2024/05/19

Grip Zechin 30 Isuzu Tractor Shell Tanker Trailer

Beleestem abba a hibába, hogy nagyon a dolgozószobai vitrinek megtöltésén dolgoztam. Azokba pedig olyasmiket szánok, amik a legkedvesebbek a szívemnek, ami meg a blogtartalom változatosságának rovására ment. Ezt ellensúlyozandó valami abszolút egzotikusat mutatok, mind az eredeti jármű, mind a kisautó és annak gyártója szempontjából!

Isuzu New Power
Nem tudjátok elképzelni mennyi kutatómunka van csak ebben az alcímben! A rossz hírem az, hogy sokkal többet nem is sikerült kiderítenem arról, hogy milyen jármű a mai post tárgya! Nos, ami biztos: A hetvenes években, egészen 1983-ig készült az Isuzu, New Power nevű sorozata, ami a kiviteltől és a felhasználás módjától függően készülhetett V8-as, V10-es és V12-es motorokkal is. Nyilvánvalóan japánban voltak ezek népszerűek, illetve a „környező”, balra tarts közlekedésű országokban, úgyis mint Ausztrália és Új Zéland. Utóbbi helyeken valószínűleg Bedford logóval is forgalmazták a sorozatot, vagy annak egyes változatait.

Ezt a három képet az Új Zélandi, Wilson Bulk Transport nevű cégnél leltem a weboldaluk cégtörténeti szekciójában. Gyanúsan ilyen a Grip Zechin Isuzu nyergesvontató is - mínusz egy tengely.

Japánból szeretettel

Ez a konkrét darab úgy került hozzám, hogy egy időben az Andrew0708, porsche és Tommi tagokból álló bűnszövetkezet – úgy is ismertek mint barátaim és jelenlegi illetve korábbi szerzőtársaim – minden börzén találtak nekem valamit ami olcsó volt és Convoy közeli. Volt hogy nem is szóltak, csak elejtették a zsákmányt, mert jelképes áron volt. Ez is ilyen jelképes áron volt.

De hogy mi is ez? No, a következő pár mondatban is iszonyatos kutatómunka van! A japán Eidai Corporation 1975 körül jelent meg a piacon a Grip Zeichin modellekkel. Ezek kevés kivétellel haszongépjárművek voltak, Isuzu, Mitsubishi teherautók – előbbiből létrás tűzoltószer is –, Caterpillar, Nakamicihi földmunkagépek, Nissan Caravan furgonok – ebből a mentőautó és a rendőrségi „baleseti kivizsgáló jármű” nagyon mutatós –, Fuso teherautók. 1980-ban újra kiadták ezeket talán már World Zechin név alatt, de 1981-ban ezek is eltűntek a piacról. Néhány modelljük Tomicaként is napvilágot látott – semmi információm sincs arról, hogy ez hogyan történt – illetve a négytengelyes KATO darujuk mint Diapet – szintén zéró háttérinfóval rendelkezem az ügyben. A modellek az 1:60 – 1:100 körüli méretarányban készültek.

Ez az Isuzu szerelvény 1:100-hoz méretarányú, tehát igencsak Convoy közeli, nem véletlenül akadt meg rajta a fentebb már megnevezett urak szeme. Nagyon jó minőségű, zömében fémből készült. Ha nem ilyen állapotban lenne, nem is pár száz forintot kértek volna érte. Köszönöm szépen Srácok, így utólag is!

Nagyon masszív, a fém alkatrészek dominálnak.

Annyi biztos, hogy Isuzu a nyergesvontató és amit vontat, az egy Shell félpótkocsi.

Ahhoz képest, hogy börzés turkáló dobozból való, nincs is olyan borzasztóan lepusztítva.

Az is biztos, hogy Shell logós a tartályos félpót!

Ha jól emlékszem, a fellelésének a körülményeire, akkor a traktor és a félpót más-más dobozban volt. Vagy legalábbis ugyanannak az alján és tetején.


Részletgazdag és jellemzően fémből van.

Sokkal masszívabb, mint a Matchbox Convoyok, ami azon műanyag alkatrész, az itt fémből készült.


Az alváz nem szimmetrikus - mint a mellékelt ábra mutatja. A dupla kerekek - a félpóton is - két szimplából vannak, nem egyetlen alkatrész.

Talán a hátsó lámpák konzoljait sikerült egy kicsit meghajtani az előző tulajdonosnak. Dolgozhatott vele egy darabig!

A félpót váza fém, a kitámasztó lábak is, amik nem behajthatóak.

Ilyen ablakos dobozokban árulták őket. A kupac tetején pont jelen post tárgya látható - az ablak felfelé van fordítva, cserébe látszik, hogy milyen klassz grafika volt a dobozon. (Kép: Vectis Auctions)

Nincsenek megjegyzések: