az az ötös, mert a krómnak nincs pótszere.
Apró baki: Bár balkormányos, az egyetlen, gyári szériafelszereltséget jelentő tükre mégis a jobb oldalon van!
2022-es, MB-73 az 1-100 sorból, NRFB. Változtatás nélkül emelték át a kilences pakkba, úgyhogy most van ebből három.















 
1 megjegyzés:
A brit zöld verziónak még a szürke lökhárítót is megbocsátom.
Megjegyzés küldése