Beleestem abba a hibába, hogy nagyon a dolgozószobai vitrinek megtöltésén dolgoztam. Azokba pedig olyasmiket szánok, amik a legkedvesebbek a szívemnek, ami meg a blogtartalom változatosságának rovására ment. Ezt ellensúlyozandó valami abszolút egzotikusat mutatok, mind az eredeti jármű, mind a kisautó és annak gyártója szempontjából!
Isuzu New Power
Nem
tudjátok elképzelni mennyi kutatómunka van csak ebben az alcímben!
A rossz hírem az, hogy sokkal többet nem is sikerült kiderítenem
arról, hogy milyen jármű a mai post tárgya! Nos, ami biztos: A
hetvenes években, egészen 1983-ig készült az Isuzu, New Power
nevű sorozata, ami a kiviteltől és a felhasználás módjától
függően készülhetett V8-as, V10-es és V12-es motorokkal is.
Nyilvánvalóan japánban voltak ezek népszerűek, illetve a
„környező”, balra tarts közlekedésű országokban, úgyis
mint Ausztrália és Új Zéland. Utóbbi helyeken valószínűleg
Bedford logóval is forgalmazták a sorozatot, vagy annak egyes
változatait.
Japánból szeretettel
De hogy mi is ez? No, a következő pár mondatban is iszonyatos kutatómunka van! A japán Eidai Corporation 1975 körül jelent meg a piacon a Grip Zeichin modellekkel. Ezek kevés kivétellel haszongépjárművek voltak, Isuzu, Mitsubishi teherautók – előbbiből létrás tűzoltószer is –, Caterpillar, Nakamicihi földmunkagépek, Nissan Caravan furgonok – ebből a mentőautó és a rendőrségi „baleseti kivizsgáló jármű” nagyon mutatós –, Fuso teherautók. 1980-ban újra kiadták ezeket talán már World Zechin név alatt, de 1981-ban ezek is eltűntek a piacról. Néhány modelljük Tomicaként is napvilágot látott – semmi információm sincs arról, hogy ez hogyan történt – illetve a négytengelyes KATO darujuk mint Diapet – szintén zéró háttérinfóval rendelkezem az ügyben. A modellek az 1:60 – 1:100 körüli méretarányban készültek.
Ez
az Isuzu szerelvény 1:100-hoz méretarányú, tehát igencsak Convoy
közeli, nem véletlenül akadt meg rajta a fentebb már megnevezett
urak szeme. Nagyon jó minőségű, zömében fémből készült. Ha
nem ilyen állapotban lenne, nem is pár száz forintot kértek volna
érte. Köszönöm szépen Srácok, így utólag is!
Annyi biztos, hogy Isuzu a nyergesvontató és amit vontat, az egy Shell félpótkocsi.
Az alváz nem szimmetrikus - mint a mellékelt ábra mutatja. A dupla kerekek - a félpóton is - két szimplából vannak, nem egyetlen alkatrész.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése